Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - bochtenwerk gpr, tzr rs2/pro

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 895 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57708 - bochtenwerk gpr, tzr rs2/pro
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zx7r 14-7-2009 22:03 Print reply

Posts: 3868
Afstelling van vering etc. leer eerst maar rijden, en doe ervaring. Pas daarna moet je praten over vering. Dit gaat trouwens niet alleen over hoe stug (supersport) of slap (crosser/sm) staat afgesteld. Je vering goed afstellen leer je door veel te testen en met veel punten rekening te houden zoals remmen, acceleren etc.

Voor de meeste "noobs" hier geldt, maak een paar testritjes en kijk wat je het beste vind rijden.
 
Derbi-Olaf 14-7-2009 22:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
Afstelling van vering etc. leer eerst maar rijden, en doe ervaring. Pas daarna moet je praten over vering. Dit gaat trouwens niet alleen over hoe stug (supersport) of slap (crosser/sm) staat afgesteld. Je vering goed afstellen leer je door veel te testen en met veel punten rekening te houden zoals remmen, acceleren etc.

Voor de meeste "noobs" hier geldt, maak een paar testritjes en kijk wat je het beste vind rijden.

aan brommerveringen valt anders niet veel af te stellen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 14-7-2009 22:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

aan brommerveringen valt anders niet veel af te stellen


andere achterveer kopen en voorvering laten aanpassen bij WP oid..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
BIET 14-7-2009 22:59 Print reply

Posts: 22355
Waarom praten hier zoveel mensen die niet eens ervaring hebben met de meerdere brommers. Iedereen raad een brommer aan waar men eens op heeft gereden of toevallig in bezit heeft. Wat heeft de TS daar nou aan :S

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]

nou moet ik zeggen dat ik nsr wat makkelijker de bocht in en uit vind gooien, waardoor ik de bocht harder (durf te?) nemen

maar ik dacht dat het over een nieuwe brommer ging, en dan zou ik rs nm zeggen

nm is niet meer nieuw, nm is het model van uit 2000,2001,2002,2003 etc.



 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Derbi-Olaf 14-7-2009 22:59 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


andere achterveer kopen en voorvering laten aanpassen bij WP oid..

Maar dan dwalen we wel wat af van wat de TS wil, Niet?

als ik zijn beginpost goed interpreteer gaat het gewoon over de afstelling van het rijwielgedeelte zo uit de fabriek
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 14-7-2009 23:00 Print reply

Posts: 60390
2k tot en met 2005 is NM
daarna is 'MY'
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ryon 14-7-2009 23:04 Print reply

Posts: 950
Cool, dan heb ik vanmiddag een NM gekocht. Welke overigens erg lekker rijd. RS is kut, rijdt erg stug. Derbi gpr, is zoals velen al zeggen, veel meer kut. Hard zadel+ rijgedrag waar je niet erg vrolijk van word.
 
Høken is normaal
2SLOW4ME 14-7-2009 23:04 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

aan brommerveringen valt anders niet veel af te stellen


aan de vering van mn gpr wel hor . helemaal indraaien is zo stug asl het maar kan. en helemaal uitdraaien is het net een spons...

Nu heb ik hem zo afgesteld dat als ik de achterkant op til, dat dan de veer nét niet inveert. en het bochtenwerk is daar zeer op vooruit gegaan.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Derbi-Olaf 14-7-2009 23:05 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


aan de vering van mn gpr wel hor . helemaal indraaien is zo stug asl het maar kan. en helemaal uitdraaien is het net een spons...

Nu heb ik hem zo afgesteld dat als ik de achterkant op til, dat dan de veer nét niet inveert. en het bochtenwerk is daar zeer op vooruit gegaan.

veren is een ding, dempen een ander.
veervoorspanning van een achterveer valt vrij vaak wel af te stellen.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Royal Club 14-7-2009 23:23 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]


aan de vering van mn gpr wel hor . helemaal indraaien is zo stug asl het maar kan. en helemaal uitdraaien is het net een spons...

Nu heb ik hem zo afgesteld dat als ik de achterkant op til, dat dan de veer nét niet inveert. en het bochtenwerk is daar zeer op vooruit gegaan.


als je hem optilt dat ie dan niet inveert? das toch normaal?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
guido-mtxsh 15-7-2009 1:37 Print reply

Posts: 57
nsr is het best, maatje van mij heb tzr, ander heb gpr,gaat de bochty niet door zoals als bboedoelt is, vooral erg log en niet erg weendbaar. ik rijd ze met em noppenbanden er 4kant uit hier op de dijken in de bochten, ik kan met me poten obver de grond
 
Ice Ap rs50 15-7-2009 9:16 Print reply

Posts: 7149
een aprilia rs(NM) no doubt, gewoon goeie banden erop en gaan met die banaan
 
GTI - GTD - BMW
-Bassie- 15-7-2009 11:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
een aprilia rs(NM) no doubt, gewoon goeie banden erop en gaan met die banaan


jij hebt natuurlijk ook vergelijkings materiaal??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Ice Ap rs50 15-7-2009 11:02 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Bassie-
[...]


jij hebt natuurlijk ook vergelijkings materiaal??


ik heb zowat alles al gereden van brommers en al op veel motoren, dus ja vergelijkingsmateriaal, mijn rs'je ligt nog steeds het best in de bocht(kwa brommers). de rs heeft maar 1 klein heikelpunt en dat is dat de voorvork wat slapjes is, maar daar leer je snel meer omgaan

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 15-7-2009 om 11:03 uur.
 
GTI - GTD - BMW
2SLOW4ME 15-7-2009 11:04 Print reply

Posts: 1944
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


als je hem optilt dat ie dan niet inveert? das toch normaal?


he verdomme.. ik moet mn zinnen hier eens gaan afmaken .

Als ik hem optil en weer neerzet dat hij dan nét niet inveert... was een tip van een kerel van AF. (zit hier volgensmij ook, met een sobw nsr).

Mja, mn gpr OM vind ik wle lekker rijden, maar toch vind ik de aprilia rs NM (dus niet MY) wel t beste rijden met een setje lekkere banden.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 7539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved