Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda MTX-sh 80cc naar 110 malossi wordt dat te heet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 847 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57459 - Honda MTX-sh 80cc naar 110 malossi ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tobias Verhoef 29-6-2009 17:38 Print topicpost

Posts: 1832
Ik heb een Honda MTX-sh met 80cc ik wil in de zomervakantie er 110 malossi eronder gaan zetten met 34mm carb en snelle uitlaat of opmaat.

Nou is mijn probleem nu wordt mijn brommer al heel snel warm rond de 80 90 graden. Nu is het niet zo erg maar als ik die 110 eronder wordt hij dan niet te warm?
Want rond de 70 graden is toch ideaal?

Nu zat ik te denken om er 2 radiators erop te doen of eentje van een r2.
Maar het probleem is als ik 2 radiators neem dan past mn uitlaat niet meer.

Zo dat waren mn vragen.
Heeft iemand ook trouwens er ervaring mee met ong deze setup en hoe heet dat wordt?
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????

popiv 29-6-2009 17:47 Print reply

Posts: 593
je kan misschien ook een fan op je radiateur beunen, dan koelt ie sneller en t neemt evenveel ruimte in.

Misschien kan je zo'n fan zelfs zo van een schade senda afhalen.
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
oke 29-6-2009 18:00 Print reply
Posts: 65
kan het honda blokje wel hebben een 93 malossi.

maar als je kop tog uitdraaid moet je voor de zekerheid thermostaat eruithalen.
 
Tobias Verhoef 29-6-2009 18:00 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: popiv
je kan misschien ook een fan op je radiateur beunen, dan koelt ie sneller en t neemt evenveel ruimte in.

Misschien kan je zo'n fan zelfs zo van een schade senda afhalen.


Das wel een goeie nog niet over nagedacht.


 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Tobias Verhoef 29-6-2009 18:01 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oke
kan het honda blokje wel hebben een 93 malossi.

maar als je kop tog uitdraaid moet je voor de zekerheid thermostaat eruithalen.


kan ie makkelijk hebben maar mij gaat het meer om de koeling dat was mijn enige probleem wat ik nog had.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
oke 29-6-2009 18:06 Print reply
Posts: 65
ik bedoel met dat ie dat makkelijk kan hebben mee dat ie wel goedkoelt.

alleen had ik, als ik jou was dat thermostaatje er uitgehaald.

omdat die nog wel eens happeren.


 
Niek de Wildt 29-6-2009 18:29 Print reply
Posts: 7168
test je thermostaat met een thermometer in een glas water, kijk of hij bij 65graden celcius begint te openen en bij 70graden zoon beetje helemaal open staat.

Rop hem er anders even uit en zie het resultaat.
 
stevoo 29-6-2009 18:37 Print reply

Posts: 689
hij moet pas openen bij 80/85 graden. want de beste verbranding van bezine is pas bij 80/90 graden dus bij jouw is dat dus goed!
 
MembraaNN beunhaas!!
Tobias Verhoef 29-6-2009 18:57 Print reply

Posts: 1832
oke bedankt voor reacties

Ik trek dan wel de thermostaat eruit en ik ga opzoek naar een fan van een senda ofzo.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Niek de Wildt 29-6-2009 19:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevoo
hij moet pas openen bij 80/85 graden. want de beste verbranding van bezine is pas bij 80/90 graden dus bij jouw is dat dus goed!


Uhm, nee...

Kijk maar op de thermostaat zelf, staat bij hoeveel graden hij begint te openen, was bij honda zelf 62 staat mij bij.

Gewone straat brommers (derbi/am6/honda) lopen op 70 - 80 graden.
Crossers lopen op circa 60 graden, dit leverd meer vermogen op, maar ook meer slijtage.

En ik ga niet eens in op je argument dat peut bij 80/90 graden brand...
alsof je koelwatertemp gelijk staat aan de verbrandingstemp.
nou ga ik er toch een beetje op in terwijl ik daar alleen maar me tijd mee verdoe...

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-6-2009 om 19:00 uur.
 
Tobias Verhoef 5-7-2009 21:19 Print reply

Posts: 1832
Met de gooimeeting werd mijn brommer nu zelfs 100 a 105 graden.

Nu had ik een nieuw idee zou je ook 2 radiators achterelkaar kunnen zetten?
En wat is dan slimmer ze parallel of in serie ze aan te sluiten?

 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Sherwin 7-7-2009 23:01 Print reply

Posts: 561
hoe wil je parralel voor mekaar krijgen dan? met elektrische waterpomp oid?
 
Niek de Wildt 7-7-2009 23:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sherwin
hoe wil je parralel voor mekaar krijgen dan? met elektrische waterpomp oid?


een Y-spitsing in de slangen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Met de gooimeeting werd mijn brommer nu zelfs 100 a 105 graden.

Nu had ik een nieuw idee zou je ook 2 radiators achterelkaar kunnen zetten?
En wat is dan slimmer ze parallel of in serie ze aan te sluiten?



In serie.
maar kijk eerst maar eens of de thermostaat naar behoren werkt.
 

Dit topic is 1535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved