Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Supercharger brommobiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57442 - Supercharger brommobiel
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 29-6-2009 22:54 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]


het is een vierslagmotor he, dus je hebt 2 omwentelingen waarvan 1× het slagvolume moet worden gevuld door de bladblazer en niet tijdens de uitlaatslag waarbij de inlaatklep is gesloten.

die bladblazer levert overgens 2,2m³ per minuut, en jij beweert dat ik minimaal 1m³ nodig heb.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-6-2009 om 21:40 uur.


klopt idd als ik er over nadenk

en zoals thijsse zegt, een turbo moet je zowiezo niet aan beginnen. dat loont niet op je blok

ik heb 2 motoren met turbo gebouwd. de ombouw bleef wel onder de prijs die thijsse noemt maar goedkoop was het iig niet

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-6-2009 23:17 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klopt idd als ik er over nadenk

en zoals thijsse zegt, een turbo moet je zowiezo niet aan beginnen. dat loont niet op je blok

ik heb 2 motoren met turbo gebouwd. de ombouw bleef wel onder de prijs die thijsse noemt maar goedkoop was het iig niet




dan heb je nogal goedkope turbo projecten gedaan, als jet het beetje goed doet ben je dat zeker kwijt
 
Joel_koningslust 29-6-2009 23:19 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dan heb je nogal goedkope turbo projecten gedaan, als jet het beetje goed doet ben je dat zeker kwijt



agja. als je werkt met een 2e hands turbo van een auto. en verder veel zelf kan maken lukt het wel voor een goede 800euro
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 23:33 Print reply

Posts: 9841
dan nog is het de moeite niet waard.

 
Too cool for school!
mcdronkz 29-6-2009 23:36 Print reply

Posts: 32777
Je kan beter dit gebruiken.


 
Joel_koningslust 29-6-2009 23:37 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
dan nog is het de moeite niet waard.



klopt

ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.


wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
falco 30-6-2009 0:45 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klopt

ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.


wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.



hmm, nja dat gaat niet werken denk ik, of je moet er een hele grote versnelling opbouwen, want dat blok draait maar 3 a 4k, en een turbo4325324 keer zoveel ofso
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-6-2009 0:48 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]



hmm, nja dat gaat niet werken denk ik, of je moet er een hele grote versnelling opbouwen, want dat blok draait maar 3 a 4k, en een turbo4325324 keer zoveel ofso


een turbo is niet hetzelfde als die slakkenhuisventilator die hij bedoelt.
daarnaast bestaan er ook mechanisch aangedreven turbo's, zijn gewoon turbinesuperchargers. Met een fatsoenlijk overbrengingssysteem kom je dan alsnog aan de 150.000rpm.

 
Too cool for school!
Joel_koningslust 30-6-2009 0:51 Print reply

Posts: 14514
de hoeveelheid toeren die je compressor draait maakt grotendeels uit van de grootte van de poulie. daarmee zul je dus moeten gaan expirimenteren
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
superior mt7 30-6-2009 1:08 Print reply

Posts: 2675
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


klopt

ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat de bladblazer blijft draaien onder druk.


wat ik me nu bedenk..... je kunt wel een slakkenhuis van een oude turbo/bladblazer of weet ik wat gebruiken en die laten draaien dmv een poulie op de krukas. hier heb ik toen zelf wat mee geexpirimenteerd op een vespa. maar kreeg de afstelling niet echt lekker

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 23:38 uur.


ja dan krijg je dus gewoon soort supercharger/compressor idee.

over afstelling gesproken, doe dan idd liever een supercharger, zet je de charger tussen de inlaat en carburateur in, net zoals je kan zien op mcdronkz zijn plaatje. word gewoon je hele mengsel gecomprimeerd wordt, hoef je niet te kutte, is gewoon plug en play eigenlijk
 
V8

Dit topic is 3168 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved