Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - usd voorvork blijft maar lek gaan.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57658 - usd voorvork blijft maar lek gaan.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

malakith 11-7-2009 20:27 Print topicpost

Posts: 190
heej mensen,

ik heb dus een drd limited edition 2005 met een usd voorvork.
nu blijft mijn voorvork na ong elke 1000 km lek gaan
het gaat dan ook steeds om de rechter poot die bij de keering lekgaat.
dit is nu al de 3e keer dat hij lek is gegaan.
bij de 2e keer heb ik de binnenpoot helemaal gepolijst en hij is alsnog weer lek gegaan net.
ook is het zo dat wanneer hij eenmaal lek is hij egt goed lek is en heel de stoep onder zit

hoe kan het nou dat hij steeds lek blijft gaan.
het is best wel frustrerend namelijk om hem om de zoveel tijd weer te repareren en dat alles weer onder de olie zit(remschijven enalles)

bvd
Roy
 

leonmt5 11-7-2009 20:32 Print reply

Posts: 799
zitten er geen bramen in de binnenpoten?
zit er geen speling op de keering? ( juiste keering ).
zit de stofkeerring er nog goed op? en dus geen speling?
 
bert : bezopen en rijd toch.
Derbi-Olaf 11-7-2009 23:41 Print reply

Posts: 14999
doe je er niet te veel olie in?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
popiv 11-7-2009 23:43 Print reply

Posts: 593
hoe gebruik je je brommer?

veel crosswerk of alleen asfaltwegen enzo?
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
malakith 12-7-2009 0:28 Print reply

Posts: 190
er zitten geen bramen of what so ever op.
volgens mijn owners manuel moet er 445ml olie in.
maar deze manuel is volens mij niet voor een usd voorvork maar voor een normale drd voorvork.
en ik gebruik mijn brommer gewoon op het asvalt maar heb meestal behoorlijk het schijt aan drempels
maar hoeveel olie moet er in een sebac usd voorvork?
 
rik hulkenberg 12-7-2009 2:00 Print reply

Posts: 10029
zoek eens werkelijk op wat erin moet

als je er teveel indoet komt er tijdens het veren teveel druk op te staan
 
maxisport 12-7-2009 11:20 Print reply

Posts: 4206
weet niet hoeveel erin hoort

maar als je m boven losdraait en de onderpoot geheel inschuift dan moet je boven nog 10cm aan lucht hebben. dan zit je meestal wel goed

 
-Bassie- 12-7-2009 11:23 Print reply

Posts: 6617
moet inderdaad 445 ml in volgens tabel van derbi forum.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
mtx_owned 12-7-2009 13:26 Print reply

Posts: 2183
persoonlijk vind ik 445cc (per poot?) wel erg veel voor zo'n vorkje. daarom prefereer ik ook de methode van maxisport, dat werkt het beste.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
malakith 12-7-2009 14:40 Print reply

Posts: 190
oh okee.
dat ga ik even proberen.
ik kan anders eventueek de linker poot aftappen dan weetik hoeveel erin moet.
 
malakith 12-7-2009 15:14 Print reply

Posts: 190
heb nog even een vraagje:P
bij mijn crosser(kx125) moet ik na ongeveer iedere keer crossen de ontluchtingsnippel er uit draaien omdat hij druk opbouwt waardoor de veering stugger word.
moet dit bij mijn drd ook niet? dus dat hij gewoon teveel druk opbouwt omdat hij niet wordt ontlucht?

 
suzuki rm 12-7-2009 16:06 Print reply

Posts: 1114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
heb nog even een vraagje:P
bij mijn crosser(kx125) moet ik na ongeveer iedere keer crossen de ontluchtingsnippel er uit draaien omdat hij druk opbouwt waardoor de veering stugger word.
moet dit bij mijn drd ook niet? dus dat hij gewoon teveel druk opbouwt omdat hij niet wordt ontlucht?



ik weet niet of er een ontluchtingsnippel op die sebacvork zit, maar anders kan je hem gewoon elke week ff ontluchte

(en zet is een foto van je kx125 in je profiel, ben wel benieuwd)

Dit bericht is gewijzigd door suzuki rm op 12-7-2009 om 16:47 uur.
 

Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved