Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch harder optrekken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 860 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57433 - Puch harder optrekken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 28-6-2009 12:50 Print topicpost

Posts: 34930
ok, ik wil m'n snorpuch dus ff wat harder op laten trekken voor een puchje trekt ie al redelijk leuk op maar nu vond ik ik laatst een 2 klauws koppeling, iemand een idee of dit harder optrekt ?

gaat me eigenlijk vooral om de stap van 0-10kph daar heeft ie een beetje moeite mee om weg te komen


setup is
50cc airsal
12mm bing
leovince uitlaat
HD kopje
ori ontsteking maar super afgesteld

anders vertanden ben ik trouwens niet van plan, maakt bijna overtoeren/maakt lichte overtoeren :P

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-6-2009 om 12:58 uur.
 
giggitybyte

stephan777 28-6-2009 12:53 Print reply

Posts: 7259
1 tandje voor lichter?

Dat wil wel helpen.
 
Niek de Wildt 28-6-2009 12:58 Print reply
Posts: 7168
zitten er blauwe trekveertjes in de koppeling? zo nee, die erin zetten, en dan de koppeling goed strak afstellen.
 
Frysk 28-6-2009 12:58 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
1 tandje voor lichter?

Dat wil wel helpen.



maakt al overtoeren/net een klein beetje te veel toeren dus lichter wil ik hem eigenlijk niet vertanden


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
zitten er blauwe trekveertjes in de koppeling? zo nee, die erin zetten, en dan de koppeling goed strak afstellen.



ja in m'n 3 klauws koppeling die nu in m'n blok zit wel
ook heb ik in elk segment een 6mm gat geboord en de veertjes helemaal ingedraait en 2 slagen uit..

maar het moet toch harder kunnen ? moet een beetje tomos achtig worden kwa vanuit stilstand optrekken

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-6-2009 om 13:00 uur.
 
giggitybyte
Niek de Wildt 28-6-2009 13:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



maakt al overtoeren/net een klein beetje te veel toeren dus lichter wil ik hem eigenlijk niet vertanden


[...]



ja in m'n 3 klauws koppeling die nu in m'n blok zit wel
ook heb ik in elk segment een 6mm gat geboord en de veertjes helemaal ingedraait en 2 slagen uit..

maar het moet toch harder kunnen ? moet een beetje tomos achtig worden kwa vanuit stilstand optrekken

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 28-6-2009 om 13:00 uur.



Goede segmenten op de koppeling lijmen is dan erg belangrijk.

 
Frysk 28-6-2009 13:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Goede segmenten op de koppeling lijmen is dan erg belangrijk.




en met goeie segmenten bedoel je van een goed merk of bedoel je het anders ?
 
giggitybyte
Niek de Wildt 28-6-2009 13:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



en met goeie segmenten bedoel je van een goed merk of bedoel je het anders ?


Goed materiaal.

Hier vind je wel een paar voorbeelden:
http://www.puchforum...aq/hankkoppeling.pdf
(pagina 7)

Ook kun je experimenteren met segmenten van remschoenen (bvb achterrem mint)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 28-6-2009 om 13:15 uur.
 

Dit topic is 882 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved