Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - scooterpijp op zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1224 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57328 - scooterpijp op zundapp
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 22-6-2009 19:42 Print reply
Posts: 1713
hallo

ik rijd zelf met een yamaha dt50mx rond en las ook vaak scooteruitlaten om voor mijn brommer.
voor 50cc cilinders is het vrij gemakkelijk je neemt een leovinci je haald de proppen eruit enz'.
en je gaat varieren met de uitlaatbocht totdat je het gewenste resultaat hebt.
maar met mijn 70cc is het meestal wat moeilijker omdat de scooteruitlaten vaak wat hoogtoerigerzijn van zo'n 70cc scooter cilinder en een 70cc polini wat ik heb is niet zo hoogtoerig en die uitlaten hebben vaak ook meer tegendruk dus dan kan je je tailpijp weer wat groter maken de diameter dus.
en als je dat niet doet kan je bouigie dichtklappen door de tegendruk. heb ik al heel wat bougie mee verkloot veel succes ermee
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
-Contactsleutel- 22-6-2009 22:00 Print reply

Posts: 356
bedankt voor de reacties. nog even voor de duidelijkheid, Het is een power-one uitlaat, ik had me vergist. En ik was een beetje aan het passen etc. De bedoeling is dat ik alleen de flens van een oude zundapp uitlaat erop las. De expansie loopt namelijk in een bocht naarboven, en daar is er vervolgens een dunner pijpje die een hele korte bocht maakt waarop de peugeot flens zit. als ik dan dunnere pijpje afzaag en dan op het expansiestuk een flens las, dan zit de expansie direct aan de cilinder. Is dat wel de bedoeling?

verder is de bedoeling dat dit niet slechter dan de oude uitlaat mag gaan lopen. dus ik zal inderdaad een beetje moeten varieeren met de lengte van de bocht.

en geen replies meer over het verneuken van mijn zundapp, want deze uitlaat is gewoon een leuk avond projectje, als het mooi loopt dan is dit leuk voor toerritten enzo, anders gaat gewoon de oude sigaar er weer op.
 
De Schout 22-6-2009 23:28 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Contactsleutel-
bedankt voor de reacties. nog even voor de duidelijkheid, Het is een power-one uitlaat, ik had me vergist. En ik was een beetje aan het passen etc. De bedoeling is dat ik alleen de flens van een oude zundapp uitlaat erop las. De expansie loopt namelijk in een bocht naarboven, en daar is er vervolgens een dunner pijpje die een hele korte bocht maakt waarop de peugeot flens zit. als ik dan dunnere pijpje afzaag en dan op het expansiestuk een flens las, dan zit de expansie direct aan de cilinder. Is dat wel de bedoeling?

verder is de bedoeling dat dit niet slechter dan de oude uitlaat mag gaan lopen. dus ik zal inderdaad een beetje moeten varieeren met de lengte van de bocht.

en geen replies meer over het verneuken van mijn zundapp, want deze uitlaat is gewoon een leuk avond projectje, als het mooi loopt dan is dit leuk voor toerritten enzo, anders gaat gewoon de oude sigaar er weer op.


je moet er voor zorgen dat je de lengte vanaf de flens niet veranderd. ofja, neem als uitgangspunt de ori lengte zoals ie nu is en ga dan een beetje varieren.
 
tune tweak fiddle bang bummer
-Contactsleutel- 22-6-2009 23:33 Print reply

Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


je moet er voor zorgen dat je de lengte vanaf de flens niet veranderd. ofja, neem als uitgangspunt de ori lengte zoals ie nu is en ga dan een beetje varieren.


dat word dan leuk want de lengte is nu echt superlang.. ik zal morgen eens een foto schieten

 

Dit topic is 2083 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved