Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motorisch probleem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 621 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57613 - Motorisch probleem.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MHRyzSM 9-7-2009 19:02 Print topicpost

Posts: 52
Hey,

Ik heb een probleem met mn ryz,
ik heb gister mijn gianelli binnengekregen, gister had ik hem erop gezet, met sproeier 95 maar die was te groot want hij viel steeds uit, en toen 78 er weer in gedraaid toen liep ie wel weer beter maar nog steeds niet super.
Vanmorgen duwde ik hem aan toen reed ie gewoon, ik reed er 10km mee naar mn werk, ik was daar in de pauze nog gewoon gestart met electrisch, en naar de supermarkt gegaan, daar startte ie niet met elec. maar toen ff aangeduwd en toen liep ie weer.

Maar net toen ik klaar was met werken, ik wou hem weer starten maar elec. deed het niet, dus ik aanduwen, deed het ook niet, dus ik erop zitten en 2 jongens mij helpen duwen en ging het nog steeds niet in zn 2 en 1 niet, mja na een paar keer proberen waren we het zat, hadden we een touw aan de brommer vast gemaakt van me maat en die van mij toen gesleept en toen eindelijk na 100m deed ie het.

toen ben ik naar huis gereden, en ik kwam thuis ik zette hem uit en er kwam nog gewoon rook uit de uitlaat, ik hoorde bij de cilinder dat ie siste omdat ie zo heet was.

En ik zou nu echt niet weten wat het probleem is,
Te kleine sproeier ? Bougie ? ik weet het echt niet.

En als ik rijd, en ik schakel naar zn 5 dan loopt ie alleen in toeren op als ik mee wind heb volgens mij, want anders zakt ie langzaam in toeren en moet ik weer terug schakelen naar zn 4 om op toeren te komen.

Setup:

Motorhispania RYZ SM:
- Blok: AM6
- Cilinder: Std. 49,7cc
- Carberateur: Dellortho 12mm.
- Luchtfilter: Std. luchtfilter.
- Sproeier: Sproeier 78.


Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 19:03 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 19:04 uur.
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY

knoffy 9-7-2009 19:13 Print reply
Posts: 610
kijk je koeling na ofdat ook je radiateur enzow warm wordt en rij een stukje met jee choke en kijk ofdat dat beter rijdt
 
MHRyzSM 9-7-2009 19:15 Print reply

Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
kijk je koeling na ofdat ook je radiateur enzow warm wordt en rij een stukje met jee choke en kijk ofdat dat beter rijdt


M'n radiateur word wel warm ja, dat voelde ik gister wel toen ik m'n bougie eruit draaide, en als ik choke valt ie uit.

Maar ik bedoel onder het rijden, dat als ik naar 5 schakel dat ie dan gewoon niet meer trekt en dat ie langzaam terug valt in toeren, dat heeft tog niks met de koeling te maken ?

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 19:16 uur.
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
markhispania3 9-7-2009 19:17 Print reply

Posts: 1971
edit: ik heb je beginpost nog eens goed gelezen en je zegt dat de brommer uitvalt met sproeier 96. weet je zeker dat je geen valse lucht hebt? want uitvallen is een symptoom van een te kleine sproeier.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 9-7-2009 om 19:31 uur.
 
MHRyzSM 9-7-2009 19:23 Print reply

Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
iets grotere sproeier wss, dat zou het moeilijke starten moeten oplossen. valt hij ook terug als je op schakelt in de powerband?
heb je de uitlaat sowieso wel ontgrensd?

en btw, ik zou niet te veel rijden zolang je brommer niet goed is afgesteld.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 9-7-2009 om 19:20 uur.


Ik heb dat vast gehechte ring eruit gehaald voor de bocht dat is tog de begrenzer ? der zat zon ringentje die daar niet hoord met 2 hechtjes vast, en ja hij valt ook terug als ik overschakel in de powerband.

maar ik ga zo mn oude uitlaat er weer onder zetten want ik heb geen sproeiers en ik ben altijd laat thuis van werken dus kan ook niet naar de bromfiets boer.

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 19:23 uur.
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
markhispania3 9-7-2009 19:25 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHRyzSM
[...]


Ik heb dat vast gehechte ring eruit gehaald voor de bocht dat is tog de begrenzer ? der zat zon ringentje die daar niet hoord met 2 hechtjes vast, en ja hij valt ook terug als ik overschakel in de powerband.

maar ik ga zo mn oude uitlaat er weer onder zetten want ik heb geen sproeiers en ik ben altijd laat thuis van werken dus kan ook niet naar de bromfiets boer.

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 19:23 uur.


dat was idd de begrenzer.
 
Tobias Verhoef 9-7-2009 19:26 Print reply

Posts: 1832
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Afstellen knul

Maar je bent ook wel een beetje gek je gaat toch niet onafgesteld rondrijden of wil je graag een warm/vastloper?


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
MHRyzSM 9-7-2009 19:29 Print reply

Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Afstellen knul

Maar je bent ook wel een beetje gek je gaat toch niet onafgesteld rondrijden of wil je graag een warm/vastloper?




Nee, maar ik moest tog naar men werk.. mja ik ga zo de oude er weer opzetten en dan ga ik er een andere keer wel mee aan de slag.

Wat verklaart die rook uit mn uitlaat als ie al uit is en dat gesis bij mn cilinder ? te veel olie ofzo ?
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
markhispania3 9-7-2009 19:32 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHRyzSM
[...]


Nee, maar ik moest tog naar men werk.. mja ik ga zo de oude er weer opzetten en dan ga ik er een andere keer wel mee aan de slag.

Wat verklaart die rook uit mn uitlaat als ie al uit is en dat gesis bij mn cilinder ? te veel olie ofzo ?


het klinkt als een een lekke koppakking, dat zou het moeilijke starten en de hete cilinder ook kunnen verklaren.
 
Tobias Verhoef 9-7-2009 19:33 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHRyzSM
[...]


Nee, maar ik moest tog naar men werk.. mja ik ga zo de oude er weer opzetten en dan ga ik er een andere keer wel mee aan de slag.

Wat verklaart die rook uit mn uitlaat als ie al uit is en dat gesis bij mn cilinder ? te veel olie ofzo ?


Welke kleur was de rook?

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sherwin 9-7-2009 20:23 Print reply

Posts: 561
uitvallen met een Mwoaaaaaaaaaaaap geluid bedoel je zeker

je meot dan een grotere sproeier hebben (neem maar een heel stuk groter)

wnt hij moet ook meer teoren maken, en je kan zeker in zn 3 en 4 af en toe geen vol gas geven wnt dan valt hij uit? heb k ook gehad toen zat er een 76 in, voor de gein een 102 geprobeerd, en toen liep die helemaal perfect!
 
MHRyzSM 9-7-2009 21:42 Print reply

Posts: 52
Ik snap er nu helemaal niks meer van,

Ik heb de uitlaat er weer onder gezet die er onder zat, toen liep ie gewoon weer naar een stukje aanlopen, toen ben ik even naar mijn vaders huis gereden, en daar wat gedronken toen wou ik hem weer aanzetten en toen deed ie het niet meer, aanduwen ook niet meer ik heb hem zo lang aangeduwd tot dat ik er zelf bij neer viel letterlijk.

Maar ik weet nu wel dat er olie uit mn cilinder lekt gewoon pure olie geen benzine erdoor of wat, kunnen jullie daar iets mee ?

En de rook was gewoon wit/grijs wat eruit kwam, olie rook dus, dat siste er dus zo bij de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 21:45 uur.
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
popiv 10-7-2009 0:50 Print reply

Posts: 593
check je bougie s als je een stukje volgas hebt gereden
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
markhispania3 10-7-2009 8:35 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
check je bougie s als je een stukje volgas hebt gereden


lekker nuttig

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MHRyzSM
Ik snap er nu helemaal niks meer van,

Ik heb de uitlaat er weer onder gezet die er onder zat, toen liep ie gewoon weer naar een stukje aanlopen, toen ben ik even naar mijn vaders huis gereden, en daar wat gedronken toen wou ik hem weer aanzetten en toen deed ie het niet meer, aanduwen ook niet meer ik heb hem zo lang aangeduwd tot dat ik er zelf bij neer viel letterlijk.

Maar ik weet nu wel dat er olie uit mn cilinder lekt gewoon pure olie geen benzine erdoor of wat, kunnen jullie daar iets mee ?

En de rook was gewoon wit/grijs wat eruit kwam, olie rook dus, dat siste er dus zo bij de cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MHRyzSM op 9-7-2009 om 21:45 uur.


controleer het blokoliepeil eens, ik denk dat je rechterkrukaskeering kapot is en dat er daardoor blokolie in je cilinder komt.
 
MHRyzSM 10-7-2009 18:59 Print reply

Posts: 52
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


lekker nuttig

[...]


controleer het blokoliepeil eens, ik denk dat je rechterkrukaskeering kapot is en dat er daardoor blokolie in je cilinder komt.


Ja het is ook die olie wat ik in het olie tankje gooi dat is donkerblauw en zo ziet het er precies uit wanneer het uit mn cilinder komt,

En toen ik die gianelli er onder weg haalde, zat er gewoon echt een grote slok olie in die uitlaat..
 
Motorhispania RYZ SM Racing Video: http://www.youtube.com/watch?v=QRUnOcjkBCY
Freddy-fish 10-7-2009 21:38 Print reply

Posts: 2129
geen lekke koppaking, dat het je radiateur is die gwn sist, kijk daar is in
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)

Dit topic is 1421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved