Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda NSR opknappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57478 - Honda NSR opknappen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3216 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter_M 30-6-2009 18:40 Print topicpost
Posts: 68
Uiteindelijk is het toch maar eens tijd om m'n honda nsr motorisch op te knappen.

Eerst en vooral enkele constataties:

-Olie staat nog steeds op zelfde peil als een 4-6 maand geleden --> olie mengt zich niet? --> volledig motor blok kappot?

-Ketting hangt ZEER los + dringend nieuwe tandwielen nodig!!

-Gashendel is raar, geeft niet "vloeiend" gas bij of minder.

-Voorrem werkt ook niet vloeiend, niet hard trekken dan remt hij niet, wat harder en hij remt vrij hard

-Remlicht werkt niet van voorrem, als ik de kabeltjes monteer dan blijft m'n remricht branden (ook al draai ik ze om)

-Naft loopt niet meer door als hij op "open" staat. Enkel op reserve (raar maar waar)

-Brommer gaat voor geen kut in toeren (ik schakel op 7000 of iets meer omdat hij dan gewoon amper verder gaat, en hij krijgt z'n powerband pas op 6500-7000 toeren =/.. --> iets aan het motorblok, ofwel de cilinder, ofwel volledige motor, geen idee. (Hij rijdt nu 70 standaard, buiten een proma uitlaat als ik me niet vergis en heeft 5 vitessen. Normaal moet er toch een 90 uit te halen zijn als hij goed zou in toeren gaan.


En dit lijstje zal waarschijnlijk nog wat aangevuld worden met kleinigheden.


Wat hebben we al gedaan:

-Kappen verwijdert
-Luchtfilter eraf gehaalt, nieuw moesje besteld voor erin
-Kleinigheidjes opgelost met wat kruipolie (oa zadel die er niet meer af wou met sleutel)
-Zadel verwijdert
-Tank verwijdert
-Carbu verwijdert (propje in uitlaat gestopt)
-uitlaat verwijdert (Propje in cilinder gestopt)
-Luchtfilter verwijdert

nu wat foto's nemen en zal ze dan uploaden.
Ik had gedacht aan tandwielverhouding 12-40 (nu is hij 45-14) nieuwe ketting en tandwielen worden besteld van zodra ik zeker weet welke verhouding ik zal nemen (suggesties?)
De carburateur

Losse ketting met versleten tandwielen

Voorste tandwielen

GE2 49cm² cilinder

Hoe hij nu staat



Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:21 uur.
 

koetjeboe91 30-6-2009 20:03 Print reply

Posts: 2096
voor de ketting met tandwielen direct nieuwe kopen is meestal in een set met korting te krijgen.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
wouter_M 30-6-2009 20:10 Print reply
Posts: 68
Weet je toevallig waar het goedkoopste is? Ik woon in België dus ook rekening houdend met verzendingskosten.

In elk geval bedankt voor de reactie, dat wist ik niet.
 
Gerard1793 30-6-2009 20:24 Print reply

Posts: 4006
Ik denk dat je gaskabel versleten of geknikt oid is, en dat je remkabel te lang is als ik dat zo lees. En draai je benzinekraantje eens uit je tank, misschien dat je buisje verstopt zit. Als je kraantje op reserve staat gaat de benzine niet door het buisje.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
koetjeboe91 30-6-2009 20:26 Print reply

Posts: 2096
gewoon naar je brommerdealer toe gaan. zijn er meerdere in de buurt ga ze langs kijken welke goedkoper is
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
brulaap 30-6-2009 20:48 Print reply
Posts: 213
internet is vaak goekoper en je hebt meer ooverzicht
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
Ozz 30-6-2009 23:04 Print reply

Posts: 1259

-Olie staat nog steeds op zelfde peil als een 4-6 maand geleden --> olie mengt zich niet? --> volledig motor blok kappot?

welke olie? In je blok? Dat mag ook helemaal niet veel zakken en moet je om de 10k verangen

-Ketting hangt ZEER los + dringend nieuwe tandwielen nodig!!
NIeuwe kopen

-Gashendel is raar, geeft niet "vloeiend" gas bij of minder.
KNik, of even kijken oftie te groot is. (kan je meestal afstel schroefjes langer draaien)


-Voorrem werkt ook niet vloeiend, niet hard trekken dan remt hij niet, wat harder en hij remt vrij hard
Dikke kans op gewoon zelf afstellen hoe je het wilt hebben. Anders gewoon alles x uit elkaar trekken en smeren.

-Remlicht werkt niet van voorrem, als ik de kabeltjes monteer dan blijft m'n remricht branden (ook al draai ik ze om)
-

-Naft loopt niet meer door als hij op "open" staat. Enkel op reserve (raar maar waar)
Schoonmaken..

succes ermee


 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
wouter_M 1-7-2009 17:46 Print reply
Posts: 68
@Gerard: bedankt, zal ik doen!
@koetje: 'k Heb niet echt goede ervaring met onze brommerdealer. En hij vraagt 20¤ meer, dan bestel ik liever op internet.
@ozz: de olie die onder je zadel zit (2-takt)... Staat nog ongeveer op hetzelfde peil als 4-6 maand geleden, dat kan toch niet?



 
koetjeboe91 1-7-2009 18:09 Print reply

Posts: 2096
ik haal namelijk me ketting en tandwielen bij me sponser. waar ik ook de motor en kleding voor motorcross heb gekocht een veel spul gekregen. en op het internet heb je de volgende dingen de verzendkosten en de betrouwbaarheid van het bedrijf.

p.s zou maar even de oliepomp nakijken en alle slangen ook. alvast sterkte
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Danny_H 1-7-2009 18:12 Print reply

Posts: 333
Hij zal wel op een manier olie hebben gekregen want 4 a 6 maanden zonder olie das niet best.
Anders heb je echt een wonder cilinder
Heb je niet gewoon mengsmering getankt?
 
wouter_M 1-7-2009 18:14 Print reply
Posts: 68
Nee hoor, pure naft. Goed om te horen, dan is het enkel mijn cilinder die lam is, ik ga deze ook vervangen deze vakantie!
 
wouter_M 1-7-2009 18:18 Print reply
Posts: 68
Even een vraagje: Hoe denken jullie over een uitgeboorde 50cc cilinder? Ik kan deze namelijk krijgen voor 20¤ in ruil voor de mijne...

OF een zo goed als nieuwe (halve maand mee gereden) voor 100¤
 
lukebanning 1-7-2009 18:18 Print reply

Posts: 565
kabel van je oliepomp dan losgekomen van je krukas ofzo... iets in die richting dan denk ik...
misschien ook wel simpelweg kabeltje verstopt, kan ook... hopen dat pompje niet kapot is, dat word al gelijk weer duurder dan...
 
wouter_M 1-7-2009 18:20 Print reply
Posts: 68
Zal ik ook checken dit weekend... Maar als dat zo is, lukebanning... Dan zou mijn hele motorblok toch kappot moeten zijn? De brommer rijd al zo van toen ik hem had, alleen is het nu wat slechter (maar dat zal hoofdzakelijk aan m'n tandwielen liggen denk ik)

Ook heeft hij nu vanvoor 14 tandwielen (dat zorgt toch voor ENORM veel power, niet?) Terwijl hij echt NIETS power heeft, hij gaat amper tot 8000 toeren in 5e
 
lukebanning 1-7-2009 18:25 Print reply

Posts: 565
Heb je eerst nog wel gewoon gereden met gebruik van het oliepompje?
Ondertussen zal je cilinder flink vernaaid zijn, zonder olie... Je blok gebruikt niet die 2-takt olie he, alleen je cilinder.
Je brom zal voornamelijk slechter presteren door het rijden zonder olie
Groter voortandwiel = hogere top
Kleiner vtw = snel optrekken
Groter atw = snel optrekken
Kleiner atw = hogere top

Waarschijnlijk dus een te groot tandwiel, dat ie niet de power heeft om in de laatste versnelling op toeren te komen...
 
Elco 1-7-2009 18:25 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
kabel van je oliepomp dan losgekomen van je krukas ofzo... iets in die richting dan denk ik...
misschien ook wel simpelweg kabeltje verstopt, kan ook... hopen dat pompje niet kapot is, dat word al gelijk weer duurder dan...



wat praat je raar joh.

kabel van he oliepomp losgekomen van de krukas?

je oliepomp draait meet op de krukas en de kabel zit aan je gashendel. hoe meer gas hoe meer olie er mee gaat.


 

Dit topic is 3216 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved