Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Starten DT50r

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1142 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57498 - Starten DT50r
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DTR50 1-7-2009 19:58 Print topicpost
Posts: 24
Hallo,

Ik heb een Yamaha DT50R (SM)

Als hij een hele nacht heeft afgestaan, en dus koud is, start hij na 1 kick zonder gas geven.

Als hij heel warm staat, moet ik gas geven.
Ik dacht dat ik altijd verteld was dat een brommer moeilijker start als hij koud staat.


Kan het kwaad dat ik gas moet geven om hem te doen starten?
 

antonhonda 1-7-2009 20:00 Print reply

Posts: 3616
nee is prima zo niks aan doen
wees blij dat de kickstarter het nog doet :p
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
DTR50 1-7-2009 20:08 Print reply
Posts: 24
Ah ok, bedankt!

En dan nog een vraag: krijgen jullie hem makkelijk in neutraal?

Bij mij schiet hij altijd door naar 2e, of naar 1e als ik naar onder doe...
 
antonhonda 1-7-2009 20:10 Print reply

Posts: 3616
heb je een dtr oude type
of dt50r 2007 ofzo ?
maar neutraal moet je van 1 na boven maar weet niet hoelang je al schakelt maar anders is het gewoon oefenen
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
DTR50 1-7-2009 20:21 Print reply
Posts: 24
Ik rijd er nu 1 week mee.

En het is een DT50 van 2006
 
Vehikel 1-7-2009 20:29 Print reply

Posts: 2903
Het is normaal dat de motor moeilijker te starten is als hij warm is.
Op mijn motor (zonder startmotor) zit zelfs een knopje, de 'warm start', die het stationair ietsjes omhoog drukt om te kunnen starten.
Niks om zorgen over te maken

Je kan proberen de brommer een beetje te rollen tijdens het zetten in neutraal. Het kan zijn dat de bak soms ongunstig tegenover elkaar zit.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
antonhonda 1-7-2009 20:40 Print reply

Posts: 3616
oow een week
spreek je over een een maand of 2 nog wel dan gaat het vanzelf beter meer gevoel
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
DTR50 1-7-2009 20:41 Print reply
Posts: 24
Ja, na een paar keer gaat het wel.. maar het duurt altijd even.

Als ik aan een verkeerslicht sta, moet ik bv altijd mijn koppeling inhouden
 
rubenrijst 1-7-2009 21:36 Print reply
Posts: 118
Ik heb ook een dt50. Heb hem nu al een jaartje maar in neutraal zetten duurt toch nog soms eventjes. Ik zet hem in zn 2 en geef dan een heel klein tikje naar beneden. Maar je koppeling inhouden bij het stoplicht is niet gek hoor
 
lukebanning 1-7-2009 21:55 Print reply

Posts: 565
Nee, dan 'is ie goed (veilig) afgesteld. Niks aan doen dus.
Neutraal is idd wennen. Jij bent er zeker ook zo een die pas de neutraal zoekt als 'ie stilstaat? (gebrek aan ervaring he, no offence)
Ik vind het zelf altijd makkelijker om de neutraal te vinden als 'ie nog gewoon rolt / rijd...

Maar koppeling inhouden moet altijd als je stilstaat en hij staat in de versnelling

 
Vehikel 2-7-2009 15:42 Print reply

Posts: 2903
Als je langer stil moet staan, bv. een overweg, zal ik aanraden om wel de brommer in zijn vrij te zetten, dan gaat je koppeling nog wat langer mee.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 2-7-2009 om 15:42 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Freddy-fish 2-7-2009 19:57 Print reply

Posts: 2129
mijn tzr heb af en toe ook zo'n probleempje, zelfs de gsx-f van me pa heeft het, ik laat m'n brommer ff vooruit schiete, dan gaat het meestal wel, soms is ff naar de 8k toere brenge ook al voldoende
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
antonhonda 2-7-2009 20:05 Print reply

Posts: 3616
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Ik heb ook een dt50. Heb hem nu al een jaartje maar in neutraal zetten duurt toch nog soms eventjes. Ik zet hem in zn 2 en geef dan een heel klein tikje naar beneden. Maar je koppeling inhouden bij het stoplicht is niet gek hoor


van zn 1 tikje omhoog gaat beter meestal maar ik kon hem op mn 14 ook nooit in zn vrij krijgen maar gaat het makkelijk ben 17 dus gewoon beetje gevoel mee krijgen

 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
kpotmake 2-7-2009 20:13 Print reply

Posts: 3065
gewoon tijdens het rijden (uitrollen) voorzichtig in zijn vrij proberen te duwen als het nog niet lukt, desnoods uitzetten, spanning van de ketting halen en dan schakelen, dan lukt het eigenlijk altijd wel
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
DTR50 2-7-2009 21:27 Print reply
Posts: 24
Ja als ik de motor uitzet, gaat het vanzelf.
Maar het begint al een beetje beter te lukken
 

Dit topic is 786 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved