Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - terugloop uitlaat op 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 996 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #57315 - terugloop uitlaat op 4takt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 8099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

beton99 21-6-2009 19:21 Print topicpost
Posts: 5
omdat ik alleen maar hier kan posten als beginner, dan moet het maar :P

ik heb een of andere merkloze chinese brommer met een viertakt benzhou motor. hij loopt ongeveer 80 maar naar mijn mening trekt hij (veel) te langzaam op dus wilde ik er een terugloop uitlaat op zetten. mijn vraag is dus: kan je zomaar een willekeurige terugloopuitlaat op een 4takt plaatsen, en zo ja heeft dat dan wel nut? trekt ie dan echt beter op?

zeg maar als het hier verkeerd staat

alvast bedankt ^^
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 21-6-2009 19:22 Print reply

Posts: 17929
Heeft totaal geen nut op een 4takt, 4takt werkt het best met een zo groot mogelijke uitlaat.


 
kenny77 21-6-2009 19:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beton99
omdat ik alleen maar hier kan posten als beginner, dan moet het maar :P

ik heb een of andere merkloze chinese brommer met een viertakt benzhou motor. hij loopt ongeveer 80 maar naar mijn mening trekt hij (veel) te langzaam op dus wilde ik er een terugloop uitlaat op zetten. mijn vraag is dus: kan je zomaar een willekeurige terugloopuitlaat op een 4takt plaatsen, en zo ja heeft dat dan wel nut? trekt ie dan echt beter op?

zeg maar als het hier verkeerd staat

alvast bedankt ^^


nope, zowieso waarom perse terugloop uitlaat.?
een terugloop uitlaat hoeft niet sneller te zijn als een gewoone uitlaat.
Maar dat is een 2 takt uitlaat en jij hebt een 4 takt.
 
De Schout 21-6-2009 19:25 Print reply
Posts: 5327
als je winst uit je uitlaat wilt halen zou ik eens gaan zoeken naar wat info over magafoon uitlaten.
 
tune tweak fiddle bang bummer
RobinRS98 21-6-2009 19:25 Print reply

Posts: 879
Het heeft geen nut en waarschijnlijk gaat hij alleen maar beroerde lopen aangezien een 4-takt uitlaat geen expansie nodig heeft zoals een 2-takt uitlaat, en een 4 takt loopt het best met zo min mogelijk weerstand in de uitlaar dus geen terugloop oid.
 
Stamp die air uit je nikes !
beton99 21-6-2009 19:26 Print reply
Posts: 5
ik heb er niet zoveel verstand van, begrijp je

dus dan vraag ik maar raad aan de pro's
is er nog een andere manier om hem beter te laten optrekken?

trouwens ik zag laatst wel een aangepaste versie van mijn model met een terugloopuitlaat maar misschien hadden ze daar wel een heel andere motor in gepleurt:P wie weet

ik heb inderdaad een grote knalpijp... ik heb er nooit ingekeken er kan allerlei begrenzing nog inzitten maar zoals ik al zei ik heb daar geen verstand van

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 19:29 uur.
 
jan-dx11 21-6-2009 19:26 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
als je winst uit je uitlaat wilt halen zou ik eens gaan zoeken naar wat info over magafoon uitlaten.

of opzoek naar een goeie stofzuigerbuis
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
dannyf 21-6-2009 19:30 Print reply
Posts: 174
er zijn terugloop uitlaten speciaal voor 4takt maar of je scooter er harder van gaat trekken durf ik niet te zeggen. Ik zou zeggen infomeer een bromboer.
 
1991- 28- 7
zx7r 21-6-2009 19:34 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
Heeft totaal geen nut op een 4takt, 4takt werkt het best met een zo groot mogelijke uitlaat.



Niet echt hoor. Veel minder dan 2takt wel ja, maar ook hier is diameter en lengte erg belangrijk.
 
beton99 21-6-2009 19:36 Print reply
Posts: 5
dat komt erop neer dat t niet kan?
 
zx7r 21-6-2009 19:38 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beton99
dat komt erop neer dat t niet kan?

Probeer is met anders spul, nokkenas, of desnoods een grotere cilinder.
Het 2takt principe werkt niet op jou 4takt.
 
popiv 21-6-2009 19:42 Print reply

Posts: 593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beton99
ik heb er niet zoveel verstand van, begrijp je

dus dan vraag ik maar raad aan de pro's
is er nog een andere manier om hem beter te laten optrekken?

trouwens ik zag laatst wel een aangepaste versie van mijn model met een terugloopuitlaat maar misschien hadden ze daar wel een heel andere motor in gepleurt:P wie weet

ik heb inderdaad een grote knalpijp... ik heb er nooit ingekeken er kan allerlei begrenzing nog inzitten maar zoals ik al zei ik heb daar geen verstand van

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 19:29 uur.


om het even kort uit leggen,

Bij een tweetakt is er geen klep maar gewoon een poort, op het moment van de compressieslag bij een tweetakt staat deze verbinding tussen cilinder en uitlaat dus gewoon open.
Een terugloop/expansieuitlaat bouwt druk op in de uitlaat waardoor het mengsel tijdens de compressieslag weer terug in de cilinder wordt gedrukt als het ware.

Een viertakt werkt met kleppen, de uitlaat klep sluit de doorloop van de cilinder naar de uitlaat af na afloop van de uitlaatslag. Het heeft dus geen zin om er een expansieuitlaat onder te plakken want het is daar toch al afgesloten.

verbeter me of vul me aan als ik dingen fout zeg of vergeet
 
Smoking can reveal hidden lasertraps
Sherwin 21-6-2009 20:10 Print reply

Posts: 561
Sneller laten trekken?

moet je opzoek gaan naar Naraku Race Variateur, trekt ie veeeel sneller van op! top blijft hetzelfde..., wil je nog sneller? moet je kijken naar grotere cilinders, ook van naraku, naraku is echt een goed merk voor chinees spul

er wordt gezegt, dat naraku de polini/malossi vn china is...
en slecht presteerd het niet(uit ervaring)

veel succes!(Y)

Dit bericht is gewijzigd door Sherwin op 21-6-2009 om 20:12 uur.
 
Uncle BLAM 21-6-2009 20:11 Print reply

Posts: 1025
rijd 'ie op lpg ??
 
een BF teller is sneller
beton99 21-6-2009 20:17 Print reply
Posts: 5
ik neem aan dat je de brandstof bedoeld en niet een of andere technische term: nee, hij rijdt op euro 95/98 (maakt niet uit welke).

een variateur, is dat een andere benaming voor varioring? nou, ik zal iig eens googlen want jouw tip lijkt me de moeite waard

grotere cylinder ga ik niet aan beginnen, als je met een 70cc gepakt wordt krijg je je brommer gestript terug.

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 20:19 uur.

NOG N EDIT

http://www.scooterdi...amp;products_id=3462

zoiets? k heb geen idee wat voor nokkenas ik heb enzo dus ik denk dat ik dat dan aan een scootermonteur moet overlaten :P

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 20:21 uur.
 
Uncle BLAM 21-6-2009 20:21 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beton99
ik neem aan dat je de brandstof bedoeld en niet een of andere technische term: nee, hij rijdt op euro 95/98 (maakt niet uit welke).

een variateur, is dat een andere benaming voor varioring? nou, ik zal iig eens googlen want jouw tip lijkt me de moeite waard

grotere cylinder ga ik niet aan beginnen, als je met een 70cc gepakt wordt krijg je je brommer gestript terug.

Dit bericht is gewijzigd door beton99 op 21-6-2009 om 20:19 uur.


ok,
ik heb ff gekeken op google en kwam gelijk de benzine/lpg tegen maar er is zelfs een hybride die tot 25km/h elektrisch rijd en daarna op benzine over gaat

er zijn wel snellere cilinders en uitlaten te krijgen voor zover ik ernaar gezocht heb
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 8099 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved