Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - revisie tsx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57674 - revisie tsx blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon 12-7-2009 23:32 Print topicpost

Posts: 1679
Hallo BF'ers,

ik heb een mooi blok gekocht van een TSX dat goed genoeg is om te reviseren. (asje kick en schakel goed, koppelingshuis ook en geen draad die stuk is)

Nu heb ik een paar vraagjes:

1 Hoeveel kost het ongeveer voor de revisie van het TSX blok ?
Ik wil krukaslagers, keerringen en een imizuiger vervangen. En dus heb ik ook pakkingen nodig.

2 Dit is mijn eerste blokje met een bak wat ik reviseer.
Ik hoor dat er aan de schakelbloem veertjes zitten die eruit springen, hoe zit dat ?
Moet die bloem los om de krukaslagers te vervangen ?

3 Hoe lang duurt het ongeveer als je alles de eerste keer doet en het van de eerste keer goed gaat ?

4 Ik heb 25 euro voor het blokje betaald. Inclusief 16mm mikuni en ori belgische 50 snel cilinder.
Kan ik na revisie nog winst maken hierop ?

5 De bouten voor de uitlaat in de cilinder zijn heel groot. Kan ik de kop van de bout afzagen en in die grote bout draad tappen en hierin dus een kleinere zetten ?


Alvast dank!
 

tsxhunter 12-7-2009 23:35 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon
Hallo BF'ers,

ik heb een mooi blok gekocht van een TSX dat goed genoeg is om te reviseren. (asje kick en schakel goed, koppelingshuis ook en geen draad die stuk is)

Nu heb ik een paar vraagjes:

1 Hoeveel kost het ongeveer voor de revisie van het TSX blok ?
Ik wil krukaslagers, keerringen en een imizuiger vervangen. En dus heb ik ook pakkingen nodig.

2 Dit is mijn eerste blokje met een bak wat ik reviseer.
Ik hoor dat er aan de schakelbloem veertjes zitten die eruit springen, hoe zit dat ?
Moet die bloem los om de krukaslagers te vervangen ?

3 Hoe lang duurt het ongeveer als je alles de eerste keer doet en het van de eerste keer goed gaat ?

4 Ik heb 25 euro voor het blokje betaald. Inclusief 16mm mikuni en ori belgische 50 snel cilinder.
Kan ik na revisie nog winst maken hierop ?

5 De bouten voor de uitlaat in de cilinder zijn heel groot. Kan ik de kop van de bout afzagen en in die grote bout draad tappen en hierin dus een kleinere zetten ?


Alvast dank!

dat van de veertjes klopt wel, ik ben er net ook een kwijt geraakt

 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
popiv 13-7-2009 0:50 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]

dat van de veertjes klopt wel, ik ben er net ook een kwijt geraakt



als je dat dus doet met beleid dan kan je die veertjes mooi bij je houden. En waarschijnlijk moet die wel los omdat je je blok toch moet splitsen om bij de kruk lagers te komen.

voor lagers en pakkingen ben je mss 50 euro kwijt (dat is al ruim genomen) wat een zuiger kost voor een tsx weet ik zo niet.

Hoe lang het reviseren duurt hangt af van hoe goed je je voorbereid en of je al het nodige gereedschap bij de hand hebt, lagerpers en vliegwielsleutel zijn aan te raden. De eerste keer dat ik mn blok uit elkaar haalde ben ik er ongeveer twee week mee bezig geweest en de tweede keer maar 6 uurtjes. Het in elkaar zetten gaat wat makkelijker omdat je dan (als het goed is) weet waar alles zit en hoort.

Wat de waarde is van een tsx blok weet ik ook niet maar als je de revisie netjes uitvoert moet er zeker winst op zijn te maken.

Wat die bouten in de uitlaat betreft; als het zo ook werkt lekker laten zitten.

Verder kan ik je doorverwijzen naar deze twee faq's

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/184

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/155

Het zijn dan wel niet revisie's van tsx blokken maar toch staat er wel informatie in die je kan gebruiken.

Succes
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Toon 13-7-2009 18:17 Print reply

Posts: 1679
Dank u!

Maar ik ben van gedacht veranderd.
Omdat het een ori belgisch blokje is en zuiger en cilinder nog zeer goed zijn. Ga ik dit samen met de 16 mm mikuni hevelchoke verkopen.
Is het waar dat deze in Nederland zo gewild zijn ?

Hoeveel kan ik ongeveer vragen voor cil kop zonder putjes, mikuni 16mm heverchoke in zeer goede staat, en ori belgische snelle cilinder 41,10 mm? Eventueel ook nog 1365 uitlaat erbij.

Dit gaat mij meer winst opleveren dan reviceren. Mijn blokje van mijn tsx heeft binnenkort ook onderhoud nodig en dat kan ik dat met dit geld doen.
 
J.wally 13-7-2009 18:31 Print reply

Posts: 2301
vergelijk gewoon op marktplaats hoeveel er voor gevraagd word.

en van hoeveel kost een revisie set enzo kan je toch zelf ook allemaal wel op zoeken
 
Downside 13-7-2009 18:57 Print reply

Posts: 232
wij hebben vorige week mn blok gereviseerd, het koste mij ongeveer 100 euro (het blok niet meegeteld) wel een nieuwe krukas lagers keeringen pakkingen enzz wij zijn daar van 8 uur s'morgens tot half 5 aan bezig geweest.
 
Ride It Like Ya Stole It
Toon 13-7-2009 19:05 Print reply

Posts: 1679
Ok bedankt.

iemand een id wat die spullen waard zijn die ik wil verkopen ?
 
antonhonda 13-7-2009 19:06 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon
Ok bedankt.

iemand een id wat die spullen waard zijn die ik wil verkopen ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: J.wally
vergelijk gewoon op marktplaats hoeveel er voor gevraagd word.




 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Toon 13-7-2009 19:09 Print reply

Posts: 1679
die cilinder en carborator staan niet op marktplaats^^
 
Downside 13-7-2009 19:10 Print reply

Posts: 232
ik heb laatst een NIEUWE ori 16mm mikuni gekocht voor 50euro.
krukas zonder speling zou ik op ongeveer 25 euro schatten
cilinder ook ongeveer 25 euro

Dit bericht is gewijzigd door Tsx-Neerkant op 13-7-2009 om 19:11 uur.
 
Ride It Like Ya Stole It
Toon 13-7-2009 19:12 Print reply

Posts: 1679
er mag toch zijlings een klein beetje spel zijn op de kruk ? 1mm ofzo.
En een belgische ori snel is zeldzaam, met zuiger die nog goed is niet meer dan 25 euro ?
 
Downside 13-7-2009 19:13 Print reply

Posts: 232
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon
er mag toch zijlings een klein beetje spel zijn op de kruk ? 1mm ofzo.
En een belgische ori snel is zeldzaam, met zuiger die nog goed is niet meer dan 25 euro ?


ooh ik dacht ori cilinder zonder membraam,
50cc snel is wel meer waard als hij in goede staat is.

 
Ride It Like Ya Stole It

Dit topic is 2164 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved