Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Terug roep actie RS50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57414 - Terug roep actie RS50
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 26-6-2009 20:55 Print topicpost

Posts: 60390
ik copy paste dit direct van apriliaforum. ook wel handig om hier neer te zetten



Quote:
Geachte heer Blaauw,

Op een bepaalde serie van het huidige model RS50, framenummer beginnend met ZD4PL.. is inderdaad een terugroepactie van toepassing. De officiƫle Aprilia dealers zijn via ons informatiesysteem geattendeerd op deze recall en is gevraagd alsvast kennis te nemen van het servicebulletin hierover op de technische infromatiesite van Aprilia. In pricipe zouden de dealers dus inmiddels op de hoogte moeten kunnen zijn.
Niet iedere RS van bouwjaar 2006-2008 hoeft gemodificeerd te worden. Om daarachter te komen moet de dealer aan ons het volledige framenummer doorgeven waarna wij e.e.a. kunnen controleren.
De recall bestaat uit een controle van het frame op scheurvorming en het aanbrengen van twee verstevigingsplaten, uiteraard gedekt onder garantie.

Met vriendelijke groet,
Moto Tricolore BV


Dus kijk jullie frames even na... Want mijne is op 2 plekken helemaal gescheurd... Levensgevaarlijk


t zou trouwens wel handig zijn als iemand dan contact opneemt met derbi. aangezien het dezelfde frames zijn.

dit gaat dus over de MY-modellen, Derbi GPR look-a-like fietsen

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-6-2009 om 21:01 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

bobboiten 26-6-2009 22:11 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club

dit gaat dus over de MY-modellen, Derbi GPR look-a-like fietsen

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 26-6-2009 om 21:01 uur.


Misschien was aprilia wel eerder

Maare dat is wel kut man voor alle mensen die een MY hebben Sterkte ermee jongens!
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2009 22:16 Print reply

Posts: 10560

gaan bromboeren een beetje aan je allu frame lassen.

dat word een succes.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tombrom 26-6-2009 22:34 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


Misschien was aprilia wel eerder

Maare dat is wel kut man voor alle mensen die een MY hebben Sterkte ermee jongens!


damn wat ben jij dom zeg...

mja dit is wel mooi kut
 
knoffy 26-6-2009 22:55 Print reply
Posts: 610
lekker hoog opgeleid personeel hebben ze daar ook weer.
volgens mij moet zoiets toch wel 10 x na gerekend worden
 
Niek de Wildt 26-6-2009 23:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
lekker hoog opgeleid personeel hebben ze daar ook weer.
volgens mij moet zoiets toch wel 10 x na gerekend worden


want theorie staat altijd gelijk aan praktijk...
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-6-2009 23:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


want theorie staat altijd gelijk aan praktijk...


voor je een nieuw model in productie neemt ga je hem uitgebreid testen. mbv aantal proeven komen zwakke punten snel naar boven lijkt me ?


terugroep actie's kosten bakken geld. daar kun je een beste voorraad brommers voor crashen met testen..

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-6-2009 om 23:18 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-6-2009 23:19 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


voor je een nieuw model in productie neemt ga je hem uitgebreid testen. mbv aantal proeven komen zwakke punten snel naar boven lijkt me ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-6-2009 om 23:17 uur.


was dat maar waar.
Ik test altijd op verschillende manieren maar als de machine's bij de klanten komen dan komen er meestal toch weer andere dingen aan het licht.
Andere omstandigheden en belastingen e.d.

Ook is lang niet alles door te rekenen.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-6-2009 23:23 Print reply

Posts: 17929
Je kunt niet alles voorzien, elk metaal kan een aantal wisselingen hebben in de belasting voordat het breekt, kan soms jaren duren voordat het fout gaat, maar rekentechnisch zou je onder die grens moeten zitten, en moet het nooit breken
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 0:07 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


was dat maar waar.
Ik test altijd op verschillende manieren maar als de machine's bij de klanten komen dan komen er meestal toch weer andere dingen aan het licht.
Andere omstandigheden en belastingen e.d.

Ook is lang niet alles door te rekenen.


weet niet precies welk werk jij doet. maar als je van een machine bv 100 stuks gaat maken, dan ga je bij de eerste 5 testen onder verschillende extreme omstandigheden. blijft het dan heel dan blijft het onder normale omstandigheden ook heel.

maar zodra je echt aantallen gaat maken ga je gewoon net zo ver door tot het kapot gaat. en dan bekijk je of dat in de praktijk ook zal/kan/mag gebeuren. zoniet dan pas je het aan.

bij kleine aantallen kun je het niet veroorloven om er eerst 3 kapot te maken tijdens het testen en zul je goed contact moeten houden met de gebruikers van je product, en waar nodig modificeren.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-6-2009 om 0:09 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Niek de Wildt 27-6-2009 0:09 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


weet niet precies welk werk jij doet. maar als je van een machine bv 100 stuks gaat maken, dan ga je bij de eerste 5 testen onder verschillende extreme omstandigheden. blijft het dan heel dan blijft het onder normale omstandigheden ook heel.


bij kleine aantallen kun je het niet veroorloven om er eerst 3 kapot te maken tijdens het testen en zul je goed contact moeten houden met de gebruikers van je product, en waar nodig modificeren.



Denk toch dat je begrijpt dat niet overal op te testen is.
Kan een hoop domme voorbeelden geven maar denk niet dat dat wat toevoegt.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 0:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Denk toch dat je begrijpt dat niet overal op te testen is.
Kan een hoop domme voorbeelden geven maar denk niet dat dat wat toevoegt.


het wordt een ander verhaal zodra je een product in verschillende uitvoeringen gaat leveren.dus op wensen van de klant samenstelt.

maar als je 1 product hebt. waarvan echt grote aantallen gemaakt wordt. dan kun je imo met een aantal testen vrijwel alle zaken eruit halen.

helemaal als het product voor een groot deel uit bewezen onderdelen bestaat niet niet getest hoeven te worden.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Ice Ap rs50 27-6-2009 0:18 Print reply

Posts: 7149
sjah, derbi..
 
GTI - GTD - BMW
Niek de Wildt 27-6-2009 0:31 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
sjah, derbi..


beter lezen junk betreft appie rs50 MY

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


het wordt een ander verhaal zodra je een product in verschillende uitvoeringen gaat leveren.dus op wensen van de klant samenstelt.

maar als je 1 product hebt. waarvan echt grote aantallen gemaakt wordt. dan kun je imo met een aantal testen vrijwel alle zaken eruit halen.

helemaal als het product voor een groot deel uit bewezen onderdelen bestaat niet niet getest hoeven te worden.



Allerlei soorten slijtage van al is het door een stroompje wat er continue doorheensijpeld en het australische kikakoentschiwawa-zand laat reageren wat zich door het frame heen eet

Wat ik probeer te zeggen, is dat een samenloop van omstandigheden dingen kunnen veroorzaken die je niet kunt testen, simpelweg omdat het veel te veel werk is alle mogelijke omstandigheden te combineren.

Verder heb je nog steeds te maken met mensenwerk en die zijn niet perfect.


EDIT:
Maar ik snap wat je bedoeld, het komt dan ook niet heel heel vaak voor.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-6-2009 om 0:31 uur.
 
derbi-yzf 27-6-2009 11:14 Print reply

Posts: 524
Ja die apen daar, Ach ja door die stomme foutjes krijge we dit:

in ieder geval wel veilig



Dit bericht is gewijzigd door derbi-yzf op 27-6-2009 om 11:15 uur.
 
Derbi-yzf
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 11:20 Print reply

Posts: 9841
wat een gelul zeg... wees blij dat ze actie ondernemen ipv je lekker te laten klappen op die lelijke kutbrommers.

foutje kan er altijd insluipen, misschien ging er wel iets mis met lassen waar ze pas later achter zijn gekomen. Dan kun je vantevoren testen wat je wilt, maar als er tijdens het productieproces dan een afwijking voorkomt heb je dat alsnog niet afgevangen. Of ze moeten elk brommertje individueel gaan testen maar dan betaal je wel 4x zoveel.

 
Too cool for school!

Dit topic is 4321 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved