Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder mt5 op mtx-sh zetten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57738 - Cilinder mt5 op mtx-sh zetten?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BigNose 16-7-2009 23:06 Print topicpost

Posts: 17
Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een mtx-sh
hier zit een (trage naja, hij loopt nu ong 65) 50 cc onder
Het mag vanmij allemaal wel wat vlotter (vooral in optrekken) dus zat ik te denken om er een 70 cc onder te doen.
Ik dus even kijken bij de lokale brommerboer (dijkman l.veld) en toen zag ik dat de cilinders voor mt5 goedkoper waren als van mtx
Nu was mijn vraag: Kunnen deze van een mt5 ook op een mtx sh?
en zo nee? wat is het verschil dan?

(PS zit een 13 mm carb en 13 mm spruitstuk achter en sproeier 75)
(cilinder is ongeveer 20 jaar oud) net als de brommer
 

rik hulkenberg 16-7-2009 23:10 Print reply

Posts: 10029

klik

 
Tombrom 16-7-2009 23:20 Print reply

Posts: 15925
niet tapeinden anders
 
BigNose 16-7-2009 23:22 Print reply

Posts: 17
Ik hoor net een verhaal van een klasgenoot:
die had ook eens een 70 cc voor ze mt5 gekocht en die las in de "bijsluiter:P" dat er ook mtx bij stond...
weet zo t merk cil. ff niet meer
of zou dat dan voor een OT zijn geweesd?
 
kenny77 16-7-2009 23:23 Print reply

Posts: 29286
ja ot is dat.

je kan hem ook ombouwen naar waterkoeling en dan een nsr cilinder erop.
 
BigNose 16-7-2009 23:24 Print reply

Posts: 17
Is dat veel werk dan?

 
kenny77 16-7-2009 23:26 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BigNose
Is dat veel werk dan?



nee.

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/100
 
BigNose 16-7-2009 23:32 Print reply

Posts: 17
Kijk daar hebben we ook wel wat aan
Morgen maar is ff rond snuffelen hier en daar
Bedankt!
 
banus19 17-7-2009 12:23 Print reply

Posts: 425
tapeinden én slag is anders, cilinders lijken niet eens op elkaar
 
Honda's are like: Rawr
kenny77 17-7-2009 12:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
tapeinden én slag is anders, cilinders lijken niet eens op elkaar


Slag is het zelfde, alleen de drijfstang van de mt5 is korter als die van de mtx-sh.
 
banus19 17-7-2009 12:28 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Slag is het zelfde, alleen de drijfstang van de mt5 is korter dan die van de mtx-sh.


als we dan de puntjes op de i gaan zetten...
 
Honda's are like: Rawr
TECstar 17-7-2009 13:10 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
[...]


als we dan de puntjes op de i gaan zetten...

nee wat jy doet heet mierenneuken


Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 17-7-2009 om 13:11 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Frysk 17-7-2009 15:56 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
[...]


als we dan de puntjes op de i gaan zetten...


sterf ofzo ?

Denk dat Kenny net ff heel wat meer verstand van zaken heeft dan jij ooit zult krijgen.


@ TS

Mt5 cilinder past niet op MTX of NSR
ik zou gewoon een origineel MBX80 blok halen en die eronder hangen dan haal je ongeveer 80/85 + dat het erg soepel rijd
 
giggitybyte

Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved