Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Zuiger raakt cilinderkop

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57437 - Zuiger raakt cilinderkop
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
Dit topic is 5594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 28-6-2009 15:04 Print topicpost

Posts: 2356
Hoi,

Ik heb dus net een GE2 cilinder en een nieuwe vertex zuiger op mn NSR gezet. Maar nou raakt de zuiger de cilinderkop. Moet ik dan de zuiger ophogen of zoeits? Valt dit te doen m.b.v. meer kop/voetpakkingen?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

BIET 28-6-2009 15:04 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Hoi,

Ik heb dus net een GE2 cilinder en een nieuwe vertex zuiger op mn NSR gezet. Maar nou raakt de zuiger de cilinderkop. Moet ik dan de zuiger ophogen of zoeits? Valt dit te doen m.b.v. meer kop/voetpakkingen?

Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TECstar 28-6-2009 15:13 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan


verlies je wel compressie
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Niek de Wildt 28-6-2009 15:15 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


verlies je wel compressie


gozer, beter zeg je niks
 
mb-rider 28-6-2009 15:15 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


verlies je wel compressie


of je kop en zuiger gaan er aan door detonatie..
 
BIET 28-6-2009 15:16 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


verlies je wel compressie

?. Hoe dacht je het dan op te lossen, ff stukje vd bovenkant van de zuiger afslijpen?
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mb-rider 28-6-2009 15:18 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

?. Hoe dacht je het dan op te lossen, ff stukje vd bovenkant van de zuiger afslijpen?


dan verlies je volgens hem ook compressie.. hij rijdt gewoon graag zijn zuiger kapot
 
Voetentje 28-6-2009 15:19 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan


En hoe kon je ook al weer je squish meten?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BIET 28-6-2009 15:19 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


dan verlies je volgens hem ook compressie.. hij rijdt gewoon graag zijn zuiger kapot

Sommige mensen snappen het gewoon niet zo goed... Vermoeiend.

@voetentje:
Je monteerd je cil inc. pakkingen, Stukje tin door je bougiegat doen, ff paar keer kicken, stukje tin eruit halen en opmeten met de schuifmaat.

Evt:
Cilinder plaatsen zonder kop, wel ff aandraaien (gezien je pakkingen dan inkrimpen) en dan zuiger op TDC en dan meten met de schuifmaat wat je squis is, maar je moet ook ff kijken of in je kop squisruimte zit. Eerste methode die ik liet zien is wel preferent.

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 28-6-2009 om 15:21 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Niek de Wildt 28-6-2009 15:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


En hoe kon je ook al weer je squish meten?


stukje tin van 1,5mm in een L-vorm buigen (circa 20mm als onderkant) en dan door je bougiegat (dus bougie eruit) steken tegen de cilinderwand aan, en dan de motor toren bijv dmv kicken, startmotor of boormachine op vliegwiel.
Dan wordt de tin geplet en heb je de ruimte tussen de zuiger en kop

Mensen ga aub verder niet reageren op de post van Tecstar.
 
BIET 28-6-2009 15:24 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


stukje tin van 1,5mm in een L-vorm buigen (circa 20mm als onderkant) en dan door je bougiegat (dus bougie eruit) steken tegen de cilinderwand aan, en dan de motor toren bijv dmv kicken, startmotor of boormachine op vliegwiel.
Dan wordt de tin geplet en heb je de ruimte tussen de zuiger en kop


Dat zeg ik mien jong .


Quote:
Mensen ga aub verder niet reageren op de post van Tecstar.

Mee eens
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TECstar 28-6-2009 15:24 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

?. Hoe dacht je het dan op te lossen, ff stukje vd bovenkant van de zuiger afslijpen?


ophoog plaatje maken?
mij is vertelt dat als je 2 (voet)pakkingen op elkaar doet dat je dan compressie verlies krijgt
maar blijkbaar is dat dus niet zo
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Niek de Wildt 28-6-2009 15:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Je monteerd je cil inc. pakkingen, Stukje tin door je bougiegat doen, ff paar keer kicken, stukje tin eruit halen en opmeten met de schuifmaat.




Dat is niet precies genoeg man, meestal is er een deckheight van bijv 1,2mm ofzo, en dat is in dat randje (bij cilinderwand) en omdat de zuiger bol is echt niet precies te meten dan.

Doe maar gewoon de TIN manier toch.
 
jan-dx11 28-6-2009 15:25 Print reply

Posts: 4931
of je kop afdraaien, maar dat is vaak duurder, en dan zou hij nu bij je poorten wel goed uitmoeten komen.

Ik zou idd ook gewoon een extra voetpakking wer tussen proppen.

Hoeveel scheelt het? raakt hij hem of komt de zuiger er echt boven uit als je er geen kop op hebt?
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
BIET 28-6-2009 15:26 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


ophoog plaatje maken?
mij is vertelt dat als je 2 (voet)pakkingen op elkaar doet dat je dan compressie verlies krijgt
maar blijkbaar is dat dus niet zo

Nee dat is niet perse zo nee. Je moet niet alles aannemen wat je hoort, het is ook allemaal afhankelijke van de situatie en veel mensen praten onzin. Maak er een gewoonte van om iets te kunnen beargumenteren/te kunnen verklaren. Dan nemen mensen je ook serieus. Kan je iets niet verklaren, dan kan je ook wel eens aan de juistheid van de stelling gaan twijfelen

@Niek:
Ik bedoel exact hetzelfde als wat jij zegt in jou post wat betreft het meten, maar waarschijnlijk is m'n post niet duidelijk .

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 28-6-2009 om 15:28 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
TECstar 28-6-2009 15:29 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Nee dat is niet perse zo nee. Je moet niet alles aannemen wat je hoort, het is ook allemaal afhankelijke van de situatie en veel mensen praten onzin. Maak er een gewoonte van om iets te kunnen beargumenteren/te kunnen verklaren. Dan nemen mensen je ook serieus. Kan je iets niet verklaren, dan kan je ook wel eens aan de juistheid van de stelling gaan twijfelen


zal erop gaan letten

 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 5594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved