Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - oplazen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 611 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57429 - oplazen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

drannello 28-6-2009 9:36 Print topicpost

Posts: 244
heehj,
een vriend van mij zei tege me dat als je bijv in de 1 of 2 vol gas geeft en niet schakelt, je je blok kunt oververhitte... dat snap ik.... maar kan dat ook in de 5e of 6e versnelling? want hij d8 dat hij hem zo had oververhit
 

hggf 28-6-2009 10:01 Print reply

Posts: 1404
Als je luchtkoeling hebt kan het komen doordat je dan niet genoeg koeling hebt, omdat er minder lucht langs het blok blaast.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
drannello 28-6-2009 10:04 Print reply

Posts: 244
m akan je gewoon volop blazen in de 6 zonder te denken van... ow nou moet ik stoppen met gas geve en op dat toere tal blijve rijde (als je goede koeling hebt)
 
schijterderbi 28-6-2009 10:08 Print reply

Posts: 34
nee dat kan niet, maar alsje hele lichte vertanding hebt moet je niet vol gas gaan rijden in de 6 zodat je 20k toeren rijd op een standaart cilinder en standaart krukas

Dit bericht is gewijzigd door schijterderbi op 28-6-2009 om 10:12 uur.
 
drannello 28-6-2009 10:12 Print reply

Posts: 244
want bijvoorbeel bij puch( automaat dus) kun je wel gewoon volop blaze hoe kan het dan dat het bij een schakel niet kan?
 
Blukaap2 28-6-2009 10:46 Print reply

Posts: 9953
Het kan bij geen van beiden, het gaat een stuk sneller kapot.
Std scheitblokken daar gelaten, die zijn zo sloom dat het niet kapot wil al had je het graag.

Dit bericht is gewijzigd door Blukaap2 op 28-6-2009 om 10:46 uur.
 
Stoere brommers
der Chef 28-6-2009 11:24 Print reply

Posts: 3265
-leesfoutje-

Dit bericht is gewijzigd door richard-gpr op 28-6-2009 om 11:38 uur.
 
Harold 28-6-2009 14:54 Print reply

Posts: 1052
Hoe harde je rijdt, hoe meer lucht er per sec langs je cilinder of door je radiateur gaat. Dus meer koeling.
Daarom kun je in een hogere versnelling (hoge snelheid=meer koeling) wel lang volgas houden.
Een puch blokje loopt ook in toerental op naarmate de snelheid hoger wordt. Geldt dus het zelfde voor.

Een watergekoelde brommer is indirect ook gewoon lucht gekoeld, dus wat dit verhaal betreft zit er geen verschil tussen lucht en water gekoeld.
 

Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved