Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Witte rook

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 934 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57507 - Witte rook
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 2-7-2009 10:45 Print topicpost

Posts: 1833
Hallo,

Ik heb al een tijdje last van veel witte rook dat uit de uitlaat komt. In kvt zeiden ze dat ik eens mijn kop eraf moest halen. Dus heb ik ook gedaan:




Alleen de pakkingen zitten volgens mij nog goed. Terwijl je ziet wel kvs en wat zwartwaterig spul.

Weet iemand wat er fout is? Bougie was trouwens ook best zwart... te rijk stond ie niet. want met sproeier 90 liep ie niet goed en met 95 uiteindelijk redelijk.

Maja ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken wat mijn probleem is!

EDIT: Filmpje:
http://img190.imageshack.us/i/mov01604.mp4/

Dit bericht is gewijzigd door Knipperlicht op 2-7-2009 om 13:00 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.

Kevin11 2-7-2009 10:46 Print reply

Posts: 121
loopt er geen koelvloeistof via je kop in je cilinder? heb ik ook wel een met een 250 ktm gehad die rookte ook zo erg.
 
Knipperlicht 2-7-2009 10:49 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kevin11
loopt er geen koelvloeistof via je kop in je cilinder? heb ik ook wel een met een 250 ktm gehad die rookte ook zo erg.


Zou het niet weten, maar wat kan ik nu doen?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
bart de scootergek 2-7-2009 10:53 Print reply

Posts: 8916
Controleren of alles vlak is, pakkingen voor de zekerheid vervangen en daarna weer verder kijken.
 
Honda RC-33
Knipperlicht 2-7-2009 10:55 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Controleren of alles vlak is, pakkingen voor de zekerheid vervangen en daarna weer verder kijken.


Het is een nieuwe cilinder, 80 km oud. Kop is echt wel goed.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
BIET 2-7-2009 11:00 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Het is een nieuwe cilinder, 80 km oud. Kop is echt wel goed.

Controleren .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
tvmierlo 2-7-2009 11:01 Print reply
Posts: 277
die zwarte vlek op je kop/bovenkant van je cilinder is wel een beetje vaag. Het zou best zo kunnen zijn dat hij daar lekt. Voor een cilinder van 80km oud is dit niet echt de bedoeling lijkt mij. Beter vlak je je kop op een glasplaat met fijn waterproof schuurpapier(800 korrel ofzo) met water.
 
bart de scootergek 2-7-2009 11:02 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Het is een nieuwe cilinder, 80 km oud. Kop is echt wel goed.


Controleer het maar dan weet je het zeker. Dat het nieuw is kan best, maar fabricage fouten bestaan ook nog.

Heb je ook daadwerkelijk koelvloeistof verbruik gemerkt?
 
Honda RC-33
Knipperlicht 2-7-2009 11:06 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Controleer het maar dan weet je het zeker. Dat het nieuw is kan best, maar fabricage fouten bestaan ook nog.

Heb je ook daadwerkelijk koelvloeistof verbruik gemerkt?


Naja pakkingen is niks mis mee. O ringen zijn gewoon nog prima.

Wel reservoir liep niet echt leeg van kvs. Heb het reservoir wel tot de rand gevult... kan dit kwaad?
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
bart de scootergek 2-7-2009 11:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Naja pakkingen is niks mis mee. O ringen zijn gewoon nog prima.

Wel reservoir liep niet echt leeg van kvs. Heb het reservoir wel tot de rand gevult... kan dit kwaad?


Vind het een beetje raar dat je denkt dat alles prima is maar je toch koelvloeistof verbrand hebt.
Als je moet controleren of alles recht is, is het argument, het is nieuw dat kan niet krom zijn. Pakkingen zijn oke volgens jou beoordeling dus dan blijft er niks over waar hij kan lekken.

Kop is niet krom en pakkingen zijn goed, probleem opgelost denk ik dan of niet?
 
Honda RC-33
BIET 2-7-2009 11:15 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Naja pakkingen is niks mis mee. O ringen zijn gewoon nog prima.

Wel reservoir liep niet echt leeg van kvs. Heb het reservoir wel tot de rand gevult... kan dit kwaad?

Dat het ringetje nog mooi is betekend niet dat ie dicht was, als het net niet goed zit gaat ie lekken.

1. Check of de kop vlak is.
2. (Nieuwe) pakkingen plaatsen.

Monteren en kijken wat ie doet.

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
MRX-powerrr 2-7-2009 11:58 Print reply

Posts: 55
tank je zelf mengsmeer of mengt die zelf? ik had mn oliepomp kapot.. en daardoor rookte die erg veel.
 
Koos Spee@ wegmisbruikers: Waarom een sportuitlaat onder een auto? 'Omdat die soms op een circuit of onder crossmotoren word gebruikt'
Knipperlicht 2-7-2009 12:03 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MRX-powerrr
tank je zelf mengsmeer of mengt die zelf? ik had mn oliepomp kapot.. en daardoor rookte die erg veel.


smeer zelf 1:50 althans 10cl op 5 liter
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Tommyofzo 2-7-2009 13:31 Print reply

Posts: 6934
Van teveel olie krijg je blauwe rook geen witte.
 
BIET 2-7-2009 13:40 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
Van teveel olie krijg je blauwe rook geen witte.

Ja precies, (veel) witte rook duid meestal op een kvs lek
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2009 13:43 Print reply

Posts: 17929
dkop is zo krom als wat, kijk de brandkraag van je cilinder, die is aan een kant zwart en aan de andere kant niet, dus je kop of je cilinder is niet mooi vlak
 

Dit topic is 2368 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved