Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - toeren aantal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 959 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57358 - toeren aantal
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

colindevos1 23-6-2009 22:26 Print topicpost
Posts: 326
heb je meer kracht met een uitlaat met een hoog toeren aantal of een laag toerenaantal? en heeft dat ook invloed op je snelheid en wat voor invloed?
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens

Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-6-2009 22:28 Print reply

Posts: 9841
als je met kracht vermogen bedoelt....

vermogen = koppel * toerental

Dat betekent dus dat als jij je koppel op een hoger toerental kunt vergroten met een bepaalde uitlaat, of je toerenbereik kunt vergroten, je meer vermogen hebt.

meer vermogen betekent meer snelheid.

sim-pel

 
Too cool for school!
JeVeeHa 23-6-2009 22:28 Print reply

Posts: 537
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: colindevos1
heb je meer kracht met een uitlaat met een hoog toeren aantal of een laag toerenaantal? en heeft dat ook invloed op je snelheid en wat voor invloed?


Hangt er vanaf wat de rest van je setup is.


Dit bericht is gewijzigd door JeVeeHa op 23-6-2009 om 22:29 uur.
 
I'm Corrupt 2 The Core - Radium - Terminal Trauma
colindevos1 23-6-2009 22:30 Print reply
Posts: 326
het is een automaat maar ik ben alleen op zoek naar een uitlaat en ik bedoel de trekkracht
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
cnorretje 23-6-2009 22:32 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je met kracht vermogen bedoelt....

vermogen = koppel * toerental

...


koppel = kracht * arm

(arm is helft van je slag)

edit: dus vermogen = kracht * arm * toerental

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 23-6-2009 om 22:32 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-6-2009 22:33 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

koppel = kracht * arm

(arm is helft van je slag)


ja...
en U=I*R.

 
Too cool for school!
mtx-motard 23-6-2009 22:33 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

koppel = kracht * arm

(arm is helft van je slag)

edit: dus vermogen = kracht * arm * toerental

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 23-6-2009 om 22:32 uur.

wat sta je nou tof te doen met je formules, kom eens met duidelijke taal op tafel. hier heeft de ts niks aan
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
colindevos1 23-6-2009 22:34 Print reply
Posts: 326
en vermogen is trekkracht en snelheid? want ik heb er nog niet zoveel verstand van ben pas 14
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens
cnorretje 23-6-2009 22:37 Print reply

Posts: 851
waarschijnlijk heb je bij een bepaald toerengebied een zo goed als constante kracht. De kracht blijft in dat gedeelte gelijk, maar het vermogen neemt toe, omdat het toerental toeneemt.

zo duidelijker?

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 23-6-2009 om 22:41 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-6-2009 22:42 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
waarschijnlijk heb je bij een bepaald toerengebied een zo goed als constante kracht. De kracht blijft in dat gedeelte gelijk, maar het vermogen neemt toe, omdat het toerental toeneemt.

zo duidelijker?

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 23-6-2009 om 22:41 uur.


wat kom je dan aan met je formule waar koppel op gebaseerd is? je zegt dat dat constant is dus who fucking cares.

 
Too cool for school!
der Chef 23-6-2009 22:43 Print reply

Posts: 3265
druk een leovince uitlaat op je puchje,
trekt die lekker en geeft leuk wat power
 
Santa Cruz 23-6-2009 22:45 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

koppel = kracht * arm

(arm is helft van je slag)

edit: dus vermogen = kracht * arm * toerental

Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 23-6-2009 om 22:32 uur.



en was is dan de kracht? kan je die ook berekenen?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 23-6-2009 22:50 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]



en was is dan de kracht? kan je die ook berekenen?


dat zijn de newtons die eropkomen... dus gewoon kracht in N.

 
Too cool for school!
Santa Cruz 23-6-2009 23:17 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dat zijn de newtons die eropkomen... dus gewoon kracht in N.



jaja zo ver was ik ook al maar ik bedoel hoe kan je de kracht berekenen?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Niek de Wildt 23-6-2009 23:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


jaja zo ver was ik ook al maar ik bedoel hoe kan je de kracht berekenen?


met je BMEP kom je een eind.
 
colindevos1 24-6-2009 7:08 Print reply
Posts: 326
en kom ik dan nog wel door de keuring met uitlaat met hoog toerenaantal? want ik heb geen papieren meer en verzekering is ook allang weg staat 14 jaar stil dus ik denk dat die nergensmeer staat ingeschreven
 
weet maak typ fouten ik ben ook maar een mens

Dit topic is 1620 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved