Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Membraan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57502 - Membraan
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 2-7-2009 9:59 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
zeer weinig


onderbouw dit eens dan?

en waarom rijden alle nieuwere brommers met membraan dan??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Joel_koningslust 2-7-2009 10:17 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Daar was eerst een mooi topic over op kreidler forum,
daar had iemand dit geprobeerd, zelfde setup eerst zuiger gestuurd en daarna membraam erin gebouwd.
En alle beide keren gebankt, scheelde best wat dacht ik.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2009 om 9:50 uur.



scheelde enorm veel. zeker een membraam op het carter, alleen in gasreactie scheelt het al veel
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 2-7-2009 10:22 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



scheelde enorm veel. zeker een membraam op het carter, alleen in gasreactie scheelt het al veel


Ik meen 4 pk, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik kon het topic zo gauw niet vinden, misschien was de cilinder ook nog wel meer aangepast, doordat dit mogelijk werd na de ombouw?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2009 om 10:22 uur.
 
bart de scootergek 2-7-2009 10:25 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Ik meen 4 pk, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ik kon het topic zo gauw niet vinden, misschien was de cilinder ook nog wel meer aangepast, doordat dit mogelijk werd na de ombouw?

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2009 om 10:22 uur.


Ging het membraan naar het carter of is er een membraanhuis op gelast?

Als het membraan naar het carter gaat kan doordat de zuigergestuurde inlaat wegvalt op die plek een extra spoelkanaal gemaakt worden. Meestal wordt dat ook gedaan, dan kun je dus niet zeggen dat de 4pk winst alleen door het membraan komt.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 2-7-2009 om 10:26 uur.
 
Honda RC-33
kenny77 2-7-2009 10:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ging het membraan naar het carter of is er een membraanhuis op gelast?

Als het membraan naar het carter gaat kan doordat de zuigergestuurde inlaat wegvalt op die plek een extra spoelkanaal gemaakt worden. Meestal wordt dat ook gedaan, dan kun je dus niet zeggen dat de 4pk winst alleen door het membraan komt.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 2-7-2009 om 10:26 uur.


Tsja dat weet ik niet meer , ik dacht op de cilinder, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Als ik dadelijk tijd heb kijk ik of ik het topic nog kan vinden, dan weten we precies hoe en wat.
 
Joel_koningslust 2-7-2009 11:45 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ging het membraan naar het carter of is er een membraanhuis op gelast?

Als het membraan naar het carter gaat kan doordat de zuigergestuurde inlaat wegvalt op die plek een extra spoelkanaal gemaakt worden. Meestal wordt dat ook gedaan, dan kun je dus niet zeggen dat de 4pk winst alleen door het membraan komt.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 2-7-2009 om 10:26 uur.



ze hadden gewoon een los membraamhuisje op de inlaat van de cilinder geschroefd zitten. en dan een aanpassing aan de zuiger dat die er niet meer voor kwam ofzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2009 13:46 Print reply

Posts: 17929
een membraan heeft gewoon de maximale aanzuigtijd, en met een zuiegrgestuurde inlaat kun je dat mooi regelen

voordeel is dat een membraan in alle toerengebieden beter loopt dan een zuigergestuurde inlaat
 
Henk-88 2-7-2009 14:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
een membraan heeft gewoon de maximale aanzuigtijd, en met een zuiegrgestuurde inlaat kun je dat mooi regelen

voordeel is dat een membraan in alle toerengebieden beter loopt dan een zuigergestuurde inlaat



Dus dat mooie kunnen regelen van de aanzuigtijd bij een zuigergestuurde inlaat, is geen voordeel t.o.v. de membraangestuurde inlaat?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Joel_koningslust 2-7-2009 15:01 Print reply

Posts: 14514
ergens klopt er iets niet in die conclusie

een roterende inlaat is namelijk echt 100% zelf te regelen. en die is enkel geschikt voor langere circuit's ( lang op top rijden ). op topvermogen heb je bij een goed afgestelde roterende inlaat ook meer vermogen als met een membraan. dus op topvermogen zou ik zeggen dat een zuigergestuurde meer vermogen moeten geven omdat je die zelf mooi af kunt regelen, of beredeneer ik dit nou verkeerd
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2009 15:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Dus dat mooie kunnen regelen van de aanzuigtijd bij een zuigergestuurde inlaat, is geen voordeel t.o.v. de membraangestuurde inlaat?



nee, naar mijn ide krijgt de benzien op hoge toeren niet genoeg tijd om naar binnen te gaan, of op lage toeren te weinig
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 2-7-2009 15:53 Print reply

Posts: 9841
een membraan sluit gewoon wanneer de carterdruk binnenin hoger is dan de druk van buiten. Terwijl een zuigergestuurde inlaat op gezette tijden (= afhankelijk van krukaspositie dus zuigerpositie) opent en sluit.

Volgens mij heb je dan precies in beeld wat nou het voordeel is van een membraan...het is net als je wc die gewoon de kraan dichtdoet als de bak vol zit, ipv standaard 5 minuten de stortbak te vullen en dus soms (als de waterdruk anders is oid) te vol of te leeg is.
Gewoon altijd perfect.

 
Too cool for school!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 2-7-2009 17:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een membraan sluit gewoon wanneer de carterdruk binnenin hoger is dan de druk van buiten. Terwijl een zuigergestuurde inlaat op gezette tijden (= afhankelijk van krukaspositie dus zuigerpositie) opent en sluit.

Volgens mij heb je dan precies in beeld wat nou het voordeel is van een membraan...het is net als je wc die gewoon de kraan dichtdoet als de bak vol zit, ipv standaard 5 minuten de stortbak te vullen en dus soms (als de waterdruk anders is oid) te vol of te leeg is.
Gewoon altijd perfect.



daar doelde ik dus ook op.

maar soms wil je je poort maar een bepaalde tijd open hebben, dan ga je over op een zuigergestuurde of een roterende inlaat.
 

Dit topic is 2210 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved