ChielTZR |
30-6-2009 21:32 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
hoi
ik zit met een klein dilemma... ik heb een derbi senda... en nou is me naaldlager van me pistonpen kapot gelopen.. deze is dus aan de bovenkant me van cilnder aangekomen.. met andere woorden.. me zuiger is geschiedenis.. me cilinder heeft een goeie kras.. ( ong 1 mm diep ) en me cilinderkop is beschadigd ( allemaal kleine deukjes ) nou is me vraag: kan dit gerepareerd worden.. aangezien de diepe kras.. en de cilinderkop.. kunnen die deukjes gewoon weggeslepen worden of iets dergelijks.. en gaat die niet te kosten van de prestaties.. of is het handiger om een nieuwe cilinder te kopen... zo jah welke... ik zou graag een degelijke cilinder willen hebben.. niet eentje die ik elke maand kan opentrekken.. en liefst beetje snellere dan ori.... ojah en 50cc aangezien ik een zeurende pa heb:(
alvast bedankt voor jullie reacties
mvg marc
ojah het betreft een ori cilinder van een derbi senda.. oud model blok... tot 2006 geloof ik
De cilinder is zo te horen nog wel weer op te lappen. kost je ongeveer 20 tot 40 euro. Dan komt nieuwe zuiger + veren er nog bij.
andere cilinder is natuurlijk ook mogelijk. prijzen lopen uiteen van 80 tot grofweg dik 300 euro. Bijna alle cilinders zijn wel zo gemaakt dat je er even mee verder kunt. (uitzonderingen daargelaten)
http://www.opvoeren....l&Srtn=Cilinders
Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 30-6-2009 om 21:35 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Gerard1793 |
30-6-2009 21:38 |
Posts: 4006 |
Ik rijd ook al een tijdje met een beschadigde kop rond, de vorige eigenaar heeft de kop niet vervangen na een vastloper. Ik denk dat dat van je kop niet veel uitmaakt, en als ik ongelijk heb hoor ik het wel
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Marc_senda |
30-6-2009 21:45 |
Posts: 76 |
heb net nog naar motorenrevisiegebeld... ging 90 euro kosten voor alleen te laten honen... dus dah vink beetje teveel van het goeie... dan koop ik liever een nieuwe... maar nu is de vraag welke... kzat zelf eerst aan een airsal 50cc te denken... maar die schijn snel op te zijn om het zo maar te zegge... en wil wel een cilinder hebbe die tijdje meekan.. en als het kan beetje snellere... zolang het maar 50cc is.. en tussen de 100 en 200 euro blijft...
bedankt voor jullie snelle reacties
mvg marc
|
|
|
|
ChielTZR |
30-6-2009 21:47 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
heb net nog naar motorenrevisiegebeld... ging 90 euro kosten voor alleen te laten honen... dus dah vink beetje teveel van het goeie... dan koop ik liever een nieuwe... maar nu is de vraag welke... kzat zelf eerst aan een airsal 50cc te denken... maar die schijn snel op te zijn om het zo maar te zegge... en wil wel een cilinder hebbe die tijdje meekan.. en als het kan beetje snellere... zolang het maar 50cc is.. en tussen de 100 en 200 euro blijft...
bedankt voor jullie snelle reacties
mvg marc
De airsal is een goede keuze.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Marc_senda |
30-6-2009 21:52 |
Posts: 76 |
ook als ik er een gianelli conti onder leg? want krijg te hore dat ie dan veelste hard slijt door de touren die die dan maakt... en dus binne een paar weekjes gaar is...
ojah de brommer is trouwens voor de rest compleet origineel.. 14 mm carb etc... alleen uitlaat is ontgrenst en katalysator eruit gehaald... uitlaat is dus helemaal leeg..
|
|
|
|
Tobias Verhoef |
30-6-2009 22:00 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
ook als ik er een gianelli conti onder leg? want krijg te hore dat ie dan veelste hard slijt door de touren die die dan maakt... en dus binne een paar weekjes gaar is...
ojah de brommer is trouwens voor de rest compleet origineel.. 14 mm carb etc... alleen uitlaat is ontgrenst en katalysator eruit gehaald... uitlaat is dus helemaal leeg..
Nou zo veel harder gaat het niet slijten.
Maar als ik jou was zou ik voor de dr 50 gaan of doppler 50 daar hoor ik heel veel goede verhalen over.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
Marc_senda |
30-6-2009 22:15 |
Posts: 76 |
heeft er owk iemand een goed argument ipv dat heb ik gehoord... want dat vind ik niet egt betrouwbaar.. ik heb er namelijk weinig verstand van wat een goeie cilinder is.. omdat ik er nooit naar om heb hoeve kijken... altijd warmgereden etc... en nou loopt dat lager naar de klote en nou moet ik wel... dus graag beetje reacties met wat onderbouw van argumenten...
mvg marc
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
30-6-2009 22:17 |
Posts: 12846 |
Search gebruikt?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
TECstar |
30-6-2009 22:18 |
Posts: 4664 |
je kunt ook gewoon op internet kijken voor een goedkoper hoon bedrijf
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Marc_senda |
30-6-2009 22:26 |
Posts: 76 |
jah ik kan wel gaan honen... maar dan moet ik dah ding weer opsturen etc.. kost owk weer wat want weegt wel iets.. dan ben ik um lang kwijt en heb hem eigk volgende week weer nodig... dan moet ik nog zuiger etc kopen... en dan ben ik dalijk bijna net zo duur uit als een nieuwe.... dan koop ik liever een nieuwe... dan hoeft ik owk niks aan de cilinderkop etc te doen...
|
|
|
|
MarTijn tzr |
30-6-2009 22:36 |
Posts: 6970 |
athena 50cc, was wel fijne cilinder.
lekker slijtvast en leuke snelheden meegehaalt.
kost wel 200 euro maar daarvoor heb je wel een leuke cilinder
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
-simon- |
30-6-2009 22:52 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marc_senda
jah ik kan wel gaan honen... maar dan moet ik dah ding weer opsturen etc.. kost owk weer wat want weegt wel iets.. dan ben ik um lang kwijt en heb hem eigk volgende week weer nodig... dan moet ik nog zuiger etc kopen... en dan ben ik dalijk bijna net zo duur uit als een nieuwe.... dan koop ik liever een nieuwe... dan hoeft ik owk niks aan de cilinderkop etc te doen...
Dan moet je er zowieso een nieuwe wand in laten zetten. Want ori derbi cilinder is een allu cilinder met nicaseal wand en je kras is dus door die wand heen.
Dus je kunt beter een nieuwe cilinder kopen. Dat is goedkoper als deze oplappen.
DR50 is wel een leuke slijtvaste gietijzeren cilinder en dus hoonbaar die ongeveer even snel of iets sneller is als ori.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
mtx-motard |
30-6-2009 22:55 |
Posts: 14947 |
gewoon nieuwe zuiger in zetten, verder niks doen.
die kras loopt ie niet minder om
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Saknet |
30-6-2009 23:43 |
Posts: 10355 |
hoe is het oog van je drijfstang
geen speling op drijfstang nu?
geen rommel achtergebleven, onderin carter? blabla standaard controle punten etc..
ohwja en als hij teveel toeren zou maken, geef je toch wat minder gas?
mar zonder gekheid, als je de boel goed afsteld gaat het gewoon lang mee.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 30-6-2009 om 23:47 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-6-2009 23:53 |
Posts: 9841 |
euh. als die kras 1mm diep is betekent dat je een 2mm grotere boring moet hebben. dat is best veel.
ik zou gewoon een ander cilindertje scoren. Is wss goedkoper, beter, leuker, sneller en makkelijker.
|
|
Too cool for school! |
|