Joel_koningslust |
29-6-2009 23:33 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
dus jij denk dat die klauw die hoort te bewegen (dit is er maar 1) dat niet meer doen en dat die andere dus alle remkracht opneemt?
Dit lijkt me wel een redelijk logische verklaring omdat ik heb gevoel heb dat bij het remmen mijn voorwiel 1 kant op wil (weet zo even niet welke) Of heeft dit weer een totaal andere reden?
dat stuk klauw dat hoort te bewegen doet het idd niet meer zo lekker
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bobboiten |
29-6-2009 23:34 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
dat stuk klauw dat hoort te bewegen doet het idd niet meer zo lekker
ff kruip olie tussen spuiten? (en zorgen dat het niet op het remdeel komt uiteraard
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Joel_koningslust |
29-6-2009 23:36 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
ff kruip olie tussen spuiten? (en zorgen dat het niet op het remdeel komt uiteraard
helpt niet
je zult de klauw moeten demonteren. de pennen opschuren en er nieuw keramisch vet ( ook wel bekend als remvet ) op smeren. en dan gelijk nieuwe blokjes monteren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bobboiten |
29-6-2009 23:46 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
helpt niet
je zult de klauw moeten demonteren. de pennen opschuren en er nieuw keramisch vet ( ook wel bekend als remvet ) op smeren. en dan gelijk nieuwe blokjes monteren
Dan moet ik zeker ook zo'n heel revisie setje kopen of niet?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Joel_koningslust |
29-6-2009 23:49 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Dan moet ik zeker ook zo'n heel revisie setje kopen of niet?
nee hoor... die heb je enkel nodig als de zuigers vast zitten. maar in jouw geval lijkt het me dat de bussen vast gerot zitten
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
bobboiten |
29-6-2009 23:51 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
nee hoor... die heb je enkel nodig als de zuigers vast zitten. maar in jouw geval lijkt het me dat de bussen vast gerot zitten
ik zal er wel eens naar kijken.
wat ik in gedachten heb is een 2dehands klauw kopen (kwam er toevallig vandaag 1 tegen) en dan mijn eigen zien te repareren. Dit zodat ik altijd een werkende rem heb en dat ik tog kan leren hoe zoiets werkt. Dit is namelijk erg belangrijk vindt ik.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
rubbert |
29-6-2009 23:51 |
Posts: 8825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Dan moet ik zeker ook zo'n heel revisie setje kopen of niet?
nee, je hoeft je zuigers er niet uit te halen, je remklauw niet eens voor uit elkaar te halen, alleen het systeem aan je remklauw wat ervoor zorgt dat hij naar de zijkant kan bewegen, maar rs50's hebben altijd dat het ene blokje meer slijt dan het andere, bijna elke brommer remklauw volgens mij wel
dus je hoeft ook je remleiding er niet af te halen, scheelt weer wat ontlucht werk
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 29-6-2009 om 23:52 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
bobboiten |
29-6-2009 23:55 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]
nee, je hoeft je zuigers er niet uit te halen, je remklauw niet eens voor uit elkaar te halen, alleen het systeem aan je remklauw wat ervoor zorgt dat hij naar de zijkant kan bewegen, maar rs50's hebben altijd dat het ene blokje meer slijt dan het andere, bijna elke brommer remklauw volgens mij wel
dus je hoeft ook je remleiding er niet af te halen, scheelt weer wat ontlucht werk
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 29-6-2009 om 23:52 uur.
ik snap hem nu even niet... ik ken al die termen nog niet echt . Ik heb bij het vervangen van de blokjes 2 ronde dingen gezien die ervoor zorgen dat 1 van de blokjes naar de remschijf gedrukt wordt. Nu zit hier het probleem volgens jullie... Wat moet ik er nu dan uithalen, alleen dat ronde ding?
Trouwens het lijkt me niet dat 1 kant totaal niet schuurt hoor
Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 29-6-2009 om 23:58 uur.
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
Makrolon |
30-6-2009 0:15 |
Posts: 6733 |
gewoon ff die glijbussen schoon maken en invetten met kopervet. Trek het los dan wijst het zich vanzelf. Stelt niks voor.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
rubbert |
30-6-2009 0:21 |
Posts: 8825 |
zoals makrolon al zegt gewoon je klauw eraf draaien, met die 2 roestige imbus bouten daar op de eerste foto
(misschien handig om eerst even een dagje van te voren in de wd40 te zetten of kruipolie, want zien er behoorlijk vast gerot uit)
en dan merk je wel dat het plaatje waar hij mee vast geschroeft zit op je voorvork heen en weer kan, en dat systeem moet je even opschuren in in het kopervet zetten
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|
bobboiten |
30-6-2009 6:50 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rubbert
zoals makrolon al zegt gewoon je klauw eraf draaien, met die 2 roestige imbus bouten daar op de eerste foto
(misschien handig om eerst even een dagje van te voren in de wd40 te zetten of kruipolie, want zien er behoorlijk vast gerot uit)
en dan merk je wel dat het plaatje waar hij mee vast geschroeft zit op je voorvork heen en weer kan, en dat systeem moet je even opschuren in in het kopervet zetten
oooo dus niks in de klauw zelf zeg maar. Ik zal er vandaag eens naar kijken
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|