Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keerring waterpomp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 741 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #57362 - keerring waterpomp
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jeroenzulu 24-6-2009 9:38 Print topicpost
Posts: 354
mijn brommer doet het na veel moeite weer maar toen ik m weer liet lopen lekte die een beetje water via een gaatje bij de waterpomp maar collegas van mij en mn pa die zeggen dat de keerring lek is hij lekt niet meer via dat gat maar ik moet nog wel om de 3 dagen bijvullen
maar mijn vraag is ken ik zo doorblijven rijden, waar dient die keerring in de waterpomp voor,en is zoiets duur en makkelijk te vervangen zonder al te veel moeite?

mvg jeroen
 

Paultje Pils 24-6-2009 9:43 Print reply

Posts: 2110
ik denk dat elke keer je vloeistof aanvullen duurder is dan 1 keerringetje
 
If you can't dodge it, ram it.
jeroenzulu 24-6-2009 9:47 Print reply
Posts: 354
uuhm water doe ik nu tis nou toch geen winter en als ie stil staat staat ie altijd binnen maar er komt nog wel n keer kvs in hoor als ie gestopt is meej lekke:P
 
burnoutboy 24-6-2009 9:48 Print reply

Posts: 207
um hij lekt tog water ... dat kost bijn a nix
 
ik beun ook maar wat aan xD
Paultje Pils 24-6-2009 9:49 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroenzulu
uuhm water doe ik nu tis nou toch geen winter en als ie stil staat staat ie altijd binnen maar er komt nog wel n keer kvs in hoor als ie gestopt is meej lekke:P


Hij stopt dus niet vanzelf met lekken. Gewoon nieuw keerringetje scoren en alles op volgorde uit elkaar halen, en weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten. Leer je je brommer ook eens van binnen kennen.

 
If you can't dodge it, ram it.
burnoutboy 24-6-2009 9:50 Print reply

Posts: 207
het is wel handig zo'n water spoor
als je de weg niet meer terug weet volg je gewoon de drupjes
 
ik beun ook maar wat aan xD
70imiverneuker 24-6-2009 10:02 Print reply
Posts: 175
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
het is wel handig zo'n water spoor
als je de weg niet meer terug weet volg je gewoon de drupjes


dan moet de zon niet schijnen

keeringen kosten geen drol, hooguit keer 10 euro? en anders koop je gewoon een waterpomp revisatie set, dit is er een van am6.
http://www.josdijkma...d&productId=4873

en het monteren van zo'n setje stelt echt niks voor. ook als je onervaren bent.
 
Johann 24-6-2009 10:41 Print reply

Posts: 1273
Het is heel erg dom om water te blijven gebruiken, ZEKER in de zomer.

Dit zitten in de koelvloeistof:

antivriesmiddel:
bevriezing voorkomen tijdens de winter

anticorrosiemiddel:
vorkomen van het afbrokkelen en corroderen van metaaldelen, waardoor de radiateur verstopt kan raken en de koelwaterpomp kan beschadigen.

antischuimmiddel:
voorkomen dat de koelvloeistof gaat schuimen. in lucht zit geen vloeistof, waardoor de warmte slecht word afgevoert dus hogere motortemparatuur.

smeermiddel:
Voor het smeren van de waterpomp.

Daarnaast moet de koelvloeistof een hoog kookpunt hebben, zodat het niet gaat schuimen.

Koelvloeistof heeft als basis gedemineraliseerd water ( niet kalkhoudend water).


 
Royal Club 24-6-2009 10:46 Print reply

Posts: 60390
ik gebruik Demi water en dat bevalt me goed.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Johann 24-6-2009 10:50 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ik gebruik Demi water en dat bevalt me goed.


Als je nou een hele snelle setup hebt, en het watergaat koken dan heb je kans op een warmloper.

ik weet ook wel dat er aan een brommer waterpompje weinig te smeren valt, maar wat kost nou een liter koelvloeistof?


Dit bericht is gewijzigd door Johann op 24-6-2009 om 10:50 uur.
 
Thijsje 24-6-2009 10:51 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Het is heel erg dom om water te blijven gebruiken, ZEKER in de zomer.

Dit zitten in de koelvloeistof:

antivriesmiddel:
bevriezing voorkomen tijdens de winter

anticorrosiemiddel:
vorkomen van het afbrokkelen en corroderen van metaaldelen, waardoor de radiateur verstopt kan raken en de koelwaterpomp kan beschadigen.

antischuimmiddel:
voorkomen dat de koelvloeistof gaat schuimen. in lucht zit geen vloeistof, waardoor de warmte slecht word afgevoert dus hogere motortemparatuur.

smeermiddel:
Voor het smeren van de waterpomp.

Daarnaast moet de koelvloeistof een hoog kookpunt hebben, zodat het niet gaat schuimen.

Koelvloeistof heeft als basis gedemineraliseerd water ( niet kalkhoudend water).



kvs heeft zelfde kookpunt als water.
als het in een gesloten circulatie zit, zal het al eerder gaan koken.. (aangezien het onder druk komt te staan, en dan krijgt het een lager kookpunt)

verder is water wel een goed tijdig vervang middel, zoals een probleem wat hier optreed bij de TS.
kvs is té duur om steeds bij te vullen, dus maar water gebruiken, totdat de tijd gekomen is om het keerring te vervangen...

en die tijd moet wel heel rap zjin, anders krijg je inderdaad corrosie in je radiateur.
dit wil je liever niet..



maar ben met johann eens, te vergeleken met kvs is water echt een noodmiddel, zitten zoveel 'middelen' niet in, wat eignelijk wel nodig is...



 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
De Schout 24-6-2009 10:58 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

kvs heeft zelfde kookpunt als water.
als het in een gesloten circulatie zit, zal het al eerder gaan koken.. (aangezien het onder druk komt te staan, en dan krijgt het een lager kookpunt)

verder is water wel een goed tijdig vervang middel, zoals een probleem wat hier optreed bij de TS.
kvs is té duur om steeds bij te vullen, dus maar water gebruiken, totdat de tijd gekomen is om het keerring te vervangen...

en die tijd moet wel heel rap zjin, anders krijg je inderdaad corrosie in je radiateur.
dit wil je liever niet..



maar ben met johann eens, te vergeleken met kvs is water echt een noodmiddel, zitten zoveel 'middelen' niet in, wat eignelijk wel nodig is...






water onder druk kookt pas bij hogere temperatuur hoor
elektrische vennen bij auto ed slaan vaak pas in bij een temperatuur van 110 graden celcius. en dan is het ding echt nog niet aan het koken. verder kan water idd prima als noodoplossing, ben een keer met slootwater in de rad van zeeland naar huis gereden omdat ik niets anders kon vinden...
 
tune tweak fiddle bang bummer
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-6-2009 11:33 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: burnoutboy
um hij lekt tog water ... dat kost bijn a nix



PP voor jou, dit soort reacties halen gewoon niks uit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

kvs heeft zelfde kookpunt als water.
als het in een gesloten circulatie zit, zal het al eerder gaan koken.. (aangezien het onder druk komt te staan, en dan krijgt het een lager kookpunt)




En dit is ook niet waar, wat schieten we ermee op als een aantal mensen gewoon dingen gaan verkondigen die gewoon NIET waar zijn?

Jullie beginnen me laatste tijd wat op te vallen, dus beetje opletten met wat je post!!!

 
Royal Club 24-6-2009 11:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
[...]


Als je nou een hele snelle setup hebt, en het watergaat koken dan heb je kans op een warmloper.

ik weet ook wel dat er aan een brommer waterpompje weinig te smeren valt, maar wat kost nou een liter koelvloeistof?


Dit bericht is gewijzigd door Johann op 24-6-2009 om 10:50 uur.


een hele snelle setup word lang niet zo warm als een ori setup, is ook helemaal niet de bedoeling . ik zweer echt bij demi water. geen gezever meer dat alles plakt als je wat morst ofzo. en je kan het ook gewoon drinken

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jeroenzulu 24-6-2009 12:42 Print reply
Posts: 354
jah maar demi water in de winter dan vriest alles kapot en voor mij kost het eigelijk niks want ken bij mij op de zaak kvs pakken maar ik heb m nog niet meteen vervangen want ik had gehoord als ie n tijdje droog staat en hij word weer nat ken het stoppen met lekken maar hij zit wel op t randje dan dus daarom water ipv kvs omdat het gewoon puur zonde is ik ga gelijk ff keerring bestelle dan
 
Intenso 24-6-2009 13:38 Print reply

Posts: 2922
het kan nu zijn dat je kvs je blok in loopt.
en dus door je blok olie gaat mengen.
dit kun je wel zien als je blokolie wat wit grijzig is en dit komt natuurlijk niet ten goede aan je koppeling en al de andere tandwielen.
snel die keerring vervangen en een fles kvs halen.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---

Dit topic is 6405 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved