Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Raar probleem met kvs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 556 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57548 - Raar probleem met kvs
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Elber 5-7-2009 14:37 Print topicpost

Posts: 684
Hallo,

ik was net mijn blok aan het poetsen en toen ik in de radiator slang kneep stond er helemaal geen druk op.
nu is dat natuurlijk niet zo raar want hij is niet warm. maar toen maakte ik mijn kvs reservoir open en ja hoor.. helemaal leeg.

dus ik het bijgevuld en een vriend gebeld wat dit zou kunnen zijn. hij zegt een lekke koppakking. ik had als tegen argument dat die gewoon elke ochtend goed starten en lekker liep.. kan dat met een lekke koppakking?

wel heb ik sins een week dat er erg veel vloeistof uit de flens loopt.. maar dat is olie, vrij dikke olie..

en nadat ik het had kvs reservoir had bijgevuld en ik in de slangen kneep. gooide die het er bij de overflow slang weer uit.

welke stappen moet ik ondernemen om te kijken waar mijn kvs blijft en wat kan er aan de hand zijn?

alvast bedankt


 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet

apriliadude 5-7-2009 15:13 Print reply

Posts: 196
als je koppakking kapot is kan je dit heel makkelijk na gaan,

vul je kvs helemaal aan, en start je brommer borreld het in het voorraadpotje dan is je kopppakkinglek, verder kan je het ook zien aan iets als witterook

heb je alle andere aansluitingen / pakkingen al na gelopen op evt lekkages?

welke flens lekt olie, en nog belangrijker wat voor olie is het? blok olie of mengsmerings olie?


 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:17 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
als je koppakking kapot is kan je dit heel makkelijk na gaan,

vul je kvs helemaal aan, en start je brommer borreld het in het voorraadpotje dan is je kopppakkinglek, verder kan je het ook zien aan iets als witterook

heb je alle andere aansluitingen / pakkingen al na gelopen op evt lekkages?

welke flens lekt olie, en nog belangrijker wat voor olie is het? blok olie of mengsmerings olie?





ja hij rookt wel wit, maar dat is alleen in het begin.. en voor de rest haalt die gewoon zijn topsnelheid die die al een jaar heeft....

de uitlaat flens.. en ik rijd op mengsmering.. is gewoon onverbrande olie denk ik.. is niet zo een drama.. mijn drama is waar mijn kvs is gebleven!

hij lekt nergens anders.. maar het is ook dat de ene slang wel druk heeft en de ander weer niet:P

ik bent echt een leek op dit gebied..

edit: moet ik dan starten met de dop eraf?

Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 5-7-2009 om 15:18 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:18 Print reply

Posts: 196
kijk is of hij in het vulpotje borreld als de moterloopt


die witte rook in het begin Kan misschien kvs zijn maar ik hou het eerder op een koude moter / slechte ontbranding

Dit bericht is gewijzigd door apriliadude op 5-7-2009 om 15:18 uur.
 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:18 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
kijk is of hij in het vulpotje borreld als de moterloopt




dop op of af?
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:19 Print reply

Posts: 196
eraf lijkt me makkelijker

 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:21 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
eraf lijkt me makkelijker




ik ga het nu doen je hoort het zo!
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:21 Print reply

Posts: 196
*wacht in spanning af*
 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:25 Print reply

Posts: 684
ik heb hem 20 seconde laten draaien..

geen bubbel..

moet het langer?
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:27 Print reply

Posts: 196
zat het potje helemaal vol?

hou je uitlaat ook is dicht aan de achterkant doet hij het dan nogssteeds niet?
 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:30 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
zat het potje helemaal vol?

hou je uitlaat ook is dicht aan de achterkant doet hij het dan nogssteeds niet?



ik heb me uitlaat er af liggen..

vandaar zo kort.

en het potje zat vol tot de rand

edit: en nu zonder uitlaat geen enkele rook he..

en hij sloeg direct aan...

hij zou toch kk moeten lopen als er koelvloeistof in je mengsel zit

Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 5-7-2009 om 15:31 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:33 Print reply

Posts: 196
ligt er aan hoeveel, als het er met liters door heen gaat loopt ie slecht ja,

hoesnel verlies jeje kvs eigenlijk?

dat ie nou niet borreld als je n lekke koppakking hebt kan ook komen doordat hij totaal geen tegendruk heeft van je uitlaat..
eigenlijk zou je m dr ff onder moete hangen

zit er iets van vocht in je uitlaat?

p.s. laat dat kk de volgende keer achterwegen

Dit bericht is gewijzigd door apriliadude op 5-7-2009 om 15:34 uur.
 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:36 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
ligt er aan hoeveel, als het er met liters door heen gaat loopt ie slecht ja,

hoesnel verlies jeje kvs eigenlijk?

dat ie nou niet borreld als je n lekke koppakking hebt kan ook komen doordat hij totaal geen tegendruk heeft van je uitlaat..
eigenlijk zou je m dr ff onder moete hangen

zit er iets van vocht in je uitlaat?

p.s. laat dat kk de volgende keer achterwegen

Dit bericht is gewijzigd door apriliadude op 5-7-2009 om 15:34 uur.



ik heb dat potje 6-7 weken geleden bijgevuld....

er zat wel wat vocht in mijn uitlaat.. maar dat was onverbrande smering..

ik snap het even niet meer.

deze cilinder zit er pas 10000 op en krijgt max 8k op zijn donder.. mocht ik de begrenzer er uit hebben 14k maar dat doe ik niet zo vaak

edit: dus kan de koppaking zo snel kapot

kan het ergens anders blijven..

door het warme weer dat het verdampt ofzo (domme opmerking)

Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 5-7-2009 om 15:37 uur.
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:41 Print reply

Posts: 196
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GPRelber
[...]



ik heb dat potje 6-7 weken geleden bijgevuld....

er zat wel wat vocht in mijn uitlaat.. maar dat was onverbrande smering..

ik snap het even niet meer.

deze cilinder zit er pas 10000 op en krijgt max 8k op zijn donder.. mocht ik de begrenzer er uit hebben 14k maar dat doe ik niet zo vaak

edit: dus kan de koppaking zo snel kapot

kan het ergens anders blijven..

door het warme weer dat het verdampt ofzo (domme opmerking)

Dit bericht is gewijzigd door GPRelber op 5-7-2009 om 15:37 uur.


6-7 weken hoeveel moest je er bij doen? n liter n dopje ect?

dat hij maar 8000 toere haalt met debegrenzer er in is niks aparts,

jaa de koppaking kan zo snel kapot gaan en soms nog wel sneller

vor zo ver ik weet verdampt koelvloeistof niet behalve als je het extreem verhit

hoelang is dit probleem met kvs al aan de gang?

 
this is my church
Elber 5-7-2009 15:43 Print reply

Posts: 684
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: apriliadude
[...]


6-7 weken hoeveel moest je er bij doen? n liter n dopje ect?

dat hij maar 8000 toere haalt met debegrenzer er in is niks aparts,

jaa de koppaking kan zo snel kapot gaan en soms nog wel sneller

vor zo ver ik weet verdampt koelvloeistof niet behalve als je het extreem verhit

hoelang is dit probleem met kvs al aan de gang?




het hele reservoir was leeg..

ja euhm zins net.. als ik niet die dop er perongeluk af had gedraaid was ik er nooit achter gekomen want motorisch merkte ik niks:S
 
Meisje en schakels zijn zolang ik niet achterop hoef best wel vet
apriliadude 5-7-2009 15:46 Print reply

Posts: 196
alleen het reservoir ? en zakt over tijd nou het pijl nogsteeds?

denk dat r opzich weinig aan de hand is miss gewoon door de overdruk er uit geduwt, maar voor de zekerheid zou je je koppakking ff na kunne kijken

 
this is my church

Dit topic is 1975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved