Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie tussen de krukas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1133 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57710 - olie tussen de krukas?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 14-7-2009 19:30 Print topicpost

Posts: 546
Mn brommer wil niet lekker lopen als die boven de zoveel toeren uitkomt, dan gaat ie als een gek stotteren enz. Heb vrijwel alles al doorgemeten/nieuw gehaald enz. Maar ik kan niet vinden wat het percies is. Nu haald ik pas mn cilinder enz van mn blok af. En als ik kickte (zonder dat de cilinder of zuiger gemonteerd is) dan gaan dus de krukas wangen draaien. Maar met het draaien van de krukas kwam er op de krukaswangen ook olie mee naar boven. Niet enorm veel maar redelijk wat. Dat betekend dat er in de krukas ruimte wat olie staat. Dat hoor niet toch? Hoor het daar vrijwel helemaal droog te zijn? En hoe komt dat?, dat kan toch alleen maar doordat mn keerring lek is of niet?

Alvast bedankt voor de reacties
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Joel_koningslust 14-7-2009 19:34 Print reply

Posts: 14514
keerring lek of veels te rijk gemengd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
YZ50crosser 14-7-2009 19:37 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
Mn brommer wil niet lekker lopen als die boven de zoveel toeren uitkomt, dan gaat ie als een gek stotteren enz. Heb vrijwel alles al doorgemeten/nieuw gehaald enz. Maar ik kan niet vinden wat het percies is. Nu haald ik pas mn cilinder enz van mn blok af. En als ik kickte (zonder dat de cilinder of zuiger gemonteerd is) dan gaan dus de krukas wangen draaien. Maar met het draaien van de krukas kwam er op de krukaswangen ook olie mee naar boven. Niet enorm veel maar redelijk wat. Dat betekend dat er in de krukas ruimte wat olie staat. Dat hoor niet toch? Hoor het daar vrijwel helemaal droog te zijn? En hoe komt dat?, dat kan toch alleen maar doordat mn keerring lek is of niet?

Alvast bedankt voor de reacties


hij moet niet droog zi jn want daar komt je mengsel van mengsmering en lucht voordat ie de cilinder in gaat

wat voor kleur heeft de olie? als het bruin tot zwart is dan lijkt het me blokolie(ligt eraan hoe vers de olie is natuurlijk)

dan zou het je rechterkrukaskering kunnen zijn dus dan moet je koppelingsdeksel deraf om er bij te komen
 
www.bxteamlg.tk
TSX-Rider 14-7-2009 19:37 Print reply

Posts: 546
mengsel is niet overdreven rijk. ik meng ongveer 1 op 45, moet goed zijn denk ik.
Dus wss inderdaad de keerring. Maar ik zat eens te denken, hoe kan een keerring nou binnen 2 maanden lek zijn (2 maanden geleden vervangen). Ik ging eens kijken en het bleek dat er ongeveer 75ml teveel olie in mijn blok zat. Zou het daardoor kunnen dat de druk te hoog was, zodat de keerring het niet aankon? of is dat een beetje onwaarscheinlijk? Hoe kan het anders dat een keerring zo snel verrot is?

MvG
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
YZ50crosser 14-7-2009 19:40 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
mengsel is niet overdreven rijk. ik meng ongveer 1 op 45, moet goed zijn denk ik.
Dus wss inderdaad de keerring. Maar ik zat eens te denken, hoe kan een keerring nou binnen 2 maanden lek zijn (2 maanden geleden vervangen). Ik ging eens kijken en het bleek dat er ongeveer 75ml teveel olie in mijn blok zat. Zou het daardoor kunnen dat de druk te hoog was, zodat de keerring het niet aankon? of is dat een beetje onwaarscheinlijk? Hoe kan het anders dat een keerring zo snel verrot is?

MvG


verkeerd gemonteerd?
 
www.bxteamlg.tk
TSX-Rider 14-7-2009 19:42 Print reply

Posts: 546
nee ik heb de keerring zo gemonteerd dat als er vanaf de kant van de olie druk op komt te staan, de keerring dicht gedrukt word. Iemand anders hoe het komt dat een keerring zo snel rot gaat? En kan die 75ml extra blok olie nou echt fataal zijn voor je keerring of is dat bijna niet mogelijk?

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
YZ50crosser 14-7-2009 19:43 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
nee ik heb de keerring zo gemonteerd dat als er vanaf de kant van de olie druk op komt te staan, de keerring dicht gedrukt word. Iemand anders hoe het komt dat een keerring zo snel rot gaat? En kan die 75ml extra blok olie nou echt fataal zijn voor je keerring of is dat bijna niet mogelijk?



volgensmij heb je hem dan verkeerd om gemonteerd
 
www.bxteamlg.tk
Joel_koningslust 14-7-2009 19:45 Print reply

Posts: 14514
aan de koppelingszijde moet een dubbelwerkende keerring
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
TSX-Rider 14-7-2009 19:48 Print reply

Posts: 546
@yz50crosser: dat is toch juist goed, de druk komt vanaf waar de olie zit, dus die zorgt er voor dat de keerring dicht gedrukt word.

@Joel_koningslust: Een dubbelwerkende keerring? Weet je dat zeker? het gaat om een suzuki tsx hè. Vor zover ik weet dat er origineel ook een gewone normale keerring in.
Btw. wat bedoel je precies met dubbelwerkende keerring?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
BenjaminDG 14-7-2009 19:53 Print reply

Posts: 4605
keerringen met 2 open kanten ipv 1 gesloten en 1 open kant.
 
Vlaanderen vrij!
TSX-Rider 14-7-2009 19:57 Print reply

Posts: 546
ik begrijp het, alleen dat hoort toch niet bij een suzuki tsx (rechter krukaskeerring)?

En nog een ander vraagje, hoe moet die keerring er nou percies in dan? met de open kant naar de krukas toe, of met de open kant naar de koppeling toe?


Dit bericht is gewijzigd door TSX-Rider op 14-7-2009 om 20:05 uur.
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
popiv 14-7-2009 20:13 Print reply

Posts: 593
weet je nog hoe je die oude eruit hebt gehaald?
zo moet ie erin
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
YZ50crosser 14-7-2009 20:14 Print reply

Posts: 2241
www.bxteamlg.tk
TSX-Rider 14-7-2009 20:19 Print reply

Posts: 546
ja die oude weet ik niet meer hoe die zat:p,,
ja daar heb ik zeker wat aan, daar zat ik net ook al naar te kijken. maar dat is toch juist onlogisch. Want ik dacht: de open kant moet naar de kant waar de olie vandaan komt. want daar komt de druk vandaan. En doordat er dus olie tegen de open kant aandrukt, sluit de keerring zichzelf af. Maar op dat plaatje staat het dus andersom?,,
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
YZ50crosser 14-7-2009 20:22 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ja die oude weet ik niet meer hoe die zat:p,,
ja daar heb ik zeker wat aan, daar zat ik net ook al naar te kijken. maar dat is toch juist onlogisch. Want ik dacht: de open kant moet naar de kant waar de olie vandaan komt. want daar komt de druk vandaan. En doordat er dus olie tegen de open kant aandrukt, sluit de keerring zichzelf af. Maar op dat plaatje staat het dus andersom?,,


ja volgensmij wel, maar tis ook dat de benzine en olie die de lagers smeren der in blijft zitten. maar als het zo op de tekening staat
 
www.bxteamlg.tk
Joel_koningslust 14-7-2009 20:27 Print reply

Posts: 14514
de druk komt vanuit je carter. de olie in je bak enzo staat niet onder druk
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved