Sypie_Honda |
24-6-2009 18:02 |
Posts: 13830 |
lijkt mij ongunstig.
doordat het gas gesplist word krijgt het meer snelheid, denk aan venturi vorming. als een gas door een kleinere doorgang moet dan krijgt het meer snelheid.
en dat wil je snelheid in je gas zodat je goede spoeling hebt in je cilinder.
edit, ik doe btw nooit iets aan die spijltjes, meestal zijn ze mooi rond, denk aan druppel vorm. en een druppel vorm schijnt adreonamischer te zijn als een punt.
soms bij gietijzeren cilinders zijn ze wat ruw, dan alleen even glad maken.
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 24-6-2009 om 18:04 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
hispis |
24-6-2009 19:37 |
Posts: 35 |
bedankt voor je reply ! had hier nog niet aan gedacht.
wat verander je zelf als je een cilindertje wat meer pit wil geven zonder dat je een haakse frees nodig hebt ?
|
|
|
|
honda wallaroo |
24-6-2009 19:45 |
Posts: 973 |
uitlaat poort verbreden dan trek je harder op
|
|
|
|
Maup |
24-6-2009 19:46 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
uitlaat poort verbreden dan trek je harder op
maar dat zou ik niet "zomaar" ff doen, 't zit wel iets ingewikkelder in mekaar
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
honda wallaroo |
24-6-2009 19:52 |
Posts: 973 |
ja oke maar als ji harder wil op trekken kan hij dat doen
je kunt er ook andere trekveertjes in doen
|
|
|
|
Maup |
24-6-2009 19:56 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
ja oke maar als ji harder wil op trekken kan hij dat doen
je kunt er ook andere trekveertjes in doen
keej, maar als jij alleen zegt "uitlaatpoort verbreden" dan zit die gast misschien morgenmiddag met een vijl heel z'n uitlaatpoort tot z'n spoelpoorten door te trekken en kijkt daarna raar op als z'n puch niet zo soepeltjes meer loopt..
verder@ts wat voor brommer&cilinder is het? (of is het gewoon een vraagje in het algemeen?)
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
hispis |
25-6-2009 14:03 |
Posts: 35 |
het was eerstin het algemeen een vraag maar..
het gaat over een airsal 70cc van een puch maxi
de uitlaat poort mag toch niet breder als 65% van de cilinder ?
of zeg ik t verkeerd
|
|
|
|
2SLOW4ME |
25-6-2009 14:15 |
Posts: 1944 |
max 70 % van de boring is mij altijd verteld
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
25-6-2009 14:17 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
max 70 % van de boring is mij altijd verteld
Ik denk dat 65% wel een mooie marge is.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
hispis |
25-6-2009 14:21 |
Posts: 35 |
mischien dat ik vanmiddag even erin ga dremelen...
aan de uitlaat poort
de boven kant van de uitlaat poort is toch beter als die wat breder is als aan de onderkant ?
|
|
|
|
BIET |
25-6-2009 14:22 |
Posts: 22355 |
Hoeveel procent van de boring is ook zo afhankelijk van je zuiger, type poort en de beoogte levensduur....
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Maup |
25-6-2009 14:24 |
|
BIET |
25-6-2009 14:29 |
Posts: 22355 |
Eerst berekenen, dan zagen
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
hispis |
25-6-2009 14:30 |
Posts: 35 |
het is maar een k*t cilinder en zal ergens moeten beginnen , heb wel eens vaker wat gedaan hoor
bij een puch zit je niet zo veel in hoge toeren in het begin en ik wil wat harder optrekken.. moet je dan een lage blowdown hebben van ongveer 25 ?
dus moet ik bijvoorbeeld om een hogere blowdown te krijgen me uitlaatpoort hoger maken ?
ik kan toch wel beginnen met iets breder maken en ook iets hoger 1/2 mm ?
Dit bericht is gewijzigd door hispis op 25-6-2009 om 14:35 uur.
|
|
|
|
Christian-tsx |
25-6-2009 15:20 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hispis
het is maar een k*t cilinder en zal ergens moeten beginnen , heb wel eens vaker wat gedaan hoor
bij een puch zit je niet zo veel in hoge toeren in het begin en ik wil wat harder optrekken.. moet je dan een lage blowdown hebben van ongveer 25 ?
dus moet ik bijvoorbeeld om een hogere blowdown te krijgen me uitlaatpoort hoger maken ?
ik kan toch wel beginnen met iets breder maken en ook iets hoger 1/2 mm ?
Dit bericht is gewijzigd door hispis op 25-6-2009 om 14:35 uur.
timingen van zon cilindertje zijn orgineel niet zo extreem dus 1 of 2 mm kan wel.
ik weet niet wat je met die puch doet, elke dag veel kilomters of beetje crossen.
hoe verder je naar de maximale breedte gaat, hoe mee de zuigerveren te verduren hebben.
|
|
|
|