Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wand 110 malossi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 916 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57729 - Wand 110 malossi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Henny 15-7-2009 22:34 Print topicpost

Posts: 456
Er zitten wat veegjes in de nicasilwand van mijn 110 malossi.
Hij heeft al een keer een opdondertje gehad toen is er een nieuwe A zuiger in gekomen, toch rijd hij niet meer als vanouds.

Nu vroeg ik me af, er zijn ook B zuigers verkrijgbaar.
Is het mogelijk om de cilinder te laten honen ofzo zodat de B zuiger erin past en hij weer 'als nieuw' is zonder dat er een nieuwe nicasilwand in moet uiteraard?
Of iemand die hier ervaring mee heeft met deze cilinder?



Dit bericht is gewijzigd door Henny op 15-7-2009 om 22:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Henny op 15-7-2009 om 22:36 uur.
 
H uit de Moek Serie

Ice Ap rs50 15-7-2009 22:46 Print reply

Posts: 7149
B zuigers voor nicaseal wanden normaal is dat enkel voor gietijzer, en ik dacht dat de malossi zo 1 was. maja ben geen honda-loog.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-7-2009 om 22:47 uur.
 
GTI - GTD - BMW
Sypie_Honda 15-7-2009 22:48 Print reply

Posts: 13830
die zuigers zijn wss wel te krijgen bij www.mop-shop.de.

en ja er zijn A,B,C,D zuigers voor nicaseal cilinders.

heb jij nog nooit op je cilinder gekeken toen je een nieuwe zuiger kocht ofzo

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 15-7-2009 om 22:49 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Henny 15-7-2009 22:51 Print reply

Posts: 456
Zijn in nederland ook gewoon verkrijgbaar hoor.

Weet Alleen dus niet het exacte maatverschil tussen A en B.
Vaak is dit toch per 0.25?
En dan is dus de vraag of ze zon wand kunnen honen?
 
H uit de Moek Serie
Derbi-Olaf 15-7-2009 22:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
Zijn in nederland ook gewoon verkrijgbaar hoor.

Weet Alleen dus niet het exacte maatverschil tussen A en B.
Vaak is dit toch per 0.25?
En dan is dus de vraag of ze zon wand kunnen honen?

poetsen kan, hohnen niet.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ice Ap rs50 15-7-2009 22:53 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
Zijn in nederland ook gewoon verkrijgbaar hoor.

Weet Alleen dus niet het exacte maatverschil tussen A en B.
Vaak is dit toch per 0.25?
En dan is dus de vraag of ze zon wand kunnen honen?


ja maar een nicawand is bijlange zo dik niet, dus moet er dan een nieuwe wand in
 
GTI - GTD - BMW
Derbi-Olaf 15-7-2009 22:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja maar een nicawand is bijlange zo dik niet, dus moet er dan een nieuwe wand in

bij een nicasealwand liggen de overmaten ook veel dichter bij elkaar
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henny 15-7-2009 22:55 Print reply

Posts: 456
Zon wand is niet dik nee had ik gelezen her en der.
Toch vreemd dat ze dan wel B,C en zelfs D zuigers leveren dan toch?
 
H uit de Moek Serie
kenny77 15-7-2009 22:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
Zon wand is niet dik nee had ik gelezen her en der.
Toch vreemd dat ze dan wel B,C en zelfs D zuigers leveren dan toch?


Ik denk dat die onderling een paar honderste verschillen, ipv een paar tiende.
 
Ice Ap rs50 15-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
Zon wand is niet dik nee had ik gelezen her en der.
Toch vreemd dat ze dan wel B,C en zelfs D zuigers leveren dan toch?


ik had er allezins nog niet veel van gehoord
 
GTI - GTD - BMW
Sypie_Honda 15-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 13830
in de fabriek zetten ze nicaseal in zo'n cilinder. dan word er dmw diamant honen een paar hoonsporen ingezet en hij word exact rond gemaakt.

dan word hij opgemeten en word er met een slag letter een letter in getikt zodat jij weet welke zuiger je kopen moet.

volgens mij gaat het met 0.01 omhoog maar dat kan per merk verschillen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Derbi-Olaf 15-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henny
Zon wand is niet dik nee had ik gelezen her en der.
Toch vreemd dat ze dan wel B,C en zelfs D zuigers leveren dan toch?

zit gewoon minder verschil in....
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 15-7-2009 23:51 Print reply
Posts: 7168
Malossi LC 110 is gietijzer.
die zuigermaten gaan per 0,4mm (dus A = 53 B = 53,4 C = 53,8 etc)



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-7-2009 om 2:46 uur.
 
kenny77 15-7-2009 23:52 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Malossi 110 is gietijzer.
zuigermaten gaan per 0,4mm (dus A = 53 B = 53,4 C = 53,8 etc)




Het gaat hier om de luchtgekoelde cilinder.
 
Henny 16-7-2009 7:11 Print reply

Posts: 456
Mijn cilinder is luchtgekoeld ja.
Moet dus even weten nog per hoeveel ze omhoog gaan exact.
 
H uit de Moek Serie
dirktimmer 17-7-2009 10:06 Print reply

Posts: 1737
Je kunt gewoon een B zuigertje kopen, die is dan 0.01mm groter dan je a zuiger.

ipv 52.96 bijvoorbeeld 52,97.

Als je hem laat slijpen zou ik hem naar de c maat doen, 1 honderdste is niet zoveel als er echt oneffenheid in de wand zit.

a,b,c,d gaat dus per 0.01
voor gietijzer gaat het vaak per 0.25 of 0.50 (meer nij motoren)
 

Dit topic is 1266 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved