Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Parmakit cilinders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 565 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57428 - Parmakit cilinders
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Top-honda 27-6-2009 20:41 Print topicpost

Posts: 158
Laatst moest ik een nieuwe cilinder kopen omdat mijn ouwe 70cc immi voor mijn mb kapot was getrilt. Dus ik na de lokale brommerboer en hij raadde mij een 70cc parmakit aan. Dus die cilinder maar gekocht en er thuis onder gebeunt en toen maar eens eerste rondje ermee rijden. En toen begon het grootse drama. Tot mijn grote verbasing liep het bij langer na niet zo hard en zo mooi als mijn ouwe home-tuned 70 immi. Even voor de duidelijkheid: mijn oude cilinder liep net tegen de 100 en trok al mijn maten er uit. Nu met de parmakit rij ik nog maar 80 en ik wordt bij het optrekken al door de helft van mijn maten eruit gerden. Het enigste wat er beter aan de cilinder is, is dat hij onder in toeren mooier doortrekt. Nou vroeg ik mij af of iemand ervaringen met zo'n 70 parmakit heeft en hoe die ervaringen waren.

Mvg. Niek
 

der Chef 27-6-2009 20:49 Print reply

Posts: 3265
afstellen?
rest van je setup?
 
yamahadt1986 27-6-2009 20:51 Print reply
Posts: 1713
wat voor een uitlaat heb je eronder zitten
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Thijsje 27-6-2009 22:04 Print reply

Posts: 1687
heb je m afgesteld enzo?


ik ben er zelf vnaaf ook achter gekomen, dat dat toch veel, veeeel schelen kan..!

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 22:04 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-6-2009 23:06 Print reply

Posts: 17929
ding zit er net onder, en je bent je top aan het testen? dan verbaast het me weinig dat ding niet presteert


Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 27-6-2009 om 23:07 uur.
 
Maeddy 28-6-2009 10:30 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard-gpr
afstellen?
rest van je setup?


zijn setup:

70 parmakit
proma uitlaat
hpi 2008
20 mm mikuni
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
banus19 28-6-2009 11:36 Print reply

Posts: 425
ik ken het probleem... Ik denk eigenlijk niet dat het aan je afstelling ligt.

Ik heb met een 70 zeta gereden, maar ongetuned zijn die dingen niet vooruit te branden, ik ging ook harder met m'n 70 imi.

Ik geloof dat zeta en parmakit dezelfde mal hebben, dus dan moet je hem weer laten tunen (of zelf 'n beetje veilen natuurlijk)

gr
 
Honda's are like: Rawr
Micha.L 28-6-2009 11:53 Print reply

Posts: 535
Parmakit en zeta zijn eigenlijk hetzelfde ( correct me if im wrong )
Nadat zeta failliet ging heeft Parmakit de shit overgenomen en heeft daarbij ook de mallen van zeta gebruikt

Parmakit is van hele goede kwaliteit, ik vond de cilinders zelf ook erg snel, maar zoals thijsse al zei, de top testen na het installeren van de cilinder is niet erg slim. Eerst inrijden is wel aangeraden hoor

Maar goed, met die setup en met die cilinder moet je toch wel harder kunnen dan 80 imho.

Gewoon een kwestie van afstellen, desnoods haarfijn.

Maar geloof me, als je die cilinder met die setup lekker afgesteld krijgt heb je er heel veel plezier aan. Die cilinders gaan erg lang mee en zijn picobello afgewerkt.
 

Dit topic is 1086 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved