Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honen GE2 NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57553 - Honen GE2 NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 5-7-2009 19:45 Print topicpost

Posts: 2356
Hoi,

Tot welke grote is het mogelijk om een Belgische GE2 te laten honen? En moet ik hierbij ook rekening houden met andere dingen zoals timingen? Heeft iemand ook verder enig idee hoeveel zoiets zal kosten? En is het verder zo van hoe groter hoe duurder?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

honda-mbx 5-7-2009 20:03 Print reply

Posts: 1688
meestal lopen de maten op per 0.25mm
boren en honen kost meestal rond de 25 euro.

wanneer je naar een boring groter dan 40mm gaat moet je inderdaad je timingen even bekijken.
wanneer je hieronder blijft is er geen enkel probleem.
 
ik vlam je..
Voetentje 5-7-2009 20:13 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
meestal lopen de maten op per 0.25mm
boren en honen kost meestal rond de 25 euro.

wanneer je naar een boring groter dan 40mm gaat moet je inderdaad je timingen even bekijken.
wanneer je hieronder blijft is er geen enkel probleem.


Dus 40mm is het max? (Tot die grote zijn ook de vertex zuigers verkrijgbaar dus dat komt goed uit.)

Ik ben ook opzoek naar een mm naar CC omreken tabel weet iemand waar ik die kan vinden?
(En ja ik heb gegoogled)
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Elco 5-7-2009 20:20 Print reply
Posts: 4527
Slag x borig is je cilnderinhoud
 
Tobias Verhoef 5-7-2009 20:57 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Elco
Slag x borig is je cilnderinhoud


fout
Als je zuiger vierkant is dan kan het zo wel.

De goeie formule is: phie*hoogte*straal2

Met die 2 bedoel ik macht 2 op mac kan ik die toets niet vinden staat op andere plek als bij windows.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 5-7-2009 om 21:00 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Voetentje 5-7-2009 20:58 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


fout
Als je zuiger vierkant is dan kan het zo wel.

De goeie formule is: π*hoogte*straal2

Met die 2 bedoel ik macht 2 op mac kan ik die toets niet vinden staat op andere plek als bij windows.


Jha ik bedoel maar 39mm=50cc
40mm=??

Of werkt dit niet zo simpel?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 5-7-2009 20:59 Print reply

Posts: 17929
beide fout..

((pi/4)*boring^2)*slag
 
Tommyofzo 5-7-2009 20:59 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Jha ik bedoel maar 39mm=50cc
40mm=??

Of werkt dit niet zo simpel?

Nee dit hangt onder andere van je slag af.

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 5-7-2009 om 21:00 uur.

trouwens.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
beide fout..

((pi/4)*boring^2)*slag


Volgens mij moet je je slag pakken ipv je boring.

en waarom een vierde van pi?

Dit bericht is gewijzigd door Tommyofzo op 5-7-2009 om 21:06 uur.
 
Voetentje 5-7-2009 21:05 Print reply

Posts: 2356
Nja, hoe dan ook.
Ik kan dus gewoon mijn cillinder oplaten honen tot 40mm zonder problemen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Tommyofzo 5-7-2009 21:12 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Nja, hoe dan ook.
Ik kan dus gewoon mijn cillinder oplaten honen tot 40mm zonder problemen?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
meestal lopen de maten op per 0.25mm
boren en honen kost meestal rond de 25 euro.

wanneer je naar een boring groter dan 40mm gaat moet je inderdaad je timingen even bekijken.
wanneer je hieronder blijft is er geen enkel probleem.


 
Voetentje 5-7-2009 21:15 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]


[...]




Ok, was alleen ff ter bevestiging
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
riccardot 5-7-2009 21:41 Print reply

Posts: 1096
Het is idd
1/4pi × boring² × slag
is dus hetzelfde als:
pi × (1/2 boring)² × slag


 
jeroentjen13 6-7-2009 13:20 Print reply
Posts: 850
je kan je cilinder gerust laten boren naar 45mm ook, je moet wel effe meten als je wand dan nog dik genoeg gaat zijn
als je een wanddikte hebt van 6mm kan je gerust 3-4mm laten uithalen, dan krijg je diameter 47mm ipv 39mm.
 
De Schout 6-7-2009 13:27 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroentjen13
je kan je cilinder gerust laten boren naar 45mm ook, je moet wel effe meten als je wand dan nog dik genoeg gaat zijn
als je een wanddikte hebt van 6mm kan je gerust 3-4mm laten uithalen, dan krijg je diameter 47mm ipv 39mm.



47mm @ nsr is belachelijk groot. houd je niets meer over. 45mm in een ge2 moet misschien net kunnen. heb eens een gjol naar 45mm gekotterd, maar dan donderde wel het inlaatspijlte eruit... ik zou je ge2 gewoon naar overmaatje laten boren/honen als het nodig is, maar niet verder gaan dan nodig om je wand weer netjes te krijgen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Voetentje 6-7-2009 13:34 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



47mm @ nsr is belachelijk groot. houd je niets meer over. 45mm in een ge2 moet misschien net kunnen. heb eens een gjol naar 45mm gekotterd, maar dan donderde wel het inlaatspijlte eruit... ik zou je ge2 gewoon naar overmaatje laten boren/honen als het nodig is, maar niet verder gaan dan nodig om je wand weer netjes te krijgen.


Maar ik zou geen prestatie verschil merken tussen een 39mm en een 40mm?

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
riccardot 6-7-2009 13:51 Print reply

Posts: 1096
39 en 40mm scheelt 2,5cc. Zul je denk ik niks van merken.
 

Dit topic is 1951 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved