Hier_ben_ik - Administrator |
11-10-02?21:59 |
 Posts: 8499 |
het moet idd te doen zijn ja, maar ik neem aan dat je Park-stand ook je stuurslot is of niet??? ik zou toch wel een stuurslot verkiezen boven een schakelaartje denk ik...
ik ga gewoon een jackplugschakelaartjebegrenser maken ( ? by Neonlampje) en die ga ik in een gelijkrichtcel bouwen zodat hij zen warmte nog wat kwijt kan door die koelribben
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Neonlampje |
11-10-02?22:07 |
 Posts: 14825 |
jackplug is van iemand anders...
met reed-contact en relais is mijn iedeej
|
|
|
|
Nick - Administrator |
11-10-02?22:18 |
 Posts: 4967 |
Ja die Jackplug had Nikos uitgevonden 
Staat in de FAQ (Simpele begrenser ofzo).
|
|
|
|
Nikoz |
11-10-02?23:24 |
Posts: 819 |
nee zeta-boy's idee  ik heb het utigwerkt best simpel maar als schakelaar heb ik gewoon me toeter knop die gebruik ik toch noooit
|
|
mito maaaster |
|
Schuimpie |
11-10-02?23:39 |
Posts: 376 |
je kan dan ook zorgen dat je hem met ze park uitzet en dat je met op off normaal rijd en op on begrensd dan heb je nog minder kans dat ze hem daarop zetten...
|
|
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly... |
|
The D |
11-10-02?23:42 |
Posts: 181 |
Hmmmm nog nooit aan ged8 om het contactslot te gebruiken  slim van je man  ga ik gelijk ff fiksen denk ik, want die boetes wor ik een beetje schijtziek van...
|
|
Greetings Tha D ! |
|
Blukaap |
11-10-02?23:47 |
 Posts: 10008 |
Nick: voeg eens aan die begrenzerpoll de optie toe: "Nee, ik wil d'r wel 1, maar ben te lam om d'r aan te beginnen"
Kan ik ook antwoord geven  .
|
|
Bastila is lief |
|
Daan -> TSX |
12-10-02?02:51 |
Posts: 472 |
Quote: Originally posted by: Hier_ben_ik?
het moet idd te doen zijn ja, maar ik neem aan dat je Park-stand ook je stuurslot is of niet??? ik zou toch wel een stuurslot verkiezen boven een schakelaartje denk ik...
ik ga gewoon een jackplugschakelaartjebegrenser maken ( ? by Neonlampje) en die ga ik in een gelijkrichtcel bouwen zodat hij zen warmte nog wat kwijt kan door die koelribben
Uhm, nee... Want mijn park stand zit in me contactslot en stuurslot zit in me stuur  Twee aparte dingen dus. Park stand is nutteloze 3e stand in me contact om alleen achterlicht te laten branden. Het is denk ik ontworpen voor TS80X, maar overbodig op de 50.
Het idee van Schuimpie heeft op zich wel wat, alleen is het iets opvallend dat als je je contact op OFF zet dat dan het neutraal lampje brand...
|
|
|
|
DeepSpace |
12-10-02?20:29 |
Posts: 181 |
en als je je park en "on" nu eens omdraaid?
dus als ie op park staat kan je zo hardrijden als je wil, en als je op "on" staan rijd ie netje 45 ofzow
|
|
|
|
NSR JunK |
12-10-02?20:58 |
 Posts: 2339 |
ik heb eens zitten denken en als je hem goed wil begrensen moet je iets doen met je gas schuif dat die niet voledig omhoog kan op de 1 of andere manier, dus.. moet je zorgen dat je OF je gaskabel kan verlengen of dat je de hendel niet verder kan draaien, maarja hoe maak je dat?
|
|
|
|
Hier_ben_ik - Administrator |
12-10-02?21:10 |
 Posts: 8499 |
je kunt je gas begrensen dmv een speedgas handvat, is het makkelijkst omdat daar een boutje achterin gedraait kan worden zodat het niet zo ver open kan draaien. ik denk dat dit wel gevaarlijk is trouwens, als ze nl aan je gasbuitenkabel trekken dan gaat hij nog op vol gas he, -> boete....
dan zou je een pinnetje boven je gasschuif moeten knutselen zodat hij gewoon niet verder open kan als je dat niet wilt zegmaar....
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
Martijn |
12-10-02?22:56 |
Posts: 10000 |
ik zou me juist meer zorgen maken over de begrenzer zelf....ik heb nog nooit gezien dat ie prachtig begrenst als een minder opgevoerde brommert...hij stotterde altijd bij wat ik gezien heb....
en dat met die parkstand heb ik ook al es bedacht...maar bij een maat bij de roller kregen ze em niet gestart...omdat ie in parkstand stond!!! en bij jou start ie dan wel...en loopt ie tyfushard  ...maja...kans dat dat gebeurt...naja...bij een skoeter moet ie ook helemaal naar rechts....dus doen ze het misschien bij schakels ook :a
en diepspees....wat jij zei was dus al zn plan...
en die parkstand is nite alleen voor 80cc...want dat heeft nix met je verlichting te maken...het is dat je je brommer parkeert...in parkstand zet...zodat ze em zien en ie niet aan puin gereejen wordt door een of andere dronken tim ..hik.
|
|
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 *** |
|
Neonlampje |
18-10-02?19:27 |
 Posts: 14825 |
Condensatorbegrenzing is idd niet echt de beste manier...
je kan de condensator verbinden door b.v een hoogvermogenstransistor, dan zou het onregelmatige al meer weggenomen worden...
ik zat zelf te denken aan paar begrens methodes:
1: door een servo de luchtinlaat af sluiten...
2: door een digitalegashandle, die naar een unit gaat waarna via een servo gas wordt gegeven (zo kan je tractioncontrol ook wel een beetje realiseren (druk op voorvork meeten en zo kijken of je wheely maakt of niet b.v maargoed dat doet er nu niet toe) en als je dan instelt maximale uitslag dat hij begrenst is..
3: het zelf maken van een CDI met 2 standen, 1 begrenst 2 onbegrenst, ik ben beetje begonnen met het schrijven van een CDI-simulatie programma, ik hoop deze binnekort te kunnen testen
|
|
|
|
mikey |
18-10-02?20:40 |
Posts: 2392 |
fuck kerel jij draait ook volledig door sommige momenten, lijken me wel leuke projectjes en van die cdi denk ik ook dat dat et best zou zijn, dat vinde ze niet en kost minst denk ik wel, zo een servotje kan ook nog opvallen en is ook minder makkelijk te maken voor iedereen
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
NSR JunK |
18-10-02?20:46 |
 Posts: 2339 |
Quote: Originally posted by: mickey?MT-70!!
fuck kerel jij draait ook volledig door sommige momenten, lijken me wel leuke projectjes en van die cdi denk ik ook dat dat et best zou zijn, dat vinde ze niet en kost minst denk ik wel, zo een servotje kan ook nog opvallen en is ook minder makkelijk te maken voor iedereen
man als het hem lukt bestel ik gelijk een dozijn van die CDI's
|
|
|
|