Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lukt niet naar vario-ring eruit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57736 - lukt niet naar vario-ring eruit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

senn 16-7-2009 21:26 Print topicpost
Posts: 192
hallo,

sorry ik weet dat dit geen scooter en / of 4-takt forum is, maar alstjeblieft help me even met dit.

we wilden de vario ring bij de piaggio zip 4-takt eruit halen, maar toen kwamen we 2 ringen tegen van precies dezelfde lengte & dikte. dus die 2 eruit gehaald, toen alles weer erop. maar toen starte die niet meer? je hoort dat ie wilt gaan, de vario draait, de v-snaar draait, maar hij start niet? we hebben toen weer met 2 ringen geprobeerd, met 1 ring en geen ring, maar niets helpte? we hebben alles gemonteerd hoe het moet (afgekeken via website) iemand die aub kan helpen?

thanks!
 

Henk-88 16-7-2009 21:44 Print reply

Posts: 26703
'lukt niet naar vario-ring eruit' ?

Waar (moet dat) naartoe?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
senn 16-7-2009 21:53 Print reply
Posts: 192
We krijgen de scooter niet meer gestart nadat we de 2 ringen eruit hebben gehaald.
 
senn 16-7-2009 21:58 Print reply
Posts: 192

zo hebben we het gemonteerd:

1 – Moer (maatje 17)
2 – ring voor tussen de moer en het starters rondsel
3 – kickstart rondsel
4 – Halfpoellie met koelvinnen
5 - de 2 ringen over de glijbus heen
6 – Glijbus
7 – Rollenhuis (2e halfpoellie waarin de rollen komen)
8 – Gradenplaat (Deze komt in het rollenhuis met de bolle kant richting het elektrisch start systeem)
 
Freddy-fish 16-7-2009 22:45 Print reply

Posts: 2129
zekering geklapt, kweet het slaat nergens op maar beter kijk je die wel ff na, start hij ook niet meer als je alles weer terug doet via het boekje en zoals het zat?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
VanNelleShag 16-7-2009 22:46 Print reply
Posts: 62
je heb het inderdaad wel goed gedaan maar nummer 6,7 en 8
hadden niet gehoeven hoor. maar die 2 ringen zitten over de
glijbus waar je snaar op ligt? krijg je hem niet met kick
en electrische start gestart? alles goed terug gedan?
Hij zou het gewoon moeten doen okal verwijder je de varioring.
Gradenplaat wel weer goed terug gemonteerd? kickstart ronsel
weer netjes terug gezet? geeft die wel teken van leven of
hoor je ook niks bewegen?
 
een lekker shaggie is niet verkeerd
Jakob 125 16-7-2009 23:05 Print reply

Posts: 472
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: VanNelleShag
je heb het inderdaad wel goed gedaan maar nummer 6,7 en 8
hadden niet gehoeven hoor. maar die 2 ringen zitten over de
glijbus waar je snaar op ligt? krijg je hem niet met kick
en electrische start gestart? alles goed terug gedan?
Hij zou het gewoon moeten doen okal verwijder je de varioring.
Gradenplaat wel weer goed terug gemonteerd? kickstart ronsel
weer netjes terug gezet? geeft die wel teken van leven of
hoor je ook niks bewegen?


eerst zeg je dat nummer 6,7 en 8 niet hoeven en dan of hij de gradenplaat wel goed heeft gemonteerd. 8 is toch de gradenplaat.
 
2-stroke
senn 17-7-2009 7:32 Print reply
Posts: 192
je hoort inderdaad dat ie wel wilt, hij start met elektrische start niet & ook niet met kickstart. wat me wel opviel, is dat als ik de brommer van de standaard haalde, het geluid langzamer werd zegmaar.. en als ik naar links beweegde, hoorde ik een soort van slijtende geluid vanuit het vario gedeelte komen & draaide de vario ook minder snel.

kan iemand mij alstjeblieft helpen?
het zijn namelijk 2 zips waar ik ben aan het werken zijn van 2 maten van me.

Dit bericht is gewijzigd door senn op 17-7-2009 om 7:32 uur.
 
Matthijsar50 17-7-2009 9:22 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senn
je hoort inderdaad dat ie wel wilt, hij start met elektrische start niet & ook niet met kickstart. wat me wel opviel, is dat als ik de brommer van de standaard haalde, het geluid langzamer werd zegmaar.. en als ik naar links beweegde, hoorde ik een soort van slijtende geluid vanuit het vario gedeelte komen & draaide de vario ook minder snel.

kan iemand mij alstjeblieft helpen?
het zijn namelijk 2 zips waar ik ben aan het werken slopen zijn van 2 maten van me.

Dit bericht is gewijzigd door senn op 17-7-2009 om 7:32 uur.


 
Peugeot 106 rallye ph2!
Tim-gpr99 17-7-2009 23:01 Print reply

Posts: 841
Zijn het niet gewoon vulbussen en dat je ipv van de varioring je varioplaat moet afdraaien? Een vriend van mij had bij zijn Nieuw Type SR ook een verdacht veel op een varioring lijkend ringetje eruit gehaald. Toen voelde hij en toen zat er ietsje speling op. Alles weer op nieuw gemonteerd en toen heeft hij er tien minuten mee gereden maar toen reed hij echt niet goed. Later ging hij nieuwe rollen halen bij leertouwer en toen vroeg hij dat en die vertelde hem dat hij zijn blok dan bijna aan stront gereden had (SR 2009 met net 2000 km op de klok) [klote scooters :P]
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 5297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved