Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bochtenwerk gpr, tzr rs2/pro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 667 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57708 - bochtenwerk gpr, tzr rs2/pro
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ice Ap rs50 15-7-2009 11:08 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


he verdomme.. ik moet mn zinnen hier eens gaan afmaken .

Als ik hem optil en weer neerzet dat hij dan nét niet inveert... was een tip van een kerel van AF. (zit hier volgensmij ook, met een sobw nsr).

Mja, mn gpr OM vind ik wle lekker rijden, maar toch vind ik de aprilia rs NM (dus niet MY) wel t beste rijden met een setje lekkere banden.


de pirreli's die er normaal standaard op zitten zijn wel goed, als je daar de zachte compound van neemt, dan heb je wel een supersetje banden.

enigste wat ik vind: de voorvering is slapjes, achterveer mocht ook wat harder. maja ik ben nu wel niet de typische italiaan, ik ben 1m85 en weeg 90kg dusja
 
GTI - GTD - BMW
antonhonda 15-7-2009 11:12 Print reply

Posts: 3616
banden scheelt ook echt een hoop
dus als je op tzr heb gereden met kende of rs2 met michelin
scheelt ook een hoop he

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
falco 15-7-2009 11:20 Print reply

Posts: 3724
uit mijn ervaring kan ik met alle zekerheid zeggen dat een rs nm (2003 model) veruit de beste wegligging heeft. en dan niet met van die 130 banden achter (wordt zo log als wat), maar gewoon de originele 110 band achter.
 
Florry 15-7-2009 14:44 Print reply

Posts: 1755
ok ik heb gister op een tzr gezeten niet gereden, qua hoogte zit ik goed maar vind hem te groot ( ben 178cm /60kg ) hij had ook een rs beide uit 05. zijn vader zei dat de rs beter rijd dan de tzr.

dus ik denk dat ik voor een wat kleiner model ga gpr of rs2 pro.

wat ik wil met "bochten rijden" is zo plat mogelijk letterlijk zo plat mogelijk.


( Ps dit is niet mijn acount maar van een vriend van me )
 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Ice Ap rs50 15-7-2009 14:52 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
ok ik heb gister op een tzr gezeten niet gereden, qua hoogte zit ik goed maar vind hem te groot ( ben 178cm /60kg ) hij had ook een rs beide uit 05. zijn vader zei dat de rs beter rijd dan de tzr.

dus ik denk dat ik voor een wat kleiner model ga gpr of rs2 pro.

wat ik wil met "bochten rijden" is zo plat mogelijk letterlijk zo plat mogelijk.


( Ps dit is niet mijn acount maar van een vriend van me )


de rs moet je dan prima passen.

sjah gpr, tis en blijft derbi

en de rieju, die roest wss onder je uit
 
GTI - GTD - BMW
R.uben 15-7-2009 15:06 Print reply
Posts: 436
Wat me opvalt is dat iedereen eigenlijk alleen de brommers aanraadt die ze zelf hebben (gehad)..

Ik heb zelf verder geen ervaring met andere brommers dan de brommer die ik zelf heb, maar ik denk dat je voor het bochtenwerk tenminste het beste een racer kunt kiezen. Als je toch voor een crossmodel zou willen gaan denk ik dat de sm een betere keuze is dan de crossversie. Maar dit is eigenlijk niet echt toegevoegde waarde, want dit had je zelf denk ik ook nog wel kunnen bedenken.

Wel vind ik dat mijn brommer de bochten goed neemt, maar je zit behoorlijk hoog op een sm, waardoor je meer overhelling hebt. Met een racer kun je je gewicht dus preciezer de bocht insturen, lijkt me.
 
zx7r 15-7-2009 15:09 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

aan brommerveringen valt anders niet veel af te stellen

? Waarom zou dat? en mocht je een type hebben waar dat niet zo is, en je vindt het een big issue dan koop je toch aftermarket spul?
 
baquba 15-7-2009 16:27 Print reply

Posts: 156
Als je een gpr of een rs50 1999-2005 model niet goed de bocht door krijgt kun je gewoon niet rijden.

Met alle brommers kun je hard de bocht door, als je maar gas geeft.
 
zx7r 15-7-2009 16:37 Print reply

Posts: 3868
Vraag me af hoe hard en plat ts nu door de bocht gaat. Foto? Vaak is het zo dat de brommer platter kan dan de bestuurder kan/durft.
 
Florry 15-7-2009 16:53 Print reply

Posts: 1755
ik heb nog nooit op een schakel gereden heb het geleerd op een quad.
dus het word zoiezo veel oefenen.
de nieuwe aprilia rs 08 zie er wel vet uit maar lijk een beetje op de gpr het zitje enzo.

ik ga eff kijken of hier in de buurt ( amsterdam ) een dealer is die ze heeft staan dan kan ik eff kijken hoe het rijd enzo.

zijn er mensen die ervaring met een gpr rs2 pro of rs 08?

 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
tuono50 15-7-2009 17:18 Print reply

Posts: 301
gpr vind ik niet fijn rijden. naar mijn idee te brede banden om m goed de bocht door te krijgen. een rs2 vind ik wel weer fijn door de bochten te gooien. tzr heb ik geen ervaring mee.
 
surf the asphalt
zx7r 15-7-2009 17:28 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Florry
ik heb nog nooit op een schakel gereden heb het geleerd op een quad.
dus het word zoiezo veel oefenen.
de nieuwe aprilia rs 08 zie er wel vet uit maar lijk een beetje op de gpr het zitje enzo.

ik ga eff kijken of hier in de buurt ( amsterdam ) een dealer is die ze heeft staan dan kan ik eff kijken hoe het rijd enzo.

zijn er mensen die ervaring met een gpr rs2 pro of rs 08?


Je hebt geen ervaring, en je begint al over vering afstellen?
 
Florry 15-7-2009 22:22 Print reply

Posts: 1755
ik heb nooit gezegt dat ik ze ga afstellen ofzo, heb alleen begrepen dat ze stugger zijn dan andere de pro t.o.v matrix byv.

 
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-)
Derbi-Olaf 15-7-2009 22:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

? Waarom zou dat? en mocht je een type hebben waar dat niet zo is, en je vindt het een big issue dan koop je toch aftermarket spul?

nouja, daarover heb ik al eens wat gepost in dit topic
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 7525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved