Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wil niet meer starten: MBK Booster NG

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1332 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57588 - Wil niet meer starten: MBK Booster ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Killingsnake 7-7-2009 22:49 Print topicpost

Posts: 21
Het gaat hier om een, zoals de topictitel het zegt, een MKB Booster Next Generation. Zelf heb ik nog niet zoveel ervaring met scooters, het gaat hier dan ook over de booster van een vriend. Zelf heb ik veel ervaring met honda camino, px, en m'n MT5.




Ik heb compressie

Ik krijg benzine

ik heb een vonk..

Maar hij wil simpelweg niet starten..

Benzine in het bougiegat gooien en proberen starten: geen effect.. (dit vind ik zo raar)

Interessante opmerkingen:

Uiltaat blaasde ( echt een compressor geluidje en dingen begonnen op te dwarrelen bij het uitlaateinde )in het begin toen ik klaar was met alles terug te monteren en probeerde te starten.

Als ik gewoon probeer aan te kicken een paar keer, ik de bougie uitdraai en licht kick zie ik rook uit het bougiegat komen!

Ik vermoed ontsteking (te laat?) maar heb geen flauw idee hoe je dat moet regelen?!

Kan je uberhaubt wel de onsteking van een booster verzetten?


Nog verdere weten: de brommer maakte 'bwoaap' geluiden tijdens het rijden en viel uit, maar starte nog. Daarna deed hij dat niet meer en begon hij uit de uitlaat te blazen.

Motorisch is er niet veel origineel meer aan. Polini cilinder (70cc? ), polini vario en vertanding (alhoewel de 2de laatste er niets mee te maken hebben), 21mm Carburator..



Ik dacht eerst aan de carburator maar heb deze netjes gereinigd maar gaf geen enkel effect..
 

pckor 7-7-2009 22:56 Print reply

Posts: 1364
Hield hij er zomaar ineens mee op?
Ff nieuwe bougie proberen.
 
Killingsnake 7-7-2009 22:59 Print reply

Posts: 21
Dank voor de snelle reactie..

Bougie heb ik al vervangen. De oude vonkte nog, maar voor de zekerheid een nieuwe opgestoken, hittegraad 8, maar gaf geen enkel verschil..

Volgens m'n vriend hield ie er inderdaad in korte tijd mee op..
 
appelscha.projects 8-7-2009 8:37 Print reply

Posts: 60
ik zou de contact punter even goed nakijken en er moet zowiezoo achter een 70cc poline 15mm bing met 82 sproeier probeer ddat is.
heb je ook membramen onder het spruitstuk?
ik zou de contact punter nakijken.of hij versuipt alles gewoon flink dus moet je de cilinder kop er ff afhale en zet er even een filter op daar licht het soms ook aan.
 
rijden met alcohol is verstandig dan neem je ook nog s een boompje mee!
Killingsnake 8-7-2009 18:23 Print reply

Posts: 21
Onthoud dat de scoot van de ene dag op de andere niet ging. Het demonteren was enkel om hem na te kijken wat er mee scheelde en toen ik toch bezig was oliedarmpje vervangen.. Dus membraan vergeten plaatsen is geen optie.

Contactpunter? Heb je het nu over visplatinees ofzo, want dat heeft zo'n scoot toch niet? Of bedoel je dat ding dat gemonteerd is langs de buitenkant van 't vliegwiel?

Hij vonkt, maar volgens mij niet op het juiste moment..


Filter of niet, hij werkte een paar dagen geleden nog met of zonder filter..

Er staat een 21mm carburator op (zoals eerder vernoemd) met powerfilter die goed afgesteld staat..

Als ik de cil kop er afhaal, wat moet ik dan nakijken? De o-ring is in orde hoor.. (hoort daar nog een metalen koppakking tussen?)
 
Niek de Wildt 8-7-2009 18:38 Print reply
Posts: 7168
Doe even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aan het vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij een tomos heb meegemaakt is 11mm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere bobine/ontstekingspoel ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitting.

 
Killingsnake 8-7-2009 19:54 Print reply

Posts: 21
Zal ik eens proberen. Is het ook voldoende als iemand gewoon aankickt?

Waar moet ik die verkleuring zoeken? Het is ook een aluminiumen cilinder als ik me niet vergis, staal zou nog eens durven verkleuren (inderdaad paars, blauw, geel, magenta enz, hele kleurenboel), maar aluminium?
 
Niek de Wildt 8-7-2009 20:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Killingsnake
Zal ik eens proberen. Is het ook voldoende als iemand gewoon aankickt?

Waar moet ik die verkleuring zoeken? Het is ook een aluminiumen cilinder als ik me niet vergis, staal zou nog eens durven verkleuren (inderdaad paars, blauw, geel, magenta enz, hele kleurenboel), maar aluminium?


Staat er allemaal in, beter lezen luiwammes.
 
Killingsnake 9-7-2009 0:33 Print reply

Posts: 21
Oh, je bedoeld oververhitting van de ontstekings-spoel?

Ja sorry hoor, weet ik veel, je hoeft me niet direct aan te vallen hoor!




Zelfs als zou de lak van de spoeldraden gesmolten zijn, zou gewoon de vonk minder/niet bestaand zijn, maar het moment van de vonk blijft toch dan nog steeds hetzelfde?

Of ze nog krachtig genoeg is om jouw testmethode te overleven moeten we nog testen..
 

Dit topic is 4229 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved