Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zundapp gts-50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57384 - Zundapp gts-50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ropjuh 25-6-2009 11:43 Print topicpost
Posts: 5
eeujj.


ik word binnekort 16.
en ik wou graag een zundapp gts-50 hale.

waar moet ik op letten?

en wat is het fijnste of het beste? een 5-bak of een 4?

alvast bedankt.


Gr Robbin

Dit bericht is gewijzigd door ropjuh op 25-6-2009 om 11:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ropjuh op 25-6-2009 om 13:49 uur.
 

Knipperlicht 25-6-2009 11:46 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ropjuh
eeujj.


ik word binnekort 16.
en ik wou graag een zundapp gts-50 hale.

waar moet ik op letten?

en wat is het fijnste of het beste? een 5-bak of een 4?

alvast bedankt.


Gr Robbin.


- Lekkende delen
- Horen of blokje soepel loopt
- Rijd er eens op en kijk of alles recht is (even handen los tijdens rijden)
- Kijk of de tandwielen enzo niet versleten zijn, zegt veel over hoe iemand zijn brommer heeft behandeld.
- Kijk gewoon hoe alles zijn geheel erbij staat, krassen, cilinder etc.
- Profiel van de banden
- Remt hij prima of niet
- Kijk of nergens spelen ofzo is
- Werkt alles qua verlichting enzo? Ook belangrijk

Er zal vast meer zijn, maar hier kun je via de search ook wel achterkomen denk ik.

Zie deze link:
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/182

 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Tim-gpr99 25-6-2009 12:01 Print reply

Posts: 841
Ik weet niet goed wat je in gedachten hebt qua budget? 5 bakjes rijden lekkerder en zijn steviger maar daar is de prijs ook naar natuurlijk. Wat wil je ermee gaan doen wat opvoeren of standaard houden? Trekspieschakeling vergt wat gewenning en schakelt ook niet zo soepel als een derbi blok natuurlijk... Zundapp zal soms ietsje hakerig zijn maar de kwaliteit over het algemeen is geweldig! Ben je handig?
 
GPR50 '99 streetfightert
-Contactsleutel- 26-6-2009 0:05 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ik weet niet goed wat je in gedachten hebt qua budget? 5 bakjes rijden lekkerder en zijn steviger maar daar is de prijs ook naar natuurlijk. Wat wil je ermee gaan doen wat opvoeren of standaard houden? Trekspieschakeling vergt wat gewenning en schakelt ook niet zo soepel als een derbi blok natuurlijk... Zundapp zal soms ietsje hakerig zijn maar de kwaliteit over het algemeen is geweldig! Ben je handig?


fout,
4 bakjes zijn steviger. 4 bakjes rijden en schakelen ook soepeler maar zitten vaker tussen de versnelling.. En als jou zundapp hakerig schakeld dan doe je iets verkeerd, hij moet juist te soepel gaan...

@ ropje, mocht je je blok gereviseerd willen hebben of heb je hulp nodig als je een zundapp heb gekocht moet je het laten weten, ik woon in varsseveld.

koop mijne maar!
 
Tim-gpr99 26-6-2009 23:01 Print reply

Posts: 841
Volgens velen hoort het terugschakelen soms wat moeilijk te gaan door de trekspieconstructe... Dat bedoelde ik meer opschakelen gaat nu heel lekker met verse olie en vers gestelde koppeli g
 
GPR50 '99 streetfightert
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-6-2009 23:27 Print reply

Posts: 10835
die trekspieschakelblokken zijn gewoon gammel.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn of vlug kapot gaan, maar het schakelen gaat niet echt strak.
Alleen al de grote slag die je moet maken met het pookje tegenover een japanner.

Klauwschakeling is veel beter wat dat betreft.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Kerry King 26-6-2009 23:42 Print reply

Posts: 5037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ropjuh
eeujj.




en wat is het fijnste of het beste? een 5-bak of een 4?

alvast bedankt.


Gr Robbin

Dit bericht is gewijzigd door ropjuh op 25-6-2009 om 11:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door ropjuh op 25-6-2009 om 13:49 uur.



licht er aan hoe hard je brommer loopt als hij maar 60 loopt dan vind ik een 5bak niks moet je veel te veel schakelen .

en als je er een 70cc ophebt dan zou ik ook een 5bak nemen want bij een 4bak loopt je koppeling kapot (ik heb dit al vaker gezien en gehoord )
 
ik weet niet wat jouw probleem is ? maar de mijne is het niet
koekie - Administrator 27-6-2009 2:05 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
die trekspieschakelblokken zijn gewoon gammel.
Ik zeg niet dat ze slecht zijn of vlug kapot gaan, maar het schakelen gaat niet echt strak.
Alleen al de grote slag die je moet maken met het pookje tegenover een japanner.

Klauwschakeling is veel beter wat dat betreft.



Is dat een mening of een feit?
 
Haaks de hoek om!
Malaguti RST 27-6-2009 2:07 Print reply

Posts: 1668
over het algemeen vind ik een 5 bak toch lekkerder rijden dan 4 maar ik weet niet hoe het met de bak van een dapp zit
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Tim-gpr99 27-6-2009 9:23 Print reply

Posts: 841
Het systeem is op zich minder als klauwschakeling omdat je hem soms niet in zn een krijgt hij soms alleen met tussengas super terugschakelt en het heel precies luistert wat afstelling betreft... Maar voor de rest zijn het superbrommers die je niet in de steek zullen laten !!
 
GPR50 '99 streetfightert
-Bassie- 27-6-2009 10:02 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
over het algemeen vind ik een 5 bak toch lekkerder rijden dan 4 maar ik weet niet hoe het met de bak van een dapp zit


als je niet op een zundapp gereden hebt kun je beter stil blijven

want jij heb het niet over zundapp blokjes.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 1944 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved