Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #57756 - Gilera Zulu keuren
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1813 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Tijnio |
18-7-2009 16:12 |
Posts: 174 |
Hoi,
Ik ben een gilera zulu aan het opbouwen en wil deze straks laten keuren, ik heb een mailtje gestuurd en dit is wat ik kreeg:
De constructiesnelheid mag maximaal 45 of 25 (snorfiets) km per uur bedragen. De meting gebeurt op een snelheidsmeetbank
De geluidsproductie mag de waarde, die in de typegoedkeuring is vastgelegd, niet overschrijden. De uitlaat, de motor, de carburateur en het luchtfilter moeten origineel zijn en overeenkomen met de typegoedkeuring.
De remvertraging moet tenminste 4,0 m/sec2 bedragen. De remmen moeten in goede staat verkeren en op twee wielen werken. Met een rij- en remproef op de weg wordt de remvertraging beoordeeld.
Een bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte.
Banden moeten in goede staat verkeren en over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak van de banden moet profilering aanwezig zijn. De diepte van de groeven is niet bepaald.
Verlichting
1 of 2 achterlichten, kleur: rood
1 retroreflector aan de achterzijde, kleur: rood en niet driehoekig
1 of 2 dimlichten, wit of geel
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, geldt naast bovenstaande verlichting:
1 of 2 remlichten, kleur: rood (geldt niet voor een bromfiets met een vermogen <= 0,5 kW en een maximum snelheid <= 25 km/h.)
Kentekenplaatverlichting, wit
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, dan moet deze ook zijn voorzien van een linker buitenspiegel en een snelheidsmeter die in het donker afleesbaar is.
Nu is mijn vraag, wat valt er onder originele uitlaat?
Moet je dan echt de originele hebben, of mag je ook een snelle uitlaat hebben, die niet teveel geluid maakt en maar 45 ermee gaat?
|
|
|
|
Royal Club |
18-7-2009 16:20 |
Posts: 60390 |
doe maar ECHT ori pijp. zonde als ze daarop afkeuren. gaat je 150euro
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Tijnio |
18-7-2009 16:21 |
Posts: 174 |
Dat dacht ik ook al.
Iemand misschien eentje te koop?
|
|
|
|
Royal Club |
18-7-2009 16:21 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Elco |
18-7-2009 16:23 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijnio
Dat dacht ik ook al.
Iemand misschien eentje te koop?
wat royal zegt is 100% waar. maar als jij een snelle pijp koopt. met eu keurmerk, dan zit er een prop in, hiermee word je bromfiets ook goedgekeurd.
Mijne is met een metrakit rk goedgekeurd, had de papieren van de uitlaat allemaal mee, snelheid was 28 door me eigen geplaatste prop op de avond daarvoor
|
|
|
|
Tijnio |
18-7-2009 16:27 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Elco
[...]
wat royal zegt is 100% waar. maar als jij een snelle pijp koopt. met eu keurmerk, dan zit er een prop in, hiermee word je bromfiets ook goedgekeurd.
Mijne is met een metrakit rk goedgekeurd, had de papieren van de uitlaat allemaal mee, snelheid was 28 door me eigen geplaatste prop op de avond daarvoor
haha, welke brommer heb je laten keuren?
Maar dus als er zo'n keurmerk op de uitlaat staat (dan staan er toch lettertjes op?) en hij gaat dan niet harder dan 45 en hij maakt niet teveel decibellen is het goed?
|
|
|
|
Freddy-fish |
18-7-2009 17:40 |
Posts: 2129 |
mag max 45 en 97 db, yasuni cross e.d zijn e9 ofzo gekeurd, die hebben proppen dus mag je er mee op de weg, r3 is een circuit uitlaat zegge ze, daar zit ook geen prop in , en geen keurmerk. dus er mag wel mee gereden worden, zonder boetes te krijgen
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Tijnio |
18-7-2009 18:13 |
Posts: 174 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
mag max 45 en 97 db, yasuni cross e.d zijn e9 ofzo gekeurd, die hebben proppen dus mag je er mee op de weg, r3 is een circuit uitlaat zegge ze, daar zit ook geen prop in , en geen keurmerk. dus er mag wel mee gereden worden, zonder boetes te krijgen
Dus als er e9 op de uitlaat staat, dan komt die met die uitlaat de keuring door.
En wat nou als de brommer maar 30-35 loopt, dan wordt die ook goedgekeurd?
|
|
|
|
jjeennss |
18-7-2009 20:26 |
Posts: 154 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tijnio
[...]
Dus als er e9 op de uitlaat staat, dan komt die met die uitlaat de keuring door.
En wat nou als de brommer maar 30-35 loopt, dan wordt die ook goedgekeurd?
ja dan ook, want mag max. 45, minumum is er niet.
|
|
Je ken de groete uit brabant krijgen kut! |
|
2SLOW4ME |
18-7-2009 21:38 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jjeennss
[...]
ja dan ook, want mag max. 45, minumum is er niet.
maar komt er dan niet op je papieren te staan dat hij op de keuring 35km/h liep ? Als hij dan op de rollerbank opeens 60 loopt is da ook niet helemaal goed lijkt mij...
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
JB1 |
20-7-2009 13:06 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
maar komt er dan niet op je papieren te staan dat hij op de keuring 35km/h liep ? Als hij dan op de rollerbank opeens 60 loopt is da ook niet helemaal goed lijkt mij...
Nee, alleen het vermogen, op mijn kentekenbewijs staat een piekvermogen van 1.6kW, klopt nu geen zak meer van.
Hij is waarschijnlijk gekeurd met een 50cc DMP, die levert nauwelijks vermogen, ik heb er nu een 70cc polini tuned onder liggen.
(Honda MT50)
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
PraatPaal |
20-7-2009 15:36 |
Posts: 7977 |
geen probleem, vorrige week nog bij de keuring geweest.
Brommer ging 82.
Luchtfilter afgeplakt en ring in de uitlaat gezet.
Ging 35 km/pu en gewoon kenteken terug zonder verdere inspectie.
(ohja, 1x afgekeurd op achterband :S)
|
|
|
|
Dit topic is 1813 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|