markhispania3 |
17-7-2009 9:15 |
Posts: 1971 |
ik snap niet precies wat je vraag nu is, maar het is wel logisch dat als je meer cc's hebt hij zwaarder is om aan te lopen. heb je je brommer wel opnieuw afgesteld nadat je er een grotere cilinder op hebt gelegd? anders heb je grote kans dat je een te kleine sproeier hebt en dat hij daardoor moeilijk start.
|
|
|
|
mbrulezzz |
17-7-2009 12:05 |
Posts: 2084 |
ombouwe tot kickstart is btr voor je band en hoef je niet zo moeilijk te doen
|
|
MB racing |
|
Tycho |
17-7-2009 13:52 |
Posts: 168 |
Heb een grotere carb achter gezet, en goed afgesteld. Er zit ook een 70cc kop op.
Is het moeilijk hem ombouwen tot kickstart ?
alvast bedankt
|
|
|
|
zx7r |
17-7-2009 13:53 |
Posts: 3868 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tycho
Heb een grotere carb achter gezet, en goed afgesteld. Er zit ook een 70cc kop op.
Is het moeilijk hem ombouwen tot kickstart ?
alvast bedankt
Weer een ander blok meen ik.
|
|
|
|
Tycho |
17-7-2009 14:32 |
Posts: 168 |
Dat dacht ik ook, maar stel dat ik dit blok hou hoe kan ik er voor zorgen dat hij hem ''beter pakt'' of iig sneller.
|
|
|
|
PraatPaal |
17-7-2009 15:19 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]
Weer een ander blok meen ik.
ombouwen is wel wat werk, maar het kan.
Wat je moet doen is een kickstartkap zoeken, en 3 gaten in je blok maken. 2draden tappen.
Er is ook iemand die de service voor iets van 60eu aanbiedt, maar voor die prijs kun je ook een kickblok kopen.
Aanlopen van 80cc is haast onmogelijk, 70cc is meestal nog te doen, misschien heb je wel teveel compressie, allicht de veren van je koppeling iets verder indraaien (scheelt ook met optrekken )
Andere manieren zijn starten met de boormachine, of kicken op het vliegwiel... Zijn meer noodoplossingen
|
|
|
|
jjeennss |
17-7-2009 20:23 |
Posts: 154 |
Kun je niet gaan rennen koppelinghendel in en erop springen?
of slipt hij dan alsnog?
|
|
Je ken de groete uit brabant krijgen kut! |
|
tsxhunter |
17-7-2009 20:57 |
Posts: 9332 |
zit er op de cilinderkop niet zo'n dingetje met een kabel er aan dat je minder compressie hebt met starten? heeft peugeot 103 ook.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
TECstar |
17-7-2009 20:58 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
zit er op de cilinderkop niet zo'n dingetje met een kabel er aan dat je minder compressie hebt met starten? heeft peugeot 103 ook.
nee zit er niet
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Tycho |
18-7-2009 3:59 |
Posts: 168 |
Rennen en er opspringen kan niet, want dan pakt hij hem heel klein stukje. Je kan beter (ben ik achter gekomen) het achterwiel klein beetje laten slippen op de achter kant gaan zitten (zit nog best lekker, het is een Z one, geen maxi gelukkig )
Zodat het achterwiel meer stil komt te staan en dan start hij in een paar passen. De goede compressie komt denk ik door 70cc, want een vriend van mij had 80cc er onder en die kon hij niet eens aanlopen.
Het slippen van het achterwiel kan ook omdat ik niet de zwaarste ben dat hij hierdoor door draait.
bedankt
|
|
|
|
mrd70cc-racer |
18-7-2009 8:59 |
Posts: 170 |
heej ik heb ook zon "probleem"gehad maar dan moet je met je linkerhand je koppeling in knijpen en met je recterhand op de bagage drager leunen zegmaar dan krijg je meer druk op je achterwiel dan slipt hij niet weg
succes met je z-one
|
|
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door |
|
-Contactsleutel- |
18-7-2009 17:23 |
Posts: 356 |
ik geloof dat ts bedoelt dat de aanloopkoppeling slipt.
Dit probleem had ik ook, dan heb je een slechte serie van koppelingen, de voering van het type koppeling wat jij hebt is slecht en daarom wil de koppeling nog wel eens slippen waardoor je gewoon drukt maar je cilinder maakt geen slagen.
beter haal je het oude type aanloopkoppeling (past allemaal) of een kickstartblokje/kapje.
met een kickstartblok heb je ook meteen een 3segments koppeling die veel meer kracht kan hebben zonder te lang te slippen....
|
|
|
|
der Chef |
18-7-2009 17:27 |
Posts: 3265 |
ik kon mijn 80cc puch wel aanlopen
|
|
|
|
R.uben |
18-7-2009 17:31 |
Posts: 436 |
Ik mijn 80cc ook, maar wel alleen op de weg. Op de crossbaan was het (bijna) onmogelijk. Ik deed meestal stukje rennen, erop springen (helemaal achterop zadel) en dan de aanloophendel inknijpen. Als hij warmer was ging het een stuk makkelijker, dan kon ik er gewoon op gaan zitten en dan stukje rollen en aanloophendel inknijpen, was hij gelijk aan. Ontsteking was wel echt perfect afgesteld, misschien dat je zou kunnen zoeken?
Ik denk wel dat het probleem dat -Contactsleutel- noemt het probleem is waarmee je te maken hebt. Anders zou je misschien naar je ontsteking moeten kijken?
Dit bericht is gewijzigd door R.uben op 18-7-2009 om 17:31 uur.
|
|
|
|
Tycho |
18-7-2009 20:36 |
Posts: 168 |
Onsteking naar gekeken, ga vanavond even proberen hij heeft al 3 segment koppeling, aan de andere kant het is maar een puchje... voor een maand dus
Even ter vervanging van me tsx
|
|
|
|