Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57516 - prestaties brommer
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1771 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Raoul |
2-7-2009 22:13 |
Posts: 2997 |
Hoi,
ik vind, simpelgezegt, dat de prestatie van mijn brommer enorm tegenvalt als ik het met anderen vergelijk
ik heb een gilardoni 70cc, 21mm carb (dell) en een jolly moto uitlaat op mijn am6 blok
ding trekt leuk op, maar niet dat je zegt halleluja, ook rijd ie maar 100 op de teller ongeveer
dat vind ik raar, anderen halen veel meer uit zon setupje
dus iemand een idee waar dit aan kan liggen?
|
|
Aprilia MX (H) |
|
mtx-motard |
2-7-2009 22:14 |
Posts: 14947 |
ga eens naar de sport school
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 2-7-2009 om 22:14 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Derbi-Olaf |
2-7-2009 22:15 |
Posts: 14999 |
ori AM6 membraan is niet veel, eerst dat eens onder handen nemen
verder denk ik dat je cilinder misschien wel eens toe is aan een nieuwe zuiger?
Iig de squish maar eens controlleren, kan best dat 'ie flink ruim staat.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Raoul |
2-7-2009 22:15 |
Posts: 2997 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ga eens naar de sport school
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 2-7-2009 om 22:14 uur.
k ben geen olifant die 120 kg weegt
|
|
Aprilia MX (H) |
|
mtx-motard |
2-7-2009 22:16 |
Posts: 14947 |
ontsteking vervroegen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Raoul |
2-7-2009 22:16 |
Posts: 2997 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ontsteking vervroegen
kan niet is am6 ducati ontsteking
|
|
Aprilia MX (H) |
|
stephan777 |
2-7-2009 23:03 |
Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
[...]
k ben geen olifant die 120 kg weegt
Olifant is wel wat zwaarder
|
|
|
|
tvmierlo |
2-7-2009 23:06 |
Posts: 277 |
bandenspanning te laag, anderen hebben teller die meer afwijkt. Je hebt een supermotard aan je avatar te zien, dus een vrij slechte stroomlijn. Ketting goed gesmeerd? remmen die aanlopen?
Kan eigenlijk zoveel zijn
kijken of je zuiger tot de onderkant van de spoelpoorten komt, squish, kijken of je zuigerveren nog ok zijn.
anders je brommer aanpakken:
uitlaattiming op 195 graden zetten, breedte 67% van de boring
spoeltiming op 128 graden zetten
dus dat je een blowdown van 33,5 graden krijgt. Ik weet niet of de jolymoto dan goed presteert, maar anders een opmaat berekenen en zelf maken.
24 of 28mm carburateur, andere ontsteking wanneer de originele het niet meer aankan. Je brommer verlagen, gestroomlijnde kappen opzetten, bandenspanning hoog, smalle bandjes
|
|
|
|
Joel_koningslust |
2-7-2009 23:07 |
Posts: 14514 |
zuigertje nog goed?
membraankleppen nog goed? ori kleppen of carbon?
en die gila doet het zowiezo beter op 42mm slag. dus eigenlijk moet je een langeslag as scoren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
schijterderbi |
2-7-2009 23:23 |
Posts: 34 |
twv? en michien houd je teller er bij 100 mee op, neem is tom tom mee
|
|
|
|
BIET |
2-7-2009 23:41 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
anders je brommer aanpakken:
uitlaattiming op 195 graden zetten, breedte 67% van de boring
spoeltiming op 128 graden zetten
Ja prachtig die verhouding komt net zo uit. Naar mijn mening ook te hoge BD voor dit. Als meneer zn cil zou willen doen zou ie wel vragen wat daar de bedoeling voor was. Dit iig niet.
Verklaringen:
- Begin maar bij de montage, je squis. Waar staat deze op? Zet hem op 0.7.
- Wat je is twv? Ben je niet gewoon ligt vertand?
- Rijden de mensen met je vergelijkt ook met die pijp? Misschien is ie totaal ongeschikt.
- SM gaat minder hard dan wegracer op top.
- Gare wiellagers, remmen die aanlopen en meer van dit soort geintjes. Check ook ff je bandenspanning zoals hierboven staat.
- Is je carb afstelling wel goed?
- Uitlaat evt ontkolen
- Ga maar door ga maar door.
Maar als laatste. Die cil is helemaal niet zo snel, verwacht er niet teveel van .
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
3-7-2009 1:12 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Iig de squish maar eens controlleren, kan best dat 'ie flink ruim staat.
kontrolleren? klinkt sexy. maar daarna kun je die rollers niet meer gebruiken om de muur te verven.
|
|
Too cool for school! |
|
Royal Club |
3-7-2009 2:49 |
Posts: 60390 |
denk dat die kutjolly de bende knijpt.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
2SLOW4ME |
3-7-2009 12:02 |
Posts: 1944 |
jolly moto uitlaat is toch niets mis mee? Ik heb dr ook een op mn gpr zitten en naar mijn mening is het best een flinke uitlaat... (wel ontzettend hoogtoerig, maar op mn laagtoerige DR wil het ook wel vooruit).
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Ice Ap rs50 |
3-7-2009 13:20 |
Posts: 7149 |
tis een brommer, je krijgt nooit acceleraties van 'halleluja'
tenzij je mss heel je blok ombouwd en der 1000ยค insteekt
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Raoul |
3-7-2009 14:58 |
Posts: 2997 |
had ik erbij moeten zetten, ik heb een rs50, wegracer dus
wiellagers zijn goed, bandspanning ook,
tandwiel verhouding is 14-48, ook niet erg licht denk ik
membraan is origineel am6, gewone klepjes dus
squish enzo ben k niet aangeweest, gewoon die van de fabriek
|
|
Aprilia MX (H) |
|
Dit topic is 1771 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|