Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Nieuw setje TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57746 - Nieuw setje TSX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Micha.L 17-7-2009 19:38 Print topicpost

Posts: 535
Zoals de titel verluid ben ik koortsig op zoek naar een nieuw motorisch setje voor mijn TSX. Op het moment rijd ik compleet standaard.

Het liefste zou ik mijn std. 50cc TSX cilinder willen behouden, wil namelijk liever niet overstappen op memb.

Dus verder ben ik van plan een nieuw carbje en een nieuwe uitlaat aan te schaffen.

Ik weet echter niet echt wat er een beetje normaal loopt op een standaard tsx cilinder. Het maakt me niets uit of het sneller loopt, als het maar goed loopt en niet te duur is.

Aangezien ik niet zo gekend ben in de schakel-onderdelen;

Wat is een goede carburateur voor een std. 50cc tsx cil i.c.m. wrs Proma of Gianelli uitlaatje?

Alvast bedankt!
 

Niek de Wildt 17-7-2009 20:07 Print reply
Posts: 7168
16mm Mikuni
 
steef ts70xk 17-7-2009 20:09 Print reply

Posts: 3244
16mm mikuni en een gianalla. maar echt harder ga je er waarschijnlijk niet mee
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 17-7-2009 20:37 Print reply

Posts: 9841
waarom wil je andere spullen eropzetten als het je toch niet boeit of ie anders rijdt?

ori tsx cilinder is hoe dan ook je grootste bottleneck en kun je beter je 12mm erophouden ivm verbruik en prestaties want die doet het hoogstwaarschijnlijk beter dan een 16mm. zelfde met de uitlaat.

 
Too cool for school!
Micha.L 17-7-2009 22:43 Print reply

Posts: 535
Omdat de carburateur alsmede de uitlaat een beetje aan de... oude kant beginnen te raken. De uitlaat is al een keer gesoldeerd wegens miniscule gaatjes.

En ik denk dat je mijn bedoeling over "Het maakt me niet uit of dit invloed heeft op de snelheid" een beetje verkeerd hebt opgevat.
Sommige mensen hier geven aan dat ze bepaalde onderdelen willen vervangen, maar dat ze liever niet zien dat er een hogere snelheid wordt bereikt. Ik wil alleen zeggen dat het me niets uitmaakt als ik er harder door ga rijden.

Nu, je zegt dat die ori 50cc een bottleneck zal zijn.
Mocht ik een 50cc Snel aanschaffen, i.c.m. die 16mm Mikuni en een Proma/ Gia uitlaat, moet ik dan ook het blok kotteren?

Ik heb namelijk gehoord van vrienden dat de tsx tussen het blok en de cilinder een grote begrenzing heeft (diameter verschil), waardoor als je een nieuwe cilinder plaatst je eerst deze randen moet wegvijlen.


Dus, is dit ook het geval met een 50cc Snel, of alleen als ik een 70cc+ plaats?

 
tsxhunter 17-7-2009 22:48 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Micha.L
Omdat de carburateur alsmede de uitlaat een beetje aan de... oude kant beginnen te raken. De uitlaat is al een keer gesoldeerd wegens miniscule gaatjes.

En ik denk dat je mijn bedoeling over "Het maakt me niet uit of dit invloed heeft op de snelheid" een beetje verkeerd hebt opgevat.
Sommige mensen hier geven aan dat ze bepaalde onderdelen willen vervangen, maar dat ze liever niet zien dat er een hogere snelheid wordt bereikt. Ik wil alleen zeggen dat het me niets uitmaakt als ik er harder door ga rijden.

Nu, je zegt dat die ori 50cc een bottleneck zal zijn.
Mocht ik een 50cc Snel aanschaffen, i.c.m. die 16mm Mikuni en een Proma/ Gia uitlaat, moet ik dan ook het blok kotteren?

Ik heb namelijk gehoord van vrienden dat de tsx tussen het blok en de cilinder een grote begrenzing heeft (diameter verschil), waardoor als je een nieuwe cilinder plaatst je eerst deze randen moet wegvijlen.


Dus, is dit ook het geval met een 50cc Snel, of alleen als ik een 70cc+ plaats?


volgens mij alleen met 70 cc. zal ff link zoeken.

http://www.clubs.nl/...lt.asp?clubid=125159 en dan naar nieuws > tuningtips > en dan heb je het.

Dit bericht is gewijzigd door tsxhunter op 17-7-2009 om 22:52 uur.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Micha.L 17-7-2009 23:05 Print reply

Posts: 535
Achzo.. Ik snap het al

Maar ik ben niet echt goed met dremels etc.
Dus zou het ook mogelijk zijn een 50cc Snel cil te kopen icm 16mm carb en gia/proma uitlaat Zonder deze begrenzing weg te halen?
(ja natuurlijk is het mogelijk, maar levert het dan ook de gewenste resultaten? )
 
riccardot 18-7-2009 0:46 Print reply

Posts: 1096
Zit geen begrenzing in naar mijn weten.
50 snel + proma + 16 mikuni trekt lekker op, loopt ongeveer 70 - 75 maar trekt wel alleen in hogere toeren.
 
Henk-88 18-7-2009 1:47 Print reply

Posts: 26703
Als snelheid je niet uitmaakt dan houd je gewoon je cilinder en carburateur en vervang je je uitlaat alleen als 'ie doorgerot is.

Als je sneller wilt dan 60 dan moet je een 50-snel aanschaffen; afhankelijk van je uitlaat bepaal je je snelheid grotendeels.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Tycho 18-7-2009 4:03 Print reply
Posts: 168
50 origineel kan je beter niet doen op 16mm, volgens mij is de doorlaat origineel ook al niet. (niet vooruit te branden originele cilinder)

Beter kan je 50 snel er onderdoen en dan 16mm met een originele uitlaat (X1361) oid, zijn vrij schaars maar een 1374 of zo iets doet het ook wel. Dan een leuke tandwiel verhouding (12-50) Dan loopt het wel richting de leuke 70.
 
Downside 18-7-2009 11:47 Print reply

Posts: 232
mijn brommer
50cc ori
proma
16mikuni
tandwielverhouding 12/52

snelheid 45
gewoon 50cc snel of 70cc kopen (heb ik nu ook gedaan)
 
Ride It Like Ya Stole It
tsxhunter 18-7-2009 11:51 Print reply

Posts: 9332
ik heb met 70 cc ook de carters niet uitgedremeld hoor. en ik rijd nog 80 niet goed afgesteld met 70 eurokit (nu kapot, check me profiel.) 18 of 20 mm keihin en homoet onderlangs. je hoeft het er niet persee uit te halen.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 18-7-2009 12:42 Print reply

Posts: 17929
ik zou gaan voor een gietijzeren 70cc, een 16mm en een gianelli 80 uitlaat.

dan heb je ene berg koppel en ga je rond de 80, de ideale combi
 

Dit topic is 1171 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved