Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MT-5 Stottert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1039 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57700 - Honda MT-5 Stottert
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De kets 14-7-2009 11:18 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
En heeft hij dit allemaal gedaan?

luchtslangen ontgrenst
begrenst aanzuigstuk niet , want bij mij is het niet begrenst meer
schuim is ong 1.5mm
en me ori kleppen staan max. uitgebogen ja
 
maikel-1991 14-7-2009 11:19 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]

luchtslangen ontgrenst
begrenst aanzuigstuk niet , want bij mij is het niet begrenst meer
schuim is ong 1.5mm
en me ori kleppen staan max. uitgebogen ja



probeer dan even sproeier 75/80. moet al een stuk beter rijden
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Gerard1793 14-7-2009 11:20 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Met een powerfilter komt er meer lucht in de carb, en als tie daarmee beter loopt dan met de ori lf zit er dus een te grote sproeier in


 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
maikel-1991 14-7-2009 11:25 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]




het is denk ik een combinatie van een niet goed ontgrensd ori luchtfilter en de sproeier. maar zover ik weet zit sproeier 60 in een 12 mm carb met de standaard hm166 cilinder met begrensd luchtfilter en een begrensde uitlaat. Het is volgens mij niet mogelijk een kleinere sproeier nodig te hebben met een snellere setup.

ik zou dus zeggen stel hem eerst af met de powerfilter. Als je bromer daarmee lekker loopt zorg dan dat je ori luchtfilter max ontgrensd is. In dat geval moet er in het ergste geval een maatje 5 sproeier kleiner in dan met powerfilter, in ht geval je or luchtfilter niet net zoveel lucht kan leveren als je powerfilter.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
BIET 14-7-2009 11:25 Print reply

Posts: 22355
Duidelijk dat er een te grote sproeier inzit. Zoals Gerard al zegt er wordt een powerfilter opgestoken en hij rijd beter. Een powerfilter geeft meer lucht dan een ori filter. In plaats van dat je een kleinere sproeier gebruikt geef je in dit geval meer lucht om het overschot aan benzine te compenseren. De conlusie is dat er een kleinere sproeier in moet.


Maar dat verhaal met die relais in de startpost volg ik niet helemaal
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Gerard1793 14-7-2009 11:28 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Duidelijk dat er een te grote sproeier inzit. Zoals Gerard al zegt er wordt een powerfilter opgestoken en hij rijd beter. Een powerfilter geeft meer lucht dan een ori filter. In plaats van dat je een kleinere sproeier gebruikt geef je in dit geval meer lucht om het overschot aan benzine te compenseren. De conlusie is dat er een kleinere sproeier in moet.


Maar dat verhaal met die relais in de startpost volg ik niet helemaal

(K)
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
De kets 14-7-2009 11:28 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
Duidelijk dat er een te grote sproeier inzit. Zoals Gerard al zegt er wordt een powerfilter opgestoken en hij rijd beter. Een powerfilter geeft meer lucht dan een ori filter. In plaats van dat je een kleinere sproeier gebruikt geef je in dit geval meer lucht om het overschot aan benzine te compenseren. De conlusie is dat er een kleinere sproeier in moet.


Maar dat verhaal met die relais in de startpost volg ik niet helemaal

Sindsdien begon hij te stotteren zei dieje gast
 
BIET 14-7-2009 11:29 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]

Sindsdien begon hij te stotteren zei dieje gast

Het kan best zijn dat er icm met die zogenaamde begrenzer wat is, maar nu staat hij in ieder geval te rijk.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
De kets 14-7-2009 11:30 Print reply

Posts: 256
Maar ik ga het eens grondig nakijken en laat ik iets weten als het verbetert is !
 
De kets 14-7-2009 11:30 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Het kan best zijn dat er icm met die zogenaamde begrenzer wat is, maar nu staat hij in ieder geval te rijk.

Waar zit ie dan ong.?
heb nooit met zo'n prulletjes gewerkt weetje
 
De kets 14-7-2009 11:34 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]

(K)

Maar ik weet wel heel zeker dat Gerard gelijk kan hebben want ik prutste er een 80 sp. in en het bakje lekte nogal een beetje , dus eigenlijk een overloping aan benzine , dus kleindere sproeier !

Dit bericht is gewijzigd door De kets op 14-7-2009 om 11:43 uur.
 
BIET 14-7-2009 11:35 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De kets
[...]

Waar zit ie dan ong.?
heb nooit met zo'n prulletjes gewerkt weetje

Een begrenzer kan je overal en nergens verstoppen . Veel plezier dus
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
De kets 14-7-2009 11:37 Print reply

Posts: 256
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Een begrenzer kan je overal en nergens verstoppen . Veel plezier dus

Looool, Okay
 
banus19 14-7-2009 15:19 Print reply

Posts: 425
ik vind het een verschrikkelijk kleine sproeier voor een polini... Ik moest er met een proma uitlaat 85 in stoppen (voor de rest zelfde setup)
 
Honda's are like: Rawr
BIET 14-7-2009 15:20 Print reply

Posts: 22355
Sproeiers kunnen op exact dezelfde setups enorm verschillen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 5282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved