Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - prestaties brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1247 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57516 - prestaties brommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 2-7-2009 22:13 Print topicpost

Posts: 2997
Hoi,

ik vind, simpelgezegt, dat de prestatie van mijn brommer enorm tegenvalt als ik het met anderen vergelijk

ik heb een gilardoni 70cc, 21mm carb (dell) en een jolly moto uitlaat op mijn am6 blok

ding trekt leuk op, maar niet dat je zegt halleluja, ook rijd ie maar 100 op de teller ongeveer

dat vind ik raar, anderen halen veel meer uit zon setupje
dus iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Aprilia MX (H)

mtx-motard 2-7-2009 22:14 Print reply

Posts: 14947
ga eens naar de sport school

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 2-7-2009 om 22:14 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Derbi-Olaf 2-7-2009 22:15 Print reply

Posts: 14999
ori AM6 membraan is niet veel, eerst dat eens onder handen nemen
verder denk ik dat je cilinder misschien wel eens toe is aan een nieuwe zuiger?


Iig de squish maar eens controlleren, kan best dat 'ie flink ruim staat.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Raoul 2-7-2009 22:15 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ga eens naar de sport school

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 2-7-2009 om 22:14 uur.


k ben geen olifant die 120 kg weegt
 
Aprilia MX (H)
mtx-motard 2-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 14947
ontsteking vervroegen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Raoul 2-7-2009 22:16 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ontsteking vervroegen


kan niet is am6 ducati ontsteking
 
Aprilia MX (H)
stephan777 2-7-2009 23:03 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]


k ben geen olifant die 120 kg weegt



Olifant is wel wat zwaarder
 
tvmierlo 2-7-2009 23:06 Print reply
Posts: 277
bandenspanning te laag, anderen hebben teller die meer afwijkt. Je hebt een supermotard aan je avatar te zien, dus een vrij slechte stroomlijn. Ketting goed gesmeerd? remmen die aanlopen?

Kan eigenlijk zoveel zijn

kijken of je zuiger tot de onderkant van de spoelpoorten komt, squish, kijken of je zuigerveren nog ok zijn.


anders je brommer aanpakken:
uitlaattiming op 195 graden zetten, breedte 67% van de boring
spoeltiming op 128 graden zetten

dus dat je een blowdown van 33,5 graden krijgt. Ik weet niet of de jolymoto dan goed presteert, maar anders een opmaat berekenen en zelf maken.

24 of 28mm carburateur, andere ontsteking wanneer de originele het niet meer aankan. Je brommer verlagen, gestroomlijnde kappen opzetten, bandenspanning hoog, smalle bandjes
 
Joel_koningslust 2-7-2009 23:07 Print reply

Posts: 14514


zuigertje nog goed?
membraankleppen nog goed? ori kleppen of carbon?

en die gila doet het zowiezo beter op 42mm slag. dus eigenlijk moet je een langeslag as scoren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
schijterderbi 2-7-2009 23:23 Print reply

Posts: 34
twv? en michien houd je teller er bij 100 mee op, neem is tom tom mee
 
BIET 2-7-2009 23:41 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo



anders je brommer aanpakken:
uitlaattiming op 195 graden zetten, breedte 67% van de boring
spoeltiming op 128 graden zetten


Ja prachtig die verhouding komt net zo uit. Naar mijn mening ook te hoge BD voor dit. Als meneer zn cil zou willen doen zou ie wel vragen wat daar de bedoeling voor was. Dit iig niet.

Verklaringen:
- Begin maar bij de montage, je squis. Waar staat deze op? Zet hem op 0.7.
- Wat je is twv? Ben je niet gewoon ligt vertand?
- Rijden de mensen met je vergelijkt ook met die pijp? Misschien is ie totaal ongeschikt.
- SM gaat minder hard dan wegracer op top.
- Gare wiellagers, remmen die aanlopen en meer van dit soort geintjes. Check ook ff je bandenspanning zoals hierboven staat.
- Is je carb afstelling wel goed?
- Uitlaat evt ontkolen
- Ga maar door ga maar door.

Maar als laatste. Die cil is helemaal niet zo snel, verwacht er niet teveel van .

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 3-7-2009 1:12 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf


Iig de squish maar eens controlleren, kan best dat 'ie flink ruim staat.


kontrolleren? klinkt sexy. maar daarna kun je die rollers niet meer gebruiken om de muur te verven.

 
Too cool for school!
Royal Club 3-7-2009 2:49 Print reply

Posts: 60390
denk dat die kutjolly de bende knijpt.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
2SLOW4ME 3-7-2009 12:02 Print reply

Posts: 1944
jolly moto uitlaat is toch niets mis mee? Ik heb dr ook een op mn gpr zitten en naar mijn mening is het best een flinke uitlaat... (wel ontzettend hoogtoerig, maar op mn laagtoerige DR wil het ook wel vooruit).
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Ice Ap rs50 3-7-2009 13:20 Print reply

Posts: 7149
tis een brommer, je krijgt nooit acceleraties van 'halleluja'

tenzij je mss heel je blok ombouwd en der 1000ยค insteekt
 
GTI - GTD - BMW
Raoul 3-7-2009 14:58 Print reply

Posts: 2997
had ik erbij moeten zetten, ik heb een rs50, wegracer dus

wiellagers zijn goed, bandspanning ook,

tandwiel verhouding is 14-48, ook niet erg licht denk ik
membraan is origineel am6, gewone klepjes dus

squish enzo ben k niet aangeweest, gewoon die van de fabriek
 
Aprilia MX (H)

Dit topic is 1754 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved