Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1221 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57704 - Valt uit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ozz 14-7-2009 12:41 Print topicpost

Posts: 1259
Hey,

Ik rij nu al 2 dagen met mijn brommer terwijl hij steeds uitvalt.

Ik denk niet dat het de elektro is, want het lijkt als hij hem steeds verzuipt.

vet wazig want hij is netjes afgesteld (iets te groot, maar een maat of 2) En rij al 3 maanden gewoon goed....

Ik kan steeds ongeveer 1 kilometer rijden en dan wilt hij uit vallen.

Maar soms kan ik door steeds een heel klein beetje gas te geven (heel snel) Dan kan ik hem nog net wel door trekken dat hij niet uit valt...
Wat kan het zijn?
ga zo al wel ff de carb en membraam nakijken


Ozz
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!

Gary - Forum en Gallery Moderator 14-7-2009 12:46 Print reply

Posts: 12846
Ga het spul eerst nakijken voordat je een topic opent .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Gerard1793 14-7-2009 12:46 Print reply

Posts: 4006
Ff nieuw bougietje scoren?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Ozz 14-7-2009 12:49 Print reply

Posts: 1259
Okwe, doe ik


Bougie is het niet, had er eerst een 8 in zitten nu een nieuwe 9.

Blijft uitvallen...
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
TECstar 14-7-2009 13:38 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz
Okwe, doe ik


Bougie is het niet, had er eerst een 8 in zitten nu een nieuwe 9.

Blijft uitvallen...


9 in nsr heeft de neiging om snel kapot te gaan
miss beter toch een 8 scoren

kijk je ontsteking is ff na (vliegwiel eraf, en kijken of je spoelen nog goed zijn)
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
markhispania3 14-7-2009 13:54 Print reply

Posts: 1971
lijkt me vrij duidelijk dat je de vlotterbak leegtrekt. ff kijken of de vlotter nergens achter blijft hangen.
 
BIET 14-7-2009 13:59 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


9 in nsr heeft de neiging om snel kapot te gaan


Wat zit je nou weer te blaten, ben benieuwd naar je argumentatie.

Bougie ligt het sowieso niet aan, stopt er niet elke keer op dezelfde afstand niet mee.

Zoals mijn bovenstaande zegt trekt ie de vlotter leeg op een één of andere manier.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brulaap 14-7-2009 14:42 Print reply
Posts: 213
Ik denk dat het wat anders is,

in het begin deed hij alleen raar wanneer je gas terug had gegeven:
Je rijd lekker op een bocht af, gas terug, koppeling in, een versnelling terug, koppeling uit, en weer gas erop maar na een seconde of 1,5 heeft hij weer ontbranding... maar nu is het ook wanneer je op gewone rechte stukken rijd.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
BIET 14-7-2009 14:48 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Ik denk dat het wat anders is,

in het begin deed hij alleen raar wanneer je gas terug had gegeven:
Je rijd lekker op een bocht af, gas terug, koppeling in, een versnelling terug, koppeling uit, en weer gas erop maar na een seconde of 1,5 heeft hij weer ontbranding... maar nu is het ook wanneer je op gewone rechte stukken rijd.

Waaruit concludeer je dat hij wel of niet ontbrand?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brulaap 14-7-2009 15:01 Print reply
Posts: 213
omdat hij dan weer begint te trekken (en dat kun je vrij goed merken), en je kan het horen
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
BIET 14-7-2009 15:03 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
omdat hij dan weer begint te trekken (en dat kun je vrij goed merken), en je kan het horen

Je kan dus op geen enkele wijze beargumenteren/aantonen dat er sprake is van een een klein moment verlies van vonken. Verlies van benzinetoevoer is nl wat logischer...

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 14-7-2009 om 15:07 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brulaap 14-7-2009 15:07 Print reply
Posts: 213
nee maar ik zeg ook niet dat hij niet vonk, dat denk ik ook niet anders zou het wel heel erg toevallig zijn.

maar als hij de vlotterbak leegtrekt dan zou hij dat toch eerder doen wanneer je vol gas geeft? en niet wanneer je juist geen gas geeft?
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
BIET 14-7-2009 15:10 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
nee maar ik zeg ook niet dat hij niet vonk, dat denk ik ook niet anders zou het wel heel erg toevallig zijn.

maar als hij de vlotterbak leegtrekt dan zou hij dat toch eerder doen wanneer je vol gas geeft? en niet wanneer je juist geen gas geeft?

Als je het hebt over dat hij niet ontbrand is er blijkbaar sprake van een mengsel dat wel aanwezig is, maar niet ontbrand, maargoed misverstandje dus..


In ieder geval, toevallig of niet altijd na een bocht , blijkbaar werkt er iets niet goed in je vlotter, of je toevoer.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brulaap 14-7-2009 15:20 Print reply
Posts: 213
Zou het kunnen dat hij iets valse lucht trok? Want het/de () dan het spruitstuk zat behoorlijk los. Hopelijk is het nu opgelost.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
BIET 14-7-2009 15:21 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Zou het kunnen dat hij iets valse lucht trok? Want het/de () dan het spruitstuk zat behoorlijk los. Hopelijk is het nu opgelost.

Mweh dan schiet ie meestal juist in toeren/blijft in toeren hangen wanneer je het gas los laat.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
brulaap 14-7-2009 15:28 Print reply
Posts: 213
hmm oke bedankt, we gaan even kijken wat hij doet
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD

Dit topic is 419 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved