Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Supercharger brommobiel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 960 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57442 - Supercharger brommobiel
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 0:46 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hij vraagt gewoon 100% van het slagvolume per cyclus

oftewel in jouw geval, 3000x 505cc per minuut



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 0:27 uur.


precies. En als je dan nog overdruk wilt hebben zul je dus nog meer luchtverplaatsing moeten hebben.

mijn berekening kwam zo rond de 850liter per min met wat overdruk. is 15liter per seconde.


 
Too cool for school!
Joel_koningslust 29-6-2009 0:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


precies. En als je dan nog overdruk wilt hebben zul je dus nog meer luchtverplaatsing moeten hebben.

mijn berekening kwam zo rond de 850liter per min met wat overdruk. is 15liter per seconde.




als je er echt voordeel uit wilt halen moet je inderdaad nog meer gaan verplaatsen. om dan op zeg 0.3 bar druk uit te komen moet je per minuut nog heel wat extra pompen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Joost. 29-6-2009 13:04 Print reply

Posts: 339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


als je er echt voordeel uit wilt halen moet je inderdaad nog meer gaan verplaatsen. om dan op zeg 0.3 bar druk uit te komen moet je per minuut nog heel wat extra pompen


oke dus zeg 1000 liter per minuut.
dat is dus 1 m3 per minuut. en dat is dus 60 m3 per uur.
de bladblazer die falco wil gebruiken heeft de volgende specificaties:

Luchtverplaatsing 2,2 m³/min.
Luchtdruk 3,9 kPa

Hij levert dus 2x zoveel lucht als dat nodig is voor flink wat druk.
zou dus prima kunnen werken.

edit: het is een 4takt motor, dus dan heeft ie bij 3k maar 1500 keer 505ccc lucht nodig.
dus heb je aan 0.5 m3/min meer dan genoeg. zou er op neer komen dat die blazer 4 keer zoveel lucht levert als dat nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door joost. op 29-6-2009 om 13:10 uur.
 
1 op 10 zonnebloemolie door je benzine, en je hebt veel meer compressie:e
k--k 29-6-2009 13:40 Print reply

Posts: 292
waarom wil je het weten?

 
Royal Club 29-6-2009 13:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
waarom wil je het weten?



omdat ie het misschien wil toepassen?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Vets_Tom 29-6-2009 17:39 Print reply

Posts: 297
ik zou gewoon een turbo'tje uit een smart nemen. Een turbo plaatsen kost nie zo veel moeite en geld. Je kan al een smart turbo voor zn 125 euro krijgen. Een brom mobiel geeft als het goed is toch een uitlaat spruitstuk met een flens erop, je hoeft dus alleen een adptor te lassen.

Of opzoek gaan naar een amr300 supercharger.

Een bladblazer heeft toch geen nut. Hij zal op een gegeven moment de accu leeg trekken en dan zal je dynamo alleen maar belast worden. Het beste lijkt me om de overbrengings verhoudingen aan te passen.

Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 29-6-2009 om 17:41 uur.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
falco 29-6-2009 17:42 Print reply

Posts: 3724
ik heb verscheidene tuningsites gemaild, waarvan 1 reactie boven water kwam wat mij toch wel heeft overtuigd

Hoi Falco,

leuk item, ik heb dit doorgelezen, en het klopt inderdaad wat er vermeldt wordt. Een dieselmotor is kwantitief, maw, de hoeveelheid brandstof bepaald het motorvermogen. Je kunt dit doen totdat je het verzadigingspunt bereikt waar de motor gaat roeten, je hebt op dit punt te weinig lucht om het mengsel te verbranden. Voeg daarna een turbo, bladblazer, elctrische turbo, compressor, en ga zo maar door, dan krijg je dus meer lucht en kun je de brandstof hoeveelheid verhogen.Te hoog in de toeren heeft geen zin bij een diesel, omdat je te maken hebt met de afbradntijd van het mengsel.

Let op met je experiment mbt temperaturen, omdat er geen intercooler gemonteerd is ed. , meet in jouw geval eerst standaard wat de temp. doet, en ga daarna aan de slag. Het resultaat zal er zijn.

Succes

Essing Dieseltuning bv


Dit dus., ik ga ff kijken of ik erges een accu bladblazer kan fixen, ik plaats het project als het een positief effect zal hebben op de snelheid. indien goed werkend, monteer ik een intercooler, dat zou helemaal gangster zijn


Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-6-2009 om 17:50 uur.
 
Vets_Tom 29-6-2009 18:27 Print reply

Posts: 297
Falco, Ik zou dan meteen kijken of je niet iets aan je poulies kan doen, want anders moet je ontsettend veel toeren draaien en dit is niet gezond voor je brommobiel en hij zal dan snel slijten. E

en andere primitive oplossing is grotere wielen/banden. Dan leg je meer afstand af per revolutie dus hogere snelheid.
 
Wat zet jou brommer apart van de anderen?
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 18:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hij vraagt gewoon 100% van het slagvolume per cyclus

oftewel in jouw geval, 3000x 505cc per minuut



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 0:27 uur.


doet een 4t geen 2omwentelingen per cyclus.
waardoor het dus op 1500x505cc uitkomt ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 18:35 Print reply

Posts: 10835
dat had joost. hierboven ook al ontdekt
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Leen 29-6-2009 18:38 Print reply

Posts: 26877
als die bladblazer uberhaubt al een beetje druk op kan bouwen.

meestal is de waaier in zo'n ding niet echt toegespitst op druk opbouwen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 18:49 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost.
[...]


oke dus zeg 1000 liter per minuut.
dat is dus 1 m3 per minuut. en dat is dus 60 m3 per uur.
de bladblazer die falco wil gebruiken heeft de volgende specificaties:

Luchtverplaatsing 2,2 m³/min.
Luchtdruk 3,9 kPa

Hij levert dus 2x zoveel lucht als dat nodig is voor flink wat druk.
zou dus prima kunnen werken.

edit: het is een 4takt motor, dus dan heeft ie bij 3k maar 1500 keer 505ccc lucht nodig.
dus heb je aan 0.5 m3/min meer dan genoeg. zou er op neer komen dat die blazer 4 keer zoveel lucht levert als dat nodig is.

Dit bericht is gewijzigd door joost. op 29-6-2009 om 13:10 uur.


euh onze berekeningen gingen er ook al vanuit dat het een viertakt is. je hebt nog steeds minstens 750 liter per minuut nodig. en 1000 als je overdruk hebt.

3.9kpa is 0.039 bar, woepie...daar heb je niets aan. Je wilt bijv. 0.3 bar, maar je weet niet wat de luchtverplaatsing van die bladblazer onder zo'n druk is. Kan best zijn dat ie dan nog maar 0.5m3/min levert en dan heb je r dus al niets aan.

Ow btw, zoals ik hierboven al zei moet je dus 1m3/min hebben, die 0.5m3/min van je slaat nergens op.

edit: leen zegt het al dat je geen druk op kan bouwen met een bladblazer.

ze zijn mss net geschikt voor een kleine hovercraft, maar als je daar de luchtdruk van gaat uitrekenen zit je volgns mij nog steeds dik onder de 0.3 bar


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 29-6-2009 om 18:49 uur.
 
Too cool for school!
falco 29-6-2009 21:37 Print reply

Posts: 3724
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



hij vraagt gewoon 100% van het slagvolume per cyclus

oftewel in jouw geval, 3000x 505cc per minuut



Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 29-6-2009 om 0:27 uur.


het is een vierslagmotor he, dus je hebt 2 omwentelingen waarvan 1× het slagvolume moet worden gevuld door de bladblazer en niet tijdens de uitlaatslag waarbij de inlaatklep is gesloten.

die bladblazer levert overgens 2,2m³ per minuut, en jij beweert dat ik minimaal 1m³ nodig heb.

Dit bericht is gewijzigd door falco op 29-6-2009 om 21:40 uur.
 
Tommyofzo 29-6-2009 22:25 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pckor
[...]

Nee die ligt op het dak.

Oh ja, dat zijn de enigste 2 opties, dumb ass. Dacht dat dat bij al die dingen was, komt namelijk ook wel voor.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 29-6-2009 22:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ik zou gewoon een turbo'tje uit een smart nemen. Een turbo plaatsen kost nie zo veel moeite en geld. Je kan al een smart turbo voor zn 125 euro krijgen. Een brom mobiel geeft als het goed is toch een uitlaat spruitstuk met een flens erop, je hoeft dus alleen een adptor te lassen.

Of opzoek gaan naar een amr300 supercharger.


Dit bericht is gewijzigd door Vets_Tom op 29-6-2009 om 17:41 uur.


weet je wel waar je uberhaupt over praat? ''ff'' een turbo monteren

Je bant al snel 1000 euro verder voordat dat er werkend en goed opzit

 

Dit topic is 3169 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved