Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #57442 - Supercharger brommobiel
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 3168 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
29-6-2009 22:54 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
het is een vierslagmotor he, dus je hebt 2 omwentelingen waarvan 1× het slagvolume moet worden gevuld door de bladblazer en niet tijdens de uitlaatslag waarbij de inlaatklep is gesloten.
die bladblazer levert overgens 2,2m³ per minuut, en jij beweert dat ik minimaal 1m³ nodig heb.
Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-6-2009 om 21:40 uur.
klopt idd als ik er over nadenk
en zoals thijsse zegt, een turbo moet je zowiezo niet aan beginnen. dat loont niet op je blok
ik heb 2 motoren met turbo gebouwd. de ombouw bleef wel onder de prijs die thijsse noemt maar goedkoop was het iig niet
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
29-6-2009 23:17 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
klopt idd als ik er over nadenk
en zoals thijsse zegt, een turbo moet je zowiezo niet aan beginnen. dat loont niet op je blok
ik heb 2 motoren met turbo gebouwd. de ombouw bleef wel onder de prijs die thijsse noemt maar goedkoop was het iig niet
dan heb je nogal goedkope turbo projecten gedaan, als jet het beetje goed doet ben je dat zeker kwijt
|
|
|
|
Joel_koningslust |
29-6-2009 23:19 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dan heb je nogal goedkope turbo projecten gedaan, als jet het beetje goed doet ben je dat zeker kwijt
agja. als je werkt met een 2e hands turbo van een auto. en verder veel zelf kan maken lukt het wel voor een goede 800euro
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
29-6-2009 23:33 |
Posts: 9841 |
dan nog is het de moeite niet waard.
|
|
Too cool for school! |
|
mcdronkz |
29-6-2009 23:36 |
Posts: 32777 |
Je kan beter dit gebruiken.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
29-6-2009 23:37 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan nog is het de moeite niet waard.
klopt
ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.
wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
falco |
30-6-2009 0:45 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
klopt
ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.
wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.
hmm, nja dat gaat niet werken denk ik, of je moet er een hele grote versnelling opbouwen, want dat blok draait maar 3 a 4k, en een turbo4325324 keer zoveel ofso
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
30-6-2009 0:48 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
hmm, nja dat gaat niet werken denk ik, of je moet er een hele grote versnelling opbouwen, want dat blok draait maar 3 a 4k, en een turbo4325324 keer zoveel ofso
een turbo is niet hetzelfde als die slakkenhuisventilator die hij bedoelt.
daarnaast bestaan er ook mechanisch aangedreven turbo's, zijn gewoon turbinesuperchargers. Met een fatsoenlijk overbrengingssysteem kom je dan alsnog aan de 150.000rpm.
|
|
Too cool for school! |
|
Joel_koningslust |
30-6-2009 0:51 |
Posts: 14514 |
de hoeveelheid toeren die je compressor draait maakt grotendeels uit van de grootte van de poulie. daarmee zul je dus moeten gaan expirimenteren
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
superior mt7 |
30-6-2009 1:08 |
Posts: 2675 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
klopt
ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.
wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.
ja dan krijg je dus gewoon soort supercharger/compressor idee.
over afstelling gesproken, doe dan idd liever een supercharger, zet je de charger tussen de inlaat en carburateur in, net zoals je kan zien op mcdronkz zijn plaatje. word gewoon je hele mengsel gecomprimeerd wordt, hoef je niet te kutte, is gewoon plug en play eigenlijk
|
|
V8 |
|
Dit topic is 3168 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|