Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #57437 - Zuiger raakt cilinderkop
|
Pagina 1 van 5
|
Dit topic is 5704 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
BIET |
28-6-2009 15:04 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Hoi,
Ik heb dus net een GE2 cilinder en een nieuwe vertex zuiger op mn NSR gezet. Maar nou raakt de zuiger de cilinderkop. Moet ik dan de zuiger ophogen of zoeits? Valt dit te doen m.b.v. meer kop/voetpakkingen?
Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TECstar |
28-6-2009 15:13 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan
verlies je wel compressie
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Niek de Wildt |
28-6-2009 15:15 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
verlies je wel compressie
gozer, beter zeg je niks
|
|
|
|
mb-rider |
28-6-2009 15:15 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
verlies je wel compressie
of je kop en zuiger gaan er aan door detonatie..
|
|
|
|
BIET |
28-6-2009 15:16 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
verlies je wel compressie
? . Hoe dacht je het dan op te lossen, ff stukje vd bovenkant van de zuiger afslijpen?
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
mb-rider |
28-6-2009 15:18 |
|
Voetentje |
28-6-2009 15:19 |
Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Meer voetpakkingen, zorg dat je squis op 0.65 a 0.7 komt te staan
En hoe kon je ook al weer je squish meten?
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
BIET |
28-6-2009 15:19 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]
dan verlies je volgens hem ook compressie.. hij rijdt gewoon graag zijn zuiger kapot
Sommige mensen snappen het gewoon niet zo goed... Vermoeiend.
@voetentje:
Je monteerd je cil inc. pakkingen, Stukje tin door je bougiegat doen, ff paar keer kicken, stukje tin eruit halen en opmeten met de schuifmaat.
Evt:
Cilinder plaatsen zonder kop, wel ff aandraaien (gezien je pakkingen dan inkrimpen) en dan zuiger op TDC en dan meten met de schuifmaat wat je squis is, maar je moet ook ff kijken of in je kop squisruimte zit. Eerste methode die ik liet zien is wel preferent.
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 28-6-2009 om 15:21 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Niek de Wildt |
28-6-2009 15:23 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]
En hoe kon je ook al weer je squish meten?
stukje tin van 1,5mm in een L-vorm buigen (circa 20mm als onderkant) en dan door je bougiegat (dus bougie eruit) steken tegen de cilinderwand aan, en dan de motor toren bijv dmv kicken, startmotor of boormachine op vliegwiel.
Dan wordt de tin geplet en heb je de ruimte tussen de zuiger en kop
Mensen ga aub verder niet reageren op de post van Tecstar.
|
|
|
|
BIET |
28-6-2009 15:24 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
stukje tin van 1,5mm in een L-vorm buigen (circa 20mm als onderkant) en dan door je bougiegat (dus bougie eruit) steken tegen de cilinderwand aan, en dan de motor toren bijv dmv kicken, startmotor of boormachine op vliegwiel.
Dan wordt de tin geplet en heb je de ruimte tussen de zuiger en kop
Dat zeg ik mien jong .
Quote: Mensen ga aub verder niet reageren op de post van Tecstar.
Mee eens
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TECstar |
28-6-2009 15:24 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
?. Hoe dacht je het dan op te lossen, ff stukje vd bovenkant van de zuiger afslijpen?
ophoog plaatje maken?
mij is vertelt dat als je 2 (voet)pakkingen op elkaar doet dat je dan compressie verlies krijgt
maar blijkbaar is dat dus niet zo
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Niek de Wildt |
28-6-2009 15:25 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
Je monteerd je cil inc. pakkingen, Stukje tin door je bougiegat doen, ff paar keer kicken, stukje tin eruit halen en opmeten met de schuifmaat.
Dat is niet precies genoeg man, meestal is er een deckheight van bijv 1,2mm ofzo, en dat is in dat randje (bij cilinderwand) en omdat de zuiger bol is echt niet precies te meten dan.
Doe maar gewoon de TIN manier toch.
|
|
|
|
jan-dx11 |
28-6-2009 15:25 |
Posts: 4931 |
of je kop afdraaien, maar dat is vaak duurder, en dan zou hij nu bij je poorten wel goed uitmoeten komen.
Ik zou idd ook gewoon een extra voetpakking wer tussen proppen.
Hoeveel scheelt het? raakt hij hem of komt de zuiger er echt boven uit als je er geen kop op hebt?
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
BIET |
28-6-2009 15:26 |
Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
ophoog plaatje maken?
mij is vertelt dat als je 2 (voet)pakkingen op elkaar doet dat je dan compressie verlies krijgt
maar blijkbaar is dat dus niet zo
Nee dat is niet perse zo nee. Je moet niet alles aannemen wat je hoort, het is ook allemaal afhankelijke van de situatie en veel mensen praten onzin. Maak er een gewoonte van om iets te kunnen beargumenteren/te kunnen verklaren. Dan nemen mensen je ook serieus. Kan je iets niet verklaren, dan kan je ook wel eens aan de juistheid van de stelling gaan twijfelen
@Niek:
Ik bedoel exact hetzelfde als wat jij zegt in jou post wat betreft het meten, maar waarschijnlijk is m'n post niet duidelijk .
Dit bericht is gewijzigd door BIET op 28-6-2009 om 15:28 uur.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
TECstar |
28-6-2009 15:29 |
|
Dit topic is 5704 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 5
|
|