Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Begrens methode... :D

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Heb jij een begrenser op je brommer?
Ja. Werkt top!
Ja maar doet het nog niet echt lekker.
Nee waarom zou ik?
Nee, zou niet weten hoe dat moet.
  Elektronica Forum - Topic #5755 - Begrens methode... :D
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Daan -> TSX 10-10-02?20:16 Print topicpost
Posts: 472
Nou, na mijn ontzettend enge bijna-ervaring met de politie ben ik de laatste dagen constant zenuwachtig, ook al zit ik gewoon hier achter me computertje. :a Dus ikke heb ff serieus zitten nadenken over een begrenzer, en opeens had ik het De begrenzer zelf ben ik niet zo bang voor, alleen de schakelaar heb ik lange tijd een probleem gevonden. Toen moest ik ineens aan m'n contactslot denken. Ik heb 3 standen, off, on en park. Nou dacht ik zo: als ik het nou zo in elkaar weet te knutselen dat ik normaal rijd in me park stand, en begrensd in m'n on stand. Dan hoef ik me geen zorgen te maken over schakelaar die opvalt en zo. Risico alleen is dat ze m'n sleutel doordraaien of zo, maar hoe groot is nou die kans? Echt exacte plannen heb ik nog niet, maar het idee heeft wel wat, of niet? Meningen graag
 

Hier_ben_ik - Administrator 11-10-02?21:59 Print reply

Posts: 8499
het moet idd te doen zijn ja, maar ik neem aan dat je Park-stand ook je stuurslot is of niet??? ik zou toch wel een stuurslot verkiezen boven een schakelaartje denk ik...

ik ga gewoon een jackplugschakelaartjebegrenser maken ( ? by Neonlampje) en die ga ik in een gelijkrichtcel bouwen zodat hij zen warmte nog wat kwijt kan door die koelribben
 
Members zijn vervelend :-|
Neonlampje 11-10-02?22:07 Print reply

Posts: 14825
jackplug is van iemand anders...
met reed-contact en relais is mijn iedeej
 
Nick - Administrator 11-10-02?22:18 Print reply

Posts: 4967
Ja die Jackplug had Nikos uitgevonden
Staat in de FAQ (Simpele begrenser ofzo).
 
Nikoz 11-10-02?23:24 Print reply
Posts: 819
nee zeta-boy's idee ik heb het utigwerkt best simpel maar als schakelaar heb ik gewoon me toeter knop die gebruik ik toch noooit
 
mito maaaster
Schuimpie 11-10-02?23:39 Print reply
Posts: 376
je kan dan ook zorgen dat je hem met ze park uitzet en dat je met op off normaal rijd en op on begrensd dan heb je nog minder kans dat ze hem daarop zetten...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
The D 11-10-02?23:42 Print reply
Posts: 181
Hmmmm nog nooit aan ged8 om het contactslot te gebruiken slim van je man ga ik gelijk ff fiksen denk ik, want die boetes wor ik een beetje schijtziek van...
 
Greetings Tha D !
Blukaap 11-10-02?23:47 Print reply

Posts: 10006
Nick: voeg eens aan die begrenzerpoll de optie toe: "Nee, ik wil d'r wel 1, maar ben te lam om d'r aan te beginnen"

Kan ik ook antwoord geven .
 
Bastila is lief
Daan -> TSX 12-10-02?02:51 Print reply
Posts: 472
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

het moet idd te doen zijn ja, maar ik neem aan dat je Park-stand ook je stuurslot is of niet??? ik zou toch wel een stuurslot verkiezen boven een schakelaartje denk ik...

ik ga gewoon een jackplugschakelaartjebegrenser maken ( ? by Neonlampje) en die ga ik in een gelijkrichtcel bouwen zodat hij zen warmte nog wat kwijt kan door die koelribben


Uhm, nee... Want mijn park stand zit in me contactslot en stuurslot zit in me stuur Twee aparte dingen dus. Park stand is nutteloze 3e stand in me contact om alleen achterlicht te laten branden. Het is denk ik ontworpen voor TS80X, maar overbodig op de 50.

Het idee van Schuimpie heeft op zich wel wat, alleen is het iets opvallend dat als je je contact op OFF zet dat dan het neutraal lampje brand...
 
DeepSpace 12-10-02?20:29 Print reply
Posts: 181
en als je je park en "on" nu eens omdraaid?

dus als ie op park staat kan je zo hardrijden als je wil, en als je op "on" staan rijd ie netje 45 ofzow
 
NSR JunK 12-10-02?20:58 Print reply

Posts: 2339
ik heb eens zitten denken en als je hem goed wil begrensen moet je iets doen met je gas schuif dat die niet voledig omhoog kan op de 1 of andere manier, dus.. moet je zorgen dat je OF je gaskabel kan verlengen of dat je de hendel niet verder kan draaien, maarja hoe maak je dat?
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-10-02?21:10 Print reply

Posts: 8499
je kunt je gas begrensen dmv een speedgas handvat, is het makkelijkst omdat daar een boutje achterin gedraait kan worden zodat het niet zo ver open kan draaien. ik denk dat dit wel gevaarlijk is trouwens, als ze nl aan je gasbuitenkabel trekken dan gaat hij nog op vol gas he, -> boete....

dan zou je een pinnetje boven je gasschuif moeten knutselen zodat hij gewoon niet verder open kan als je dat niet wilt zegmaar....
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 12-10-02?22:56 Print reply
Posts: 10000
ik zou me juist meer zorgen maken over de begrenzer zelf....ik heb nog nooit gezien dat ie prachtig begrenst als een minder opgevoerde brommert...hij stotterde altijd bij wat ik gezien heb....

en dat met die parkstand heb ik ook al es bedacht...maar bij een maat bij de roller kregen ze em niet gestart...omdat ie in parkstand stond!!! en bij jou start ie dan wel...en loopt ie tyfushard ...maja...kans dat dat gebeurt...naja...bij een skoeter moet ie ook helemaal naar rechts....dus doen ze het misschien bij schakels ook :a

en diepspees....wat jij zei was dus al zn plan...

en die parkstand is nite alleen voor 80cc...want dat heeft nix met je verlichting te maken...het is dat je je brommer parkeert...in parkstand zet...zodat ze em zien en ie niet aan puin gereejen wordt door een of andere dronken tim ..hik.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 18-10-02?19:27 Print reply

Posts: 14825
Condensatorbegrenzing is idd niet echt de beste manier...
je kan de condensator verbinden door b.v een hoogvermogenstransistor, dan zou het onregelmatige al meer weggenomen worden...

ik zat zelf te denken aan paar begrens methodes:
1: door een servo de luchtinlaat af sluiten...
2: door een digitalegashandle, die naar een unit gaat waarna via een servo gas wordt gegeven (zo kan je tractioncontrol ook wel een beetje realiseren (druk op voorvork meeten en zo kijken of je wheely maakt of niet b.v maargoed dat doet er nu niet toe) en als je dan instelt maximale uitslag dat hij begrenst is..
3: het zelf maken van een CDI met 2 standen, 1 begrenst 2 onbegrenst, ik ben beetje begonnen met het schrijven van een CDI-simulatie programma, ik hoop deze binnekort te kunnen testen
 
mikey 18-10-02?20:40 Print reply
Posts: 2392
fuck kerel jij draait ook volledig door sommige momenten, lijken me wel leuke projectjes en van die cdi denk ik ook dat dat et best zou zijn, dat vinde ze niet en kost minst denk ik wel, zo een servotje kan ook nog opvallen en is ook minder makkelijk te maken voor iedereen
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
NSR JunK 18-10-02?20:46 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Originally posted by: mickey?MT-70!!

fuck kerel jij draait ook volledig door sommige momenten, lijken me wel leuke projectjes en van die cdi denk ik ook dat dat et best zou zijn, dat vinde ze niet en kost minst denk ik wel, zo een servotje kan ook nog opvallen en is ook minder makkelijk te maken voor iedereen


man als het hem lukt bestel ik gelijk een dozijn van die CDI's
 

Dit topic is 2208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved