bobboiten |
26-6-2009 22:11 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dit gaat dus over de MY-modellen, Derbi GPR look-a-like fietsen
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-6-2009 om 21:01 uur.
Misschien was aprilia wel eerder
Maare dat is wel kut man voor alle mensen die een MY hebben Sterkte ermee jongens!
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2009 22:16 |
Posts: 10560 |
gaan bromboeren een beetje aan je allu frame lassen.
dat word een succes.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Tombrom |
26-6-2009 22:34 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]
Misschien was aprilia wel eerder
Maare dat is wel kut man voor alle mensen die een MY hebben Sterkte ermee jongens!
damn wat ben jij dom zeg...
mja dit is wel mooi kut
|
|
|
|
knoffy |
26-6-2009 22:55 |
Posts: 610 |
lekker hoog opgeleid personeel hebben ze daar ook weer.
volgens mij moet zoiets toch wel 10 x na gerekend worden
|
|
|
|
Niek de Wildt |
26-6-2009 23:03 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: knoffy
lekker hoog opgeleid personeel hebben ze daar ook weer.
volgens mij moet zoiets toch wel 10 x na gerekend worden
want theorie staat altijd gelijk aan praktijk...
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
26-6-2009 23:17 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
want theorie staat altijd gelijk aan praktijk...
voor je een nieuw model in productie neemt ga je hem uitgebreid testen. mbv aantal proeven komen zwakke punten snel naar boven lijkt me ?
terugroep actie's kosten bakken geld. daar kun je een beste voorraad brommers voor crashen met testen..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-6-2009 om 23:18 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
26-6-2009 23:19 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
voor je een nieuw model in productie neemt ga je hem uitgebreid testen. mbv aantal proeven komen zwakke punten snel naar boven lijkt me ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-6-2009 om 23:17 uur.
was dat maar waar.
Ik test altijd op verschillende manieren maar als de machine's bij de klanten komen dan komen er meestal toch weer andere dingen aan het licht.
Andere omstandigheden en belastingen e.d.
Ook is lang niet alles door te rekenen.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
26-6-2009 23:23 |
Posts: 17929 |
Je kunt niet alles voorzien, elk metaal kan een aantal wisselingen hebben in de belasting voordat het breekt, kan soms jaren duren voordat het fout gaat, maar rekentechnisch zou je onder die grens moeten zitten, en moet het nooit breken
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-6-2009 0:07 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]
was dat maar waar.
Ik test altijd op verschillende manieren maar als de machine's bij de klanten komen dan komen er meestal toch weer andere dingen aan het licht.
Andere omstandigheden en belastingen e.d.
Ook is lang niet alles door te rekenen.
weet niet precies welk werk jij doet. maar als je van een machine bv 100 stuks gaat maken, dan ga je bij de eerste 5 testen onder verschillende extreme omstandigheden. blijft het dan heel dan blijft het onder normale omstandigheden ook heel.
maar zodra je echt aantallen gaat maken ga je gewoon net zo ver door tot het kapot gaat. en dan bekijk je of dat in de praktijk ook zal/kan/mag gebeuren. zoniet dan pas je het aan.
bij kleine aantallen kun je het niet veroorloven om er eerst 3 kapot te maken tijdens het testen en zul je goed contact moeten houden met de gebruikers van je product, en waar nodig modificeren.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-6-2009 om 0:09 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Niek de Wildt |
27-6-2009 0:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
weet niet precies welk werk jij doet. maar als je van een machine bv 100 stuks gaat maken, dan ga je bij de eerste 5 testen onder verschillende extreme omstandigheden. blijft het dan heel dan blijft het onder normale omstandigheden ook heel.
bij kleine aantallen kun je het niet veroorloven om er eerst 3 kapot te maken tijdens het testen en zul je goed contact moeten houden met de gebruikers van je product, en waar nodig modificeren.
Denk toch dat je begrijpt dat niet overal op te testen is.
Kan een hoop domme voorbeelden geven maar denk niet dat dat wat toevoegt.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-6-2009 0:15 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Denk toch dat je begrijpt dat niet overal op te testen is.
Kan een hoop domme voorbeelden geven maar denk niet dat dat wat toevoegt.
het wordt een ander verhaal zodra je een product in verschillende uitvoeringen gaat leveren.dus op wensen van de klant samenstelt.
maar als je 1 product hebt. waarvan echt grote aantallen gemaakt wordt. dan kun je imo met een aantal testen vrijwel alle zaken eruit halen.
helemaal als het product voor een groot deel uit bewezen onderdelen bestaat niet niet getest hoeven te worden.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Ice Ap rs50 |
27-6-2009 0:18 |
Posts: 7149 |
sjah, derbi..
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Niek de Wildt |
27-6-2009 0:31 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
sjah, derbi..
beter lezen junk betreft appie rs50 MY
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
het wordt een ander verhaal zodra je een product in verschillende uitvoeringen gaat leveren.dus op wensen van de klant samenstelt.
maar als je 1 product hebt. waarvan echt grote aantallen gemaakt wordt. dan kun je imo met een aantal testen vrijwel alle zaken eruit halen.
helemaal als het product voor een groot deel uit bewezen onderdelen bestaat niet niet getest hoeven te worden.
Allerlei soorten slijtage van al is het door een stroompje wat er continue doorheensijpeld en het australische kikakoentschiwawa-zand laat reageren wat zich door het frame heen eet
Wat ik probeer te zeggen, is dat een samenloop van omstandigheden dingen kunnen veroorzaken die je niet kunt testen, simpelweg omdat het veel te veel werk is alle mogelijke omstandigheden te combineren.
Verder heb je nog steeds te maken met mensenwerk en die zijn niet perfect.
EDIT:
Maar ik snap wat je bedoeld, het komt dan ook niet heel heel vaak voor.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-6-2009 om 0:31 uur.
|
|
|
|
derbi-yzf |
27-6-2009 11:14 |
Posts: 524 |
Ja die apen daar, Ach ja door die stomme foutjes krijge we dit:
in ieder geval wel veilig
Dit bericht is gewijzigd door derbi-yzf op 27-6-2009 om 11:15 uur.
|
|
Derbi-yzf |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-6-2009 11:20 |
Posts: 9841 |
wat een gelul zeg... wees blij dat ze actie ondernemen ipv je lekker te laten klappen op die lelijke kutbrommers.
foutje kan er altijd insluipen, misschien ging er wel iets mis met lassen waar ze pas later achter zijn gekomen. Dan kun je vantevoren testen wat je wilt, maar als er tijdens het productieproces dan een afwijking voorkomt heb je dat alsnog niet afgevangen. Of ze moeten elk brommertje individueel gaan testen maar dan betaal je wel 4x zoveel.
|
|
Too cool for school! |
|