antonhonda |
1-7-2009 20:00 |
Posts: 3616 |
nee is prima zo niks aan doen
wees blij dat de kickstarter het nog doet :p
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
DTR50 |
1-7-2009 20:08 |
Posts: 24 |
Ah ok, bedankt!
En dan nog een vraag: krijgen jullie hem makkelijk in neutraal?
Bij mij schiet hij altijd door naar 2e, of naar 1e als ik naar onder doe...
|
|
|
|
antonhonda |
1-7-2009 20:10 |
Posts: 3616 |
heb je een dtr oude type
of dt50r 2007 ofzo ?
maar neutraal moet je van 1 na boven maar weet niet hoelang je al schakelt maar anders is het gewoon oefenen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
DTR50 |
1-7-2009 20:21 |
Posts: 24 |
Ik rijd er nu 1 week mee.
En het is een DT50 van 2006
|
|
|
|
Vehikel |
1-7-2009 20:29 |
Posts: 2903 |
Het is normaal dat de motor moeilijker te starten is als hij warm is.
Op mijn motor (zonder startmotor) zit zelfs een knopje, de 'warm start', die het stationair ietsjes omhoog drukt om te kunnen starten.
Niks om zorgen over te maken
Je kan proberen de brommer een beetje te rollen tijdens het zetten in neutraal. Het kan zijn dat de bak soms ongunstig tegenover elkaar zit.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
antonhonda |
1-7-2009 20:40 |
Posts: 3616 |
oow een week
spreek je over een een maand of 2 nog wel dan gaat het vanzelf beter meer gevoel
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
DTR50 |
1-7-2009 20:41 |
Posts: 24 |
Ja, na een paar keer gaat het wel.. maar het duurt altijd even.
Als ik aan een verkeerslicht sta, moet ik bv altijd mijn koppeling inhouden
|
|
|
|
rubenrijst |
1-7-2009 21:36 |
Posts: 118 |
Ik heb ook een dt50. Heb hem nu al een jaartje maar in neutraal zetten duurt toch nog soms eventjes. Ik zet hem in zn 2 en geef dan een heel klein tikje naar beneden. Maar je koppeling inhouden bij het stoplicht is niet gek hoor
|
|
|
|
lukebanning |
1-7-2009 21:55 |
Posts: 565 |
Nee, dan 'is ie goed (veilig) afgesteld. Niks aan doen dus.
Neutraal is idd wennen. Jij bent er zeker ook zo een die pas de neutraal zoekt als 'ie stilstaat? (gebrek aan ervaring he, no offence)
Ik vind het zelf altijd makkelijker om de neutraal te vinden als 'ie nog gewoon rolt / rijd...
Maar koppeling inhouden moet altijd als je stilstaat en hij staat in de versnelling
|
|
|
|
Vehikel |
2-7-2009 15:42 |
Posts: 2903 |
Als je langer stil moet staan, bv. een overweg, zal ik aanraden om wel de brommer in zijn vrij te zetten, dan gaat je koppeling nog wat langer mee.
Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 2-7-2009 om 15:42 uur.
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Freddy-fish |
2-7-2009 19:57 |
Posts: 2129 |
mijn tzr heb af en toe ook zo'n probleempje, zelfs de gsx-f van me pa heeft het, ik laat m'n brommer ff vooruit schiete, dan gaat het meestal wel, soms is ff naar de 8k toere brenge ook al voldoende
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
antonhonda |
2-7-2009 20:05 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Ik heb ook een dt50. Heb hem nu al een jaartje maar in neutraal zetten duurt toch nog soms eventjes. Ik zet hem in zn 2 en geef dan een heel klein tikje naar beneden. Maar je koppeling inhouden bij het stoplicht is niet gek hoor
van zn 1 tikje omhoog gaat beter meestal maar ik kon hem op mn 14 ook nooit in zn vrij krijgen maar gaat het makkelijk ben 17 dus gewoon beetje gevoel mee krijgen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
kpotmake |
2-7-2009 20:13 |
Posts: 3065 |
gewoon tijdens het rijden (uitrollen) voorzichtig in zijn vrij proberen te duwen als het nog niet lukt, desnoods uitzetten, spanning van de ketting halen en dan schakelen, dan lukt het eigenlijk altijd wel
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
DTR50 |
2-7-2009 21:27 |
Posts: 24 |
Ja als ik de motor uitzet, gaat het vanzelf.
Maar het begint al een beetje beter te lukken
|
|
|
|