Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krijg brommer niet afgesteld...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1232 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57499 - krijg brommer niet afgesteld...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 1-7-2009 20:41 Print topicpost

Posts: 1687
moio

reed eerst goed met sproeier 140..
toen zoop hij vlotterbak leeg, vlotter verbogen voor meer benzine..

nu verzoop hij hele tijd (té grote sproeier)
verandert naar 130, was alsnog wat te groot!

toen 125, was ineens veels te groot (erg stotteren/roken niet in toeren komen)
toen 120, wou hij niet meer aan!! alleen knallen geven...

wát is hier aan de hand?

hij verzuipt káts!




het gaat hier btw niet om een vibrator (kutbrommer) maar om een Honda MB

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Vehikel 1-7-2009 20:44 Print reply

Posts: 2903
Kzal proberen de originele vlotterniveau weer te krijgen, hieraan buigen zal ik nooit zomaar doen.
Dan met sproeiers aan de gang gaan, of evt. de gasnaald verleggen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijsje 1-7-2009 21:25 Print reply

Posts: 1687
zo

vehikel, zo dacht ik ook..
ik heb gister goed gekeken, hoe hij afsloot..

net alles weer gemaakt zoals gister, sproeier 140, en vlotter weer goed..


dus, aanlopen? nee... alleen maar ploffen en schieten uit uitlaat.


mijn geheugen zegt, ONSTEKING!!

máar hoe kan in godendaarweereenzoonvan die onsteking zomaar verplaatsen? zonder dat ik dr met mn klauwen aankom???


of zou dr iets anders naar de katsekut zijn oid??


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TECstar 1-7-2009 21:29 Print reply

Posts: 4664
zet ff je setup erbij, geeft ons wat meer info
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
riccardot 1-7-2009 21:30 Print reply

Posts: 1096
Ontsteking kan toch kapot zijn gaan. Spoelen hebben niet het eeuwige leven.
Al is het natuurlijk wel raar dat dat opeens gebeurt.
 
Thijsje 1-7-2009 21:49 Print reply

Posts: 1687
zo..

setup nog niet bekent haha
50 cc hm167 (belgisch snel)
16 mikuni
4kleps membraam carbon
'snelle' grondplaat.


wat heb ik al gedaan:

carburatie naar 'oude' stand gebracht
membraam losgehaald ter controle (was nog goed!)
onsteking op zn vroegst gezet, stond hij al op!
en rennen, heel veel rennen..



enigste wattie doet is klappen.. en ploffen...





vonk ís goed! heb bougie ±1cm van cilinder gehouden, en hij vonkte nog!

wát zou dit kunnen zijn??

ben m morgen weer nodig,, maar dat word dus 10 km fietsen

 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
TECstar 1-7-2009 21:52 Print reply

Posts: 4664
------------------------------------------------------------
Cilinder 70cc athena

Carburateur 16mm mikuni

Sproeier 135

Tandwiel verhouding 13-45

Uitlaat 70cc proma

Luchtfilter originele luchtfilter box
------------------------------------------------------------


zoiets was het?


haal 2 broms door mekaar denkik

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 1-7-2009 om 21:54 uur.


is er trouwens iets gebeurt waardoor die het ineens niet meer doet
een verandering aan je set-up oid
of was het de ene op de andere dag ineens dood?

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 1-7-2009 om 21:57 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
rik hulkenberg 1-7-2009 22:07 Print reply

Posts: 10029
toevallig ook al cdi eens vervangen
 
maikel-1991 2-7-2009 11:21 Print reply

Posts: 545
misschien is je bougie vetgeslagen ?
controleer je vonk even . ik had precies hetzelfde
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
TECstar 2-7-2009 11:23 Print reply

Posts: 4664
nogmaals dan maar

is er trouwens iets gebeurt waardoor die het ineens niet meer doet
een verandering aan je set-up oid
of was het de ene op de andere dag ineens dood?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
banus19 2-7-2009 13:45 Print reply

Posts: 425
probeer anders de 2 puntjes van je bougie heel dicht bij elkaar te doen, kijk of hij het dan wel doet / beter?
 
Honda's are like: Rawr
yamahadt1986 2-7-2009 13:48 Print reply
Posts: 1713
ik hoor het al nieuwe bougie halen vetgeslagen kun je wegdonderen heb ik al 10 keer gehad.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Vehikel 2-7-2009 15:50 Print reply

Posts: 2903
de elektrode afstand hoort 0,4 a 0,5 mm te zijn, het gebeurt vaak dat deze 1 is (deze zijn voor auto's bedoelt). Maar als ie goed lijkt te vonken lijkt mij dit het probleem niet.

En probeer het eens zonder filter voordat je gaat verder zoeken, die kunnen ook rare klachten veroorzaken.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Thijsje 2-7-2009 18:50 Print reply

Posts: 1687
zo

cdi is altijd goed geweest.
heb dr wel een paar liggen, kan ik dus nog even proberen
bougie vetgeslagen? hoe moet ik dat zien dan.. hij vonkt wel gewoon??

@tecstar.. ik was aan het afstellen, alleen dat kreng is niet af te stellen...

bougie is goed..

@yamahadt1986 ga ik direct nog proberen

@vehikel. electrode is ongeveer 0.3/0.4 mm.. (kartonnen doosje is zo dik..)
mn broer heeft mn voelermaatjes afgejat ofzo.. ben m kwijt :S:S



@vehikel, zonder luchtfilter is er GEEN enkele verandering..
noppes.. dat vond ik ook wel maf..

verder is luchtfilter matje (ori luchtfilterbox) paar maand geleden vernieuwd, deze zit nog niet dicht.



bedantk voor reacties.


ga nu nieuwe bougie proberen, en als dat niet helpt ander CDI...

thx a lottttttt
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved