Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - prestaties brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1014 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57516 - prestaties brommer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 3-7-2009 15:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
had ik erbij moeten zetten, ik heb een rs50, wegracer dus

wiellagers zijn goed, bandspanning ook,

tandwiel verhouding is 14-48, ook niet erg licht denk ik
membraan is origineel am6, gewone klepjes dus

squish enzo ben k niet aangeweest, gewoon die van de fabriek



squish zoals in de fabriek? je blok is nooit geleverd met die cilinder

en die stalen klepjes zou ik ook ff vervangen voor carbonne, en zit de stuffer nog in je membraam? zoja, die ff uitveilen of compleet eruit halen. die heeft namelijk maar een doorlaat van 12mm

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Raoul 3-7-2009 15:07 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



squish zoals in de fabriek? je blok is nooit geleverd met die cilinder

en die stalen klepjes zou ik ook ff vervangen voor carbonne, en zit de stuffer nog in je membraam? zoja, die ff uitveilen of compleet eruit halen. die heeft namelijk maar een doorlaat van 12mm



nee stuffer is er wel uit
 
Aprilia MX (H)
Coole 3-7-2009 19:18 Print reply

Posts: 423
Waar je misschien ook eens rekening mee moet houden is dat mensen op forums als deze soms schromelijk overdrijven omdat ze zich dan beter voelen ofzo. Je moet er niet altijd van uitgaan dat als ze zeggen dat hun brommer 3x zo hard gaat als die van jou, het ook echt zo is. Ze kunnen hier zeggen wat ze willen, niemand die het controleert.

Dit bericht is gewijzigd door Coole op 3-7-2009 om 19:19 uur.
 
Bovenstaand bericht is mede mogelijk gemaakt door jou
Convergence 3-7-2009 19:35 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Coole
Waar je misschien ook eens rekening mee moet houden is dat mensen op forums als deze soms schromelijk overdrijven omdat ze zich dan beter voelen ofzo. Je moet er niet altijd van uitgaan dat als ze zeggen dat hun brommer 3x zo hard gaat als die van jou, het ook echt zo is. Ze kunnen hier zeggen wat ze willen, niemand die het controleert.

Dit bericht is gewijzigd door Coole op 3-7-2009 om 19:19 uur.



Mischien is dat wel zo maar ik haalde met een gianelli conti, metrakit 50cc snel, en redelijk lichte vertandin makelijk de 95 op gps. En dat was gewoon op een crosser. Dus met een racer en die set-up van jou moet je wel wat harder kunnen.

Begin met meten van squish, memraam klepjes vervangen, mischien grotere carburateur? 17.5 of 21mm ik weet niet wat je nu hebt maar daardoor kan je stuk sneller optrekken.

Ah carburatuer is wel goed. heb je de brommer verder wel goed afgesteld? mischien filter aanpassen? Dat hij gewoon niet genoeg lucht krijgt. Scheelt ook nog wel eens he.

Ik heb vorige week een malossi powerfilter op een brommergezet en hij trekt al veel sneller op eerst was het altijd een gestotter met een ori filter.

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 3-7-2009 om 19:36 uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Raoul 3-7-2009 19:42 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



Mischien is dat wel zo maar ik haalde met een gianelli conti, metrakit 50cc snel, en redelijk lichte vertandin makelijk de 95 op gps. En dat was gewoon op een crosser. Dus met een racer en die set-up van jou moet je wel wat harder kunnen.

Begin met meten van squish, memraam klepjes vervangen, mischien grotere carburateur? 17.5 of 21mm ik weet niet wat je nu hebt maar daardoor kan je stuk sneller optrekken.

Ah carburatuer is wel goed. heb je de brommer verder wel goed afgesteld? mischien filter aanpassen? Dat hij gewoon niet genoeg lucht krijgt. Scheelt ook nog wel eens he.

Ik heb vorige week een malossi powerfilter op een brommergezet en hij trekt al veel sneller op eerst was het altijd een gestotter met een ori filter.

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 3-7-2009 om 19:36 uur.


dat bedoel ik nou, 90/95 met 50cc (niet veel sneller, of ori) rjd zon brommer al... mijne moet dan toch echt wel wat beter kunnen:P
 
Aprilia MX (H)
Convergence 3-7-2009 19:45 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


dat bedoel ik nou, 90/95 met 50cc (niet veel sneller, of ori) rjd zon brommer al... mijne moet dan toch echt wel wat beter kunnen:P


Naja, ori ontgrenst rijd een gemiddelde brommer 75. Toen met conti uitlaat erop ging die 88 en met de 50cc snel dus 95.

Zo zie je dus wat verschil geeft.

Je moet dus nog even wat benzine en lucht erbij zien te krijgen om de volle pond uit je cilinder te halen denk ik.
 
Project 2010 zie project Snowhite
markhispania3 3-7-2009 20:18 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]
mischien filter aanpassen? Dat hij gewoon niet genoeg lucht krijgt. Scheelt ook nog wel eens he.

Ik heb vorige week een malossi powerfilter op een brommergezet en hij trekt al veel sneller op eerst was het altijd een gestotter met een ori filter.

Dit bericht is gewijzigd door Convergence op 3-7-2009 om 19:36 uur.


uhm misschien een kwestie van fatsoenlijk afstellen?
 

Dit topic is 1753 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved