Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - olie ktm gs250

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1089 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57586 - olie ktm gs250
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 7-7-2009 22:36 Print topicpost

Posts: 5713
-


Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 13-4-2014 om 19:41 uur.
 
faster than a bullet!

sathana 8-7-2009 1:07 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
gewoon genoeg ingooien zou ik zegge dat je zkr weet dat het niet teweinig is



nee maar te veel is ook killing
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
Jelmer MX 8-7-2009 1:07 Print reply

Posts: 13514
Zit in een schroefje aan de zijkant van het carter, haal die er eruit en dan vol gieten tot dat het eruit komt lopen.
 
gradus 8-7-2009 1:09 Print reply
Posts: 619
waarom is teveel ook killing ??
 
sathana 8-7-2009 1:10 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
waarom is teveel ook killing ??


kweet nie precies wat daar de rede van is... maar ik weet in elk geval dat dat zo is :P

dan gaat alles met te veel weerstand in het blok ofzo... maar ik ondersteun dit antwoord niet hoor :P

edit:
Hey Lars, als je de motor laat lopen met teveel olie in het carter loop je het risico dat:

1) De krukas door de olie slaat waardoor je de olie opklopt tot schuim. De oliepomp pompt dan vooral lucht, hiermee kun je geen smering forceren. Maar als je hem maar even hebt laten lopen, dan zal de olie niet zijn gaan schuimen.

2) De olie komt via de carteronluchting in het luchtfilterkast. Hierdoor zou er olie met de lucht die de motor aanzuigt in de cilinders terecht kunnen komen. Hierdoor zou je katalisator schade kunnen krijgen. Mogelijk dat je motor afsloeg omdat de lambda sonde zag dat de verbranding niet goed was. Heeft een ER-6n een katalisator en lambda sonde? Tip: controleer of er olie in je luchtfilterkast zit voor je hem weer start. Maak hem zonodig schoon, eventueel luchtfilter vervangen als die vet/nat is. (en natuurlijk eerst het olie niveau op het goeie peil brengen)

Misschien zijn er nog meer risico's. Wacht nog even andere reacties af.

Succes.

gevonden via MF

Dit bericht is gewijzigd door sathana op 8-7-2009 om 1:12 uur.
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
gradus 8-7-2009 1:12 Print reply
Posts: 619
dat zal wel meevallen 250 zal genoeg kracht zoizo hebbe nen warme olie woord ook dunner dus dat moet wel gaan denk
 
Royal Club 8-7-2009 1:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
dat zal wel meevallen 250 zal genoeg kracht zoizo hebbe nen warme olie woord ook dunner dus dat moet wel gaan denk


dus jij kiepert al je voertuigen gewoon helemaal vol met olie?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
sathana 8-7-2009 1:13 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dus jij kiepert al je voertuigen gewoon helemaal vol met olie?



geen beste man
 
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende.
gradus 8-7-2009 1:14 Print reply
Posts: 619
nee ik weet van mijn brommer het niet uit me hoofd hoeveel erin moet maardat heb ik wel opgeschreven dus bij mij is alles goed en altijd vers
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-7-2009 1:33 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
gewoon genoeg ingooien zou ik zegge dat je zkr weet dat het niet teweinig is


Hier heeft dus niemand iets aan.
 
gradus 8-7-2009 1:36 Print reply
Posts: 619
nee
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-7-2009 1:38 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradus
nee


Je snapt het geloof ik niet helemaal he ? Weekje TF ban.
 
mtx-motard 8-7-2009 22:54 Print reply

Posts: 14947
je kunt er teveel in gooien. of te weinig

de smering maakt voor een 2takt weinig uit. het smeert alleen de koppeling en de versnellingsbak.
als er maar wat olie beschikbaar is is het voldoende.

als er teveel is kiept ie dat wel eruit via de ontluchting, maar dan moet je het wel heel erg maken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1312 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved