Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Wil niet lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 898 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57402 - Wil niet lopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DerbiLimited08 26-6-2009 9:17 Print topicpost

Posts: 492
Een vriend van mij heeft een Aerox uit 2005. Liep erg mooi totdat die ermee ophield. Nou alles gekeken, was dus Zuiger. Die was helemaal op. Nou nieuwe zuiger maar cilinder was nog goed. Alles in elkaar gezet. Doet niks.

Hij krijgt benzine, lucht, vonk, compressie...

Als je kickt komt die soms in zo "periode" dat die een paar keer loopt zeg maar. Demper zit er niet op, uitlaat wel. Dus hoor je het echt knallen.

Hij zit beetje te schommelen tussen de 2/4 keer knallen, dus 4 keer op en neer.

Maar we krijgen hem niet aan de praat. Iemand idee? Trouwens Cabarateur is schoon en nieuwe bougie + dop. En bougie doet het is getest in andere scoot.

We zijn de hele middag bezig geweest met kijken en kicken maar konden er niet uitkomen.

Bedrading is wel half door op sommige plekken want hij heeft sportstuur. En zit geen accu op. Denk zelf iets elektrisch.

Bedankt alvast!!!!
 

PraatPaal 26-6-2009 9:19 Print reply

Posts: 7977
Heb je na vervangen van de zuiger, ook alle pakkingen vervangen ?

En dan misschien even ontsteking doormeten met multimeter
 
DerbiLimited08 26-6-2009 9:28 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Heb je na vervangen van de zuiger, ook alle pakkingen vervangen ?

En dan misschien even ontsteking doormeten met multimeter



Ja allemaal nieuwe pakkingen, en ontsteking is ook goed. Gelijk aan andere aerox.

Kan trouwens aan krukaspakkingen liggen? Want die zijn niet vervangen
 
PraatPaal 26-6-2009 9:39 Print reply

Posts: 7977
je bedoeld de keerringen? Mwuah, kans is klein...
Als je je blok niet gesplitst heb zullen die, of de carterpakkingen het niet zijn.

Ken je de deo-test om valse lucht op te zoeken? Dat raad ik je aan eens te proberen

 
DerbiLimited08 26-6-2009 9:46 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
je bedoeld de keerringen? Mwuah, kans is klein...
Als je je blok niet gesplitst heb zullen die, of de carterpakkingen het niet zijn.

Ken je de deo-test om valse lucht op te zoeken? Dat raad ik je aan eens te proberen




De keerring aan de kant van de snaar die ligt er wel los in omdat die niet meer goed sluit, zal dat er iets mee te maken hebben? Zonder carterkap kan ik niet kicken en startmotor doet ook niet:P
 
Convergence 26-6-2009 13:41 Print reply

Posts: 2192
ZOnder keerringen doet je scooter het niet nee valse lucht druk hem erin en hij doet het, heb zelf een keer gehad dat ik de keerring eruit blies toen deed hij het ook niet meer
 
Project 2010 zie project Snowhite
DerbiLimited08 26-6-2009 17:34 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
ZOnder keerringen doet je scooter het niet nee valse lucht druk hem erin en hij doet het, heb zelf een keer gehad dat ik de keerring eruit blies toen deed hij het ook niet meer



Hij zit er nu in, maar nu verzuipt die elke keer. Of soms slaat hij aan en dan valt die weer uit. En als ik gas geef gaat die toeren maken maar komt niet echt voorruit
 
Jasper Strahiem 26-6-2009 17:44 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
[...]



Hij zit er nu in, maar nu verzuipt die elke keer. Of soms slaat hij aan en dan valt die weer uit. En als ik gas geef gaat die toeren maken maar komt niet echt voorruit

Met versleten zuiger neemt elke brommer meer benzine. Dus met nieuwe zuiger moet je er even een iets kleinere sproeier in doen
 
Make the most of now
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-6-2009 17:46 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Met versleten zuiger neemt elke brommer meer benzine. Dus met nieuwe zuiger moet je er even een iets kleinere sproeier in doen



verklaar dat maar eens
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 26-6-2009 17:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



verklaar dat maar eens


heb liever dat ie het uitlegt.

poep praten kunnen we allemaal strahiem.
 
Too cool for school!
DerbiLimited08 26-6-2009 18:08 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Met versleten zuiger neemt elke brommer meer benzine. Dus met nieuwe zuiger moet je er even een iets kleinere sproeier in doen



Hoezo kleinere sproeier dan?

Als zuiger versleten is gebruikt oe toch niet meer benzine.
 
Betjuh 27-6-2009 13:26 Print reply

Posts: 42
heb je al een andere maat geprobeert voor de bougie.. dan heb ik ook al eens gehad, toen gaf ie wel een vonk.. maar net iets te snel.. toen ik het ijzerenstukje en de bougie zelf 1 mm verderuit elkaar had gezetliep ie wel weer goed

betjuh

p.s maar het kan idd ook aan de sproeier ofzo liggen

Dit bericht is gewijzigd door Betjuh op 27-6-2009 om 13:27 uur.
 
Verliefd geworden op de batavus mk2... hoe erg kan het zijn??:P
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:37 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Betjuh
heb je al een andere maat geprobeert voor de bougie.. dan heb ik ook al eens gehad, toen gaf ie wel een vonk.. maar net iets te snel.. toen ik het ijzerenstukje en de bougie zelf 1 mm verderuit elkaar had gezetliep ie wel weer goed

betjuh

p.s maar het kan idd ook aan de sproeier ofzo liggen

Dit bericht is gewijzigd door Betjuh op 27-6-2009 om 13:27 uur.


te snel vonken?
elektrodenafstand heeft geen invloed op ontstekingstijdstip, vonksnelheid of wat dan ook. Is puur een optimum voor een zo groot mogelijke vonk met een specifieke ontsteking.
 
Too cool for school!
Betjuh 27-6-2009 13:39 Print reply

Posts: 42
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


te snel vonken?
elektrodenafstand heeft geen invloed op ontstekingstijdstip, vonksnelheid of wat dan ook. Is puur een optimum voor een zo groot mogelijke vonk met een specifieke ontsteking.


das dan mooi raar want ik heb da wel gehad ernaa deed ie het nl weer
 
Verliefd geworden op de batavus mk2... hoe erg kan het zijn??:P
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-6-2009 13:44 Print reply

Posts: 9841
dan was je vonk gewoon te klein onder compressie. Kan ie best vonken buiten je cilinder, maar onder druk niet groot genoeg zijn omdat de elektroden simpelweg te dicht bij elkaar staan.
Andersom kan ook nog, als ze te ver uit elkaar staan is je vonk wel groter buiten je cilinder, maar omdat er onder druk meer spanning nodig is voor een vonk kan het gebeuren dat er helemaal geen vonk meer is omdat de ontsteking het gewoon niet aankan.

Het is precies het optimum wat ik noem in mn vorige post... een zo groot mogelijke vonk.
 
Too cool for school!

Dit topic is 997 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved