Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - time area's blowdown en ander geneuzel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 823 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57463 - time area's blowdown en ander geneu...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rampoon 2-7-2009 12:29 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de kop en pakking hebben niets met squis te maken he? maar wil je zeggen dat bij de maten op je poortmap ook de koppakking bij in zit?


Ja de de koppakking zit erbij in alle maten

en volgens dat boek is je squish de ruimte tussen je zuiger en je kop als je een "squishecent" verbrandingskamer heb (kan een andere word zijn) een aangezien ik dit volgens mij heb en geen squishruimte in mijn kop heb omdat het een 50cc kop is is me squish volgens mij gelijk aan men deckheight
 
Live and let die
banus19 2-7-2009 13:49 Print reply

Posts: 425
laat ff een kop uitdraaien bij iemand?

of is dit niet zo makkelijk
 
Honda's are like: Rawr
kpotmake 2-7-2009 14:05 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de kop en pakking hebben niets met squis te maken he? maar wil je zeggen dat bij de maten op je poortmap ook de koppakking bij in zit?

ik weet niet hoe jouw brommer in elkaar zit maar bij die van mij zit de squishrand toch echt in de cilinderkop hoor
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Rampoon 2-7-2009 14:07 Print reply

Posts: 108
me kop uitdraaien is niet het probleem (volgens mij)

alhoewel ik dan me spacer kleiner kan maken en dan dus een minder vertiefte blowdown heb en dus minder hoef uit te veilen en dan met een blowdown van 30 rond de 190 graden kom te zitten wat redelijk netjes is

op zich geen slecht idee
 
Live and let die
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 2-7-2009 14:07 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]


Ja de de koppakking zit erbij in alle maten

en volgens dat boek is je squish de ruimte tussen je zuiger en je kop als je een "squishecent" verbrandingskamer heb (kan een andere word zijn) een aangezien ik dit volgens mij heb en geen squishruimte in mijn kop heb omdat het een 50cc kop is is me squish volgens mij gelijk aan men deckheight


Je squish is afhangkelijk van je

Deckheight (afstand van zuiger tot bovenkant cilinder)
Koppaking (dikte)
Zuiger (bolling bovenop)
Verbrandingskamer (vorm verbrandingdskamer met name squishrand in kop)
 
tvmierlo 2-7-2009 14:09 Print reply
Posts: 277
squish= de ruimte tussen de zuiger op het bovenste dode punt en de cilinderkop. Wanneer de kop, zuiger en cilinder gemonteerd zijn(dus het makkelijkste is met soldeertin opmeten

de koppakking moet niet meegerekend zijn op de poortmap. De poortmaphoogtes moeten gewoon vanaf de bovenkant vd cilinder t/m de bovenkant van de poort. Dus niets met koppakking etc. Wel moet je de deckheight vermelden(kun je opmeten wanneer de cilinder gemonteerd is, je de zuiger op het bovesnte dode punt zet en dan het verschil tussen de bovenkant v/d cilinder en de zuiger.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 2-7-2009 om 14:10 uur.
 
kpotmake 2-7-2009 14:12 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
squish= de ruimte tussen de zuiger op het bovenste dode punt en de cilinderkop. Wanneer de kop, zuiger en cilinder gemonteerd zijn(dus het makkelijkste is met soldeertin opmeten

de koppakking moet niet meegerekend zijn op de poortmap. De poortmaphoogtes moeten gewoon vanaf de bovenkant vd cilinder t/m de bovenkant van de poort. Dus niets met koppakking etc. Wel moet je de deckheight vermelden(kun je opmeten wanneer de cilinder gemonteerd is, je de zuiger op het bovesnte dode punt zet en dan het verschil tussen de bovenkant v/d cilinder en de zuiger.

Dit bericht is gewijzigd door tvmierlo op 2-7-2009 om 14:10 uur.

squish = de ruimte tussen de zuiger in BDP en squishrand incl pakkingen etc.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
tvmierlo 2-7-2009 14:21 Print reply
Posts: 277
koen, mierenneuker, je weet wat ik bedoel. De squishrand v/d cilinderkop ja
 
Rampoon 2-7-2009 14:42 Print reply

Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]

Deckheight (afstand van zuiger tot bovenkant cilinder)
Koppaking (dikte)
Zuiger (bolling bovenop)
Verbrandingskamer (vorm verbrandingdskamer met name squishrand in kop)


deckheight is 0.1 tot -0.1mm (nogal lastig meten dus afgeleid van de dikte van de koppaking)
koppaking is 0.7 to 0.9 mm
zuiger heeft een bolling natuurlijk (hoeveel weet ik niet precies
verbrandingskamer is een klein rondje en de squishrand is recht
gecombineerd met dat de zuiger bol is varrieert de squish dus

me squish is dus maximaal(bij de rand van de zuiger) 0.8mm

maar met jullie hulp ben ik een heel eind gekomen, bedankt.Ik zal schout en banus hun advies opvolgen kop iets uitdraaien spacer iets kleiner en uitlaatpoort paar mm omhoog verder heb ik nog blair zijn boek kunnen regelen zodat ik me beter kan verdiepen in hoe ik dat oppervlakte wat ik heb uitgerekend moet gebruiken

bedankt

edit: typo

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 2-7-2009 om 14:43 uur.
 
Live and let die
yamahadt1986 2-7-2009 14:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]


deckheight is 0.1 tot -0.1mm (nogal lastig meten dus afgeleid van de dikte van de koppaking)
koppaking is 0.7 to 0.9 mm
zuiger heeft een bolling natuurlijk (hoeveel weet ik niet precies
verbrandingskamer is een klein rondje en de squishrand is recht
gecombineerd met dat de zuiger bol is varrieert de squish dus

me squish is dus maximaal(bij de rand van de zuiger) 0.8mm

maar met jullie hulp ben ik een heel eind gekomen, bedankt.Ik zal schout en banus hun advies opvolgen kop iets uitdraaien spacer iets kleiner en uitlaatpoort paar mm omhoog verder heb ik nog blair zijn boek kunnen regelen zodat ik me beter kan verdiepen in hoe ik dat oppervlakte wat ik heb uitgerekend moet gebruiken

bedankt

edit: typo

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 2-7-2009 om 14:43 uur.



mijn deckheight is 0,6

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
banus19 2-7-2009 19:20 Print reply

Posts: 425
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]
maar met jullie hulp ben ik een heel eind gekomen, bedankt.Ik zal schout en banus hun advies opvolgen kop iets uitdraaien spacer iets kleiner en uitlaatpoort paar mm omhoog verder heb ik nog blair zijn boek kunnen regelen zodat ik me beter kan verdiepen in hoe ik dat oppervlakte wat ik heb uitgerekend moet gebruiken




succes, post je hier nog een resultaat zodat het voor de mensen die de search gebruiken een volledig resultaat zullen krijgen?
 
Honda's are like: Rawr
De Schout 4-7-2009 11:40 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rampoon
[...]


Ja de de koppakking zit erbij in alle maten

en volgens dat boek is je squish de ruimte tussen je zuiger en je kop als je een "squishecent" verbrandingskamer heb (kan een andere word zijn) een aangezien ik dit volgens mij heb en geen squishruimte in mijn kop heb omdat het een 50cc kop is is me squish volgens mij gelijk aan men deckheight



ik heb weer lekker zitten slapen....

kop en pakking hebben niets met deck-hight te maken natuurlijk.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Derbi-Olaf 4-7-2009 13:03 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



ik heb weer lekker zitten slapen....

kop en pakking hebben niets met deck-hight te maken natuurlijk.

ik vond het al zo'n vreemde reactie van je
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved