Quote: Oorspronkelijk gepost door: gradus
waarom is teveel ook killing ??
kweet nie precies wat daar de rede van is... maar ik weet in elk geval dat dat zo is :P
dan gaat alles met te veel weerstand in het blok ofzo... maar ik ondersteun dit antwoord niet hoor :P
edit:
Hey Lars, als je de motor laat lopen met teveel olie in het carter loop je het risico dat:
1) De krukas door de olie slaat waardoor je de olie opklopt tot schuim. De oliepomp pompt dan vooral lucht, hiermee kun je geen smering forceren. Maar als je hem maar even hebt laten lopen, dan zal de olie niet zijn gaan schuimen.
2) De olie komt via de carteronluchting in het luchtfilterkast. Hierdoor zou er olie met de lucht die de motor aanzuigt in de cilinders terecht kunnen komen. Hierdoor zou je katalisator schade kunnen krijgen. Mogelijk dat je motor afsloeg omdat de lambda sonde zag dat de verbranding niet goed was. Heeft een ER-6n een katalisator en lambda sonde? Tip: controleer of er olie in je luchtfilterkast zit voor je hem weer start. Maak hem zonodig schoon, eventueel luchtfilter vervangen als die vet/nat is. (en natuurlijk eerst het olie niveau op het goeie peil brengen)
Misschien zijn er nog meer risico's. Wacht nog even andere reacties af.
Succes.
gevonden via MF
Dit bericht is gewijzigd door sathana op 8-7-2009 om 1:12 uur.
|