Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch aanlopen erg zwaar/slippend achterwiel 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 979 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57739 - Puch aanlopen erg zwaar/slippend ac...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tycho 17-7-2009 3:07 Print topicpost
Posts: 168
Hallo, heb vanavond 70cc op me puch Z one (maxi blok dus) gezet.

Met de 50cc was het ook al moeilijk aanlopen, als je gewoon loopt met de ''koppeling'' (het is geen schakel dus het heet anders....) in dan slaat hij niet aan maar als je stil staat en dan loopt dan wil hij heel soms aan.

Soms draait hij ook gewoon door dan lijkt het wel alsof hij hem niet pakt. Pas als je opnieuw probeer en de achterband begint te slippen en dan het tempo rustig opvoerd dan wil hij vrij moeilijk aan, lijkt wel alsof hij een buld compressie heeft.

Setup: Nieuwe 70cc, 15mm carburateur en een techno circuit uitlaat.

Je kan ook de koppeling terug draaien maar volgens mij heeft dat er vrij weinig mee te maken, meer met optrekken etc.

Mijn ervaring ligt meer met schakels, ben niet zon ster in automaatjes.

Alvast bedankt
 

markhispania3 17-7-2009 9:15 Print reply

Posts: 1971
ik snap niet precies wat je vraag nu is, maar het is wel logisch dat als je meer cc's hebt hij zwaarder is om aan te lopen. heb je je brommer wel opnieuw afgesteld nadat je er een grotere cilinder op hebt gelegd? anders heb je grote kans dat je een te kleine sproeier hebt en dat hij daardoor moeilijk start.
 
mbrulezzz 17-7-2009 12:05 Print reply

Posts: 2084
ombouwe tot kickstart is btr voor je band en hoef je niet zo moeilijk te doen
 
MB racing
Tycho 17-7-2009 13:52 Print reply
Posts: 168
Heb een grotere carb achter gezet, en goed afgesteld. Er zit ook een 70cc kop op.

Is het moeilijk hem ombouwen tot kickstart ?

alvast bedankt
 
zx7r 17-7-2009 13:53 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tycho
Heb een grotere carb achter gezet, en goed afgesteld. Er zit ook een 70cc kop op.

Is het moeilijk hem ombouwen tot kickstart ?

alvast bedankt

Weer een ander blok meen ik.
 
Tycho 17-7-2009 14:32 Print reply
Posts: 168
Dat dacht ik ook, maar stel dat ik dit blok hou hoe kan ik er voor zorgen dat hij hem ''beter pakt'' of iig sneller.


 
PraatPaal 17-7-2009 15:19 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Weer een ander blok meen ik.


ombouwen is wel wat werk, maar het kan.
Wat je moet doen is een kickstartkap zoeken, en 3 gaten in je blok maken. 2draden tappen.

Er is ook iemand die de service voor iets van 60eu aanbiedt, maar voor die prijs kun je ook een kickblok kopen.

Aanlopen van 80cc is haast onmogelijk, 70cc is meestal nog te doen, misschien heb je wel teveel compressie, allicht de veren van je koppeling iets verder indraaien (scheelt ook met optrekken )

Andere manieren zijn starten met de boormachine, of kicken op het vliegwiel... Zijn meer noodoplossingen
 
jjeennss 17-7-2009 20:23 Print reply

Posts: 154
Kun je niet gaan rennen koppelinghendel in en erop springen?
of slipt hij dan alsnog?
 
Je ken de groete uit brabant krijgen kut!
tsxhunter 17-7-2009 20:57 Print reply

Posts: 9332
zit er op de cilinderkop niet zo'n dingetje met een kabel er aan dat je minder compressie hebt met starten? heeft peugeot 103 ook.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
TECstar 17-7-2009 20:58 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
zit er op de cilinderkop niet zo'n dingetje met een kabel er aan dat je minder compressie hebt met starten? heeft peugeot 103 ook.


nee zit er niet
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Tycho 18-7-2009 3:59 Print reply
Posts: 168
Rennen en er opspringen kan niet, want dan pakt hij hem heel klein stukje. Je kan beter (ben ik achter gekomen) het achterwiel klein beetje laten slippen op de achter kant gaan zitten (zit nog best lekker, het is een Z one, geen maxi gelukkig )

Zodat het achterwiel meer stil komt te staan en dan start hij in een paar passen. De goede compressie komt denk ik door 70cc, want een vriend van mij had 80cc er onder en die kon hij niet eens aanlopen.

Het slippen van het achterwiel kan ook omdat ik niet de zwaarste ben dat hij hierdoor door draait.

bedankt
 
mrd70cc-racer 18-7-2009 8:59 Print reply

Posts: 170
heej ik heb ook zon "probleem"gehad maar dan moet je met je linkerhand je koppeling in knijpen en met je recterhand op de bagage drager leunen zegmaar dan krijg je meer druk op je achterwiel dan slipt hij niet weg

succes met je z-one
 
open je ziel zet je verstand op nul geef een stoot gas en blaas op het achterwiel de straat door
-Contactsleutel- 18-7-2009 17:23 Print reply

Posts: 356
ik geloof dat ts bedoelt dat de aanloopkoppeling slipt.
Dit probleem had ik ook, dan heb je een slechte serie van koppelingen, de voering van het type koppeling wat jij hebt is slecht en daarom wil de koppeling nog wel eens slippen waardoor je gewoon drukt maar je cilinder maakt geen slagen.

beter haal je het oude type aanloopkoppeling (past allemaal) of een kickstartblokje/kapje.

met een kickstartblok heb je ook meteen een 3segments koppeling die veel meer kracht kan hebben zonder te lang te slippen....
 
der Chef 18-7-2009 17:27 Print reply

Posts: 3265
ik kon mijn 80cc puch wel aanlopen
 
R.uben 18-7-2009 17:31 Print reply
Posts: 436
Ik mijn 80cc ook, maar wel alleen op de weg. Op de crossbaan was het (bijna) onmogelijk. Ik deed meestal stukje rennen, erop springen (helemaal achterop zadel) en dan de aanloophendel inknijpen. Als hij warmer was ging het een stuk makkelijker, dan kon ik er gewoon op gaan zitten en dan stukje rollen en aanloophendel inknijpen, was hij gelijk aan. Ontsteking was wel echt perfect afgesteld, misschien dat je zou kunnen zoeken?

Ik denk wel dat het probleem dat -Contactsleutel- noemt het probleem is waarmee je te maken hebt. Anders zou je misschien naar je ontsteking moeten kijken?

Dit bericht is gewijzigd door R.uben op 18-7-2009 om 17:31 uur.
 
Tycho 18-7-2009 20:36 Print reply
Posts: 168
Onsteking naar gekeken, ga vanavond even proberen hij heeft al 3 segment koppeling, aan de andere kant het is maar een puchje... voor een maand dus

Even ter vervanging van me tsx
 

Dit topic is 7852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved