Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lagers vervangen na splitsen van blok?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57432 - lagers vervangen na splitsen van bl...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

faffiezwaffie 28-6-2009 12:01 Print topicpost

Posts: 112
hallo mensen,
ik heb een lekke tandwielaskeering, dus ik moet mijn blok splitsen . Als je blok open is geweest, kun je dan nog je oude lagers gebruiken, of moeten er dan nieuwe in?
groete
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!

Royal Club 28-6-2009 12:02 Print reply

Posts: 60390
als ze nog goed zijn kan je ze erin laten
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
thunderbird - Forum en Sales Moderator 28-6-2009 12:04 Print reply

Posts: 7728
wel raadzaam om ze te vervangen als je toch je blok open hebt.. tevens alle keerringen en pakkingen.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
faffiezwaffie 28-6-2009 12:07 Print reply

Posts: 112
oke,, dan is het goed ,, ik dacht miss ivm warm stoken van de carters,, dat de lagers daar miss kapot van gaan ofzo?
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 28-6-2009 12:09 Print reply

Posts: 7728
als jij alleen een keerring hoeft te vervangen hoef je de carters niet warm te maken hoor..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
faffiezwaffie 28-6-2009 12:16 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
als jij alleen een keerring hoeft te vervangen hoef je de carters niet warm te maken hoor..


maar die keeringen moeten er vanaf de binnenkant in,, en je lagers zitten strak in je carter,, dus moet je hem warm stoken, zodat je het blok kan splitsen? of het ik het verkeerd
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 28-6-2009 12:18 Print reply

Posts: 7728
oja, lager zit er nog voor. stom gemaakt dat je dat niet van buitenaf kunt vervangen zeg.. dan moet je indd wel ff warm stoken om je lager eruit te tikken. wel oplette dat je je lager niet aan gort slaat; dus alleen op de buitenste rand tikken.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Frysk 28-6-2009 13:10 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
hallo mensen,
ik heb een lekke tandwielaskeering, dus ik moet mijn blok splitsen . Als je blok open is geweest, kun je dan nog je oude lagers gebruiken, of moeten er dan nieuwe in?
groete



bij MTX ?

blok hoeft niet open om die keerring te vervangen
 
giggitybyte
Razor 28-6-2009 13:20 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



bij MTX ?

blok hoeft niet open om die keerring te vervangen


Nee lijkt mij ook niet? Gewoon eruit peuteren met schroevendraaier, en nieuwe beetje invetten en je kan hem er gewoon indrukken met je duimen. En anders tik je hem voorzichtig erin met een passende dop.
 
blowdown en een powerband te koop!
faffiezwaffie 28-6-2009 17:03 Print reply

Posts: 112
ja,, dat zou je denken, en dat dacht ik eerst ook, maar de keering moet er vanaf binnen in, omdat er aan de buitenkant een rand zit, waar je keering normaalgesproken achter blijft zitten. vandaar dat hij er alleen maar vanaf de binnenkant inkan. maar ik zit er over te denken om met de dremel dat randje weg te halen, dan kan hij er wel zo in. lijkt me wat makkelijker. Maar komt er druk op de keeringen te staan, zodat de keeringen naar buiten gedrukt kunnen worden?

Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 28-6-2009 om 17:24 uur.
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!
fietsie 29-6-2009 0:02 Print reply

Posts: 1438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faffiezwaffie
ja,, dat zou je denken, en dat dacht ik eerst ook, maar de keering moet er vanaf binnen in, omdat er aan de buitenkant een rand zit, waar je keering normaalgesproken achter blijft zitten. vandaar dat hij er alleen maar vanaf de binnenkant inkan. maar ik zit er over te denken om met de dremel dat randje weg te halen, dan kan hij er wel zo in. lijkt me wat makkelijker. Maar komt er druk op de keeringen te staan, zodat de keeringen naar buiten gedrukt kunnen worden?

Dit bericht is gewijzigd door faffiezwaffie op 28-6-2009 om 17:24 uur.



Ik heb bij me eigen MTX-sh AC gewoon de kering vanaf de buitenkant vervangen (het blok lag open maar ik heb de nieuwe kering vanaf de buitenkant erin geduwd) dat randje is volgens mij bedrog.
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
mtx-motard 29-6-2009 0:07 Print reply

Posts: 14947
lager moet je NOOIT belasten op de buitenste rand. dus niet op het lager slaan met een hamer.

de binnenste rand van het lager kun je wel eruit tikken met een dop oid.

meestal kosten lagers 5-10 euro. dus bij twijfel vervangen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-6-2009 0:10 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
lager moet je NOOIT belasten op de buitenste rand. dus niet op het lager slaan met een hamer.

de binnenste rand van het lager kun je wel eruit tikken met een dop oid.

meestal kosten lagers 5-10 euro. dus bij twijfel vervangen.

ligt eraan, lagers verwijderen van een as; op de binnenste ring tikken
uit een carter; buitenste ring
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
mtx-motard 29-6-2009 0:11 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

ligt eraan, lagers verwijderen van een as; op de binnenste ring tikken
uit een carter; buitenste ring

ja precies!

gewoon zorgen dat je geen kracht door de kogeltjes van het lager slaat.
heel logisch
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
faffiezwaffie 29-6-2009 18:59 Print reply

Posts: 112
ja,, dat weet ik ook wel, maar als je je carters splitst, kun je deze spanning toch niet voorkomen?
 
er is maar één gas,, en dat is vol gas!

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved