Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder roodgloeiend.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57418 - cilinder roodgloeiend.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsje 27-6-2009 13:41 Print topicpost

Posts: 1687
hey,

k heb sinds korgt nieuwe zuiger in mn mb..
is 1 keer mis gegaan (gat erin gebrand)

nu deed hij het gister goed, alleen had hij ineens een vastloper... naja, uit laten rollen en kijken offie weer starten wou,
weer starten lopen, voorzichtig naar huis gereden..

vandaag brommer weer gepakt, ff 1e en 2e versnelling kalm aan, en toen vol gas...

trok m zo weer door naar de 90 (zoals voorheen)


alleen, na dat hij warmer geworden is, merkte ik dat hij steeds 'slapper' werd.. de 85 is amper haalbaar...



heb ff gevoelt aan cilinder, maar deze is echt allermachtige heet.. (vandaar topic naam )
maar wat zou hier de redenen van kunnen zijn?





*heb van de bovenste zuigerflap iets afgevijlt, voor 'meer' inlaat.. weet niet of dat er toe doet.. maar tis ff info

verder 50 cc belgisch onder n 16mm mikunie..
vonk masjiene is geplaats op zo'n 'snelle'(vervroegde!) grondplaat...



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Matthijsar50 27-6-2009 13:44 Print reply

Posts: 1029
punt 1. je bent een beunhaas.. een vastloper en gewoon doorrijden..

punt 2. waarschijnlijk staat hij veel te arm, als hij veel te warm word..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:45 Print reply

Posts: 9841
te kleine sproeier.

edit: wat matthijs dus ook al zegt.
Je zuiger smelt kapot door een te arm mengsel en hij ontbrandt heter.

simpel opgelost toch



Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-6-2009 om 13:45 uur.
 
Too cool for school!
Henk-88 27-6-2009 13:45 Print reply

Posts: 26703
Verkeerde zuigermaat?
Verkeerde zuigervorm?
Verkeerde afstelling?
Verkeerd ontstekingstijdstip?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsje 27-6-2009 13:46 Print reply

Posts: 1687
1. was ik van op de hoogte

2. bougie is droog, dondkerbruin (biiiiijna zwart)


@henk:
zuigermaat = goed
zuiger = nieuw...?
afstelling = volgens bougie goed.....
onstekingtijdstip = liep altijd heel goed mee, rij al zo'n anderhalf jaar mee rond...

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 13:47 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:46 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Verkeerde zuigermaat?
Verkeerde zuigervorm?
Verkeerde afstelling?
Verkeerd ontstekingstijdstip?


straks ga je de bandenspanning ook nog erbij betrekken henk...


75% van je vragen doet niet ter zake bij deze problemen.
 
Too cool for school!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:47 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
1. was ik van op de hoogte

2. bougie is droog, dondkerbruin (biiiiijna zwart)


boeiend. kan je afstelling nog wel slecht zijn.

 
Too cool for school!
Toettoet 27-6-2009 13:47 Print reply
Posts: 780
Bougie is maar een indicatie, maar dat jij een warm/vastloper krijgt moet toch genoeg zegge..?

Groter sproeiertje er in.
 
Henk-88 27-6-2009 13:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


straks ga je de bandenspanning ook nog erbij betrekken henk...


75% van je vragen doet niet ter zake bij deze problemen.



Punten 1 en 2 zouden kunnen m.i..
De 4e was een gokje idd


MAG IK OOK 'NS!!
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Thijsje 27-6-2009 13:49 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


boeiend. kan je afstelling nog wel slecht zijn.


oke, maar zit nu sproeier 115 in.. sproeier 120 was met oude setup te groot..

maar zal zo dadelijk ff groter sproeier in gooien
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

oke, maar zit nu sproeier 115 in.. sproeier 120 was met oude setup te groot..

maar zal zo dadelijk ff groter sproeier in gooien


waarom was 120 met oude setup te groot? wat waren dan de symptomen?
 
Too cool for school!
Thijsje 27-6-2009 13:51 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


waarom was 120 met oude setup te groot? wat waren dan de symptomen?

hield in op top


maar ik probeer het nog ff.. kan zijn natuurlijk he je weet maar nooit



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 13:51 uur.


ga nu ff sproeier 120 erin doen..
of zou ik groter moeten, 125 130??

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 13:52 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 14:19 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

hield in op top


maar ik probeer het nog ff.. kan zijn natuurlijk he je weet maar nooit



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 13:51 uur.


ga nu ff sproeier 120 erin doen..
of zou ik groter moeten, 125 130??

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 13:52 uur.


gewoon proberen en kijken wat ie doet.


 
Too cool for school!
Thijsje 27-6-2009 14:27 Print reply

Posts: 1687
zo...

zit erin..

weet niet wat ik dr van moet zeggen...
tis mischien wel ietsie beter geworden.....


heb nu ook, (7000rpm) dat als ik dan volgas geeft, blijft ie gewoon rond dat toerental hangen... beetje bwoagaagaa ofzo

iig, hij trekt m niet door.. dééd hij wel altijd, dus dit is ook nog niet goed...

is dat ook symptoom van té kleine sproeier???

edit,
ff zoeken he

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/46
:
Quote:
dit bericht is oorspronkelijk geschreven door .. faq
Hier nog effe voor de duidelijkheid want op 1 of andere manier denkt 80% van de forummers het verkeerde:

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.

Stotteren als je brommer koud is is normaal, heb je dit niet , dan is er kans dat je met een te kleine sproeier rijdt.
Als je met een te grote sproeier kan je daar soms helemaal niets van merken, de brommer kan er perfekt mee rijden, en het is ook helemaal niet slecht, maar vaak accellereert hij wel een stuk minder, als je dan een te kleine sproeier erin doet lijkt hij meteen een stuk sneller te accellereren, maar dit is dan maar voor korte duur omdat je cilinder hierdoor kapot gaat, je zuiger(veren) slijten heel snel en de compressie neemt af (zuiger+veren gaan hoorbaar erg rammelen). Dus doe daarom altijd het zekere voor t onzekere en rij met een ietsie te grote sproeier, hierdoor gaatie veel langer mee, hij trekt alleen wat minder snel op, maar je top is vaak evenhoog. Ook je blok heeft van een te kleine sproeier te lijden want een aantal lagers worden dankzij de benzine+olie gesmeerd.

Controle via bougie:
Ik vind dit maar niets, ookal is je sproeier veels te klein dan is hij vaak gewoon een mooie bruine kleur, dus de bougie is heel onprecies, ik zou hier niet (te erg) opletten, het is meer een indicatie van als je brommer niet loopt of hij wel benzine krijgt, want dan issie nat duz.
En alleen bij extreme gevallen is het wel te zien als je brommer extreem verkeerd staat afgesteld.


Dit was een brommermatieve bijdrage van Michiel uit Heemstede
Succes en hou je schakel heel en laat um niet afpakken door die giroschrijvers!!






Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 27-6-2009 om 14:37 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Harold 27-6-2009 19:51 Print reply

Posts: 1052
Je rijdt nu nog steeds met die vastgelopen zuiger? of heb ik wat gemist.
Is niet zo vreemd dan dat hij minder goed loopt. Wat dacht je wat er gebeurt met het zuigertje als hij warmgelopen is?

Zou dat eerst maar is weer uitelkaar halen, cilinder een poets beurt geven en kijken of een nieuwe zuiger nodig is.
 
Derbi-Olaf 27-6-2009 19:54 Print reply

Posts: 14999
welke bougie heb je er nu in?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1476 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved