Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 679 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57301 - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km ...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 21-6-2009 20:34 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

pingelen is iets heel anders als 4takten


want leg jij dan eens het verschil uit door het te onderbouwen.

verder lijkt het er inderdaad op zoals martijn zegt.

gezien je echt stukjes ziet liggen van de zuiger.

bij te heet vloeit het eerder.

dus dan krijg je een mooi gesmolten gat.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
De Schout 21-6-2009 21:21 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
er werd mij gevraagd, welk merk bougie het was..

de bougie was gemonteerd in de cilinderkop bij aankoop. hierdoor dacht ik dat het wel goed zou zijn

betreft een KLG 700 bougie. (gedrukt op porselijn gedeelte)
in het ijzeren gedeelte staat gegraveerd: made in france, | 7 |


dus hittegraad 7, van KLG...












iemand die in 1 reply kan vertellen

-wat de oorzaak is
-wat te doen bij nieuwe zuiger montage
-nog iets


je bent wel erg onvoorzichtig, bougie waar je niets van weet zomaar aannemen dat t wel goed zal zijn.. klg heb ik wel eens van gehoord, maar een '700' kan ik zo niet terug vinden in een vergelijkingstabel. moet wel erg toevallig zijn wil dat overeen komen met een hittegraad 7 van ngk.

oorzaken. wss, je bougie, je afgevlakte kop, je (te)veel vervroegde ontsteking.

wat ik zou doen.
blok open gooien, ander big-end+ krukas lagers, omdat alles vol zit met alu troep van je zuiger. cil even licht oppoetsen, nieuw proxje, fatsoenlijke, of desnoods ori kop, met niewe bougie, gewoon beginnen met ngk b9hs.
ook maar even terug overstappen op ori grondplaat, maximaal vervroegd.
zorgen dat het ding nergens valselucht kan trekken.
persoonlijk zou ik die 16mikuni er ook afgooien en een 16 keihin erop zetten.

edit: wat ik zo'n beetje heb kunnen vinden een klg700 zit rond de 5 a 6 van ngk...


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-6-2009 om 21:42 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan-dx11 21-6-2009 21:53 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


je bent wel erg onvoorzichtig, bougie waar je niets van weet zomaar aannemen dat t wel goed zal zijn.. klg heb ik wel eens van gehoord, maar een '700' kan ik zo niet terug vinden in een vergelijkingstabel. moet wel erg toevallig zijn wil dat overeen komen met een hittegraad 7 van ngk.

oorzaken. wss, je bougie, je afgevlakte kop, je (te)veel vervroegde ontsteking.

wat ik zou doen.
blok open gooien, ander big-end+ krukas lagers, omdat alles vol zit met alu troep van je zuiger. cil even licht oppoetsen, nieuw proxje, fatsoenlijke, of desnoods ori kop, met niewe bougie, gewoon beginnen met ngk b9hs.
ook maar even terug overstappen op ori grondplaat, maximaal vervroegd.
zorgen dat het ding nergens valselucht kan trekken.
persoonlijk zou ik die 16mikuni er ook afgooien en een 16 keihin erop zetten.

edit: wat ik zo'n beetje heb kunnen vinden een klg700 zit rond de 5 a 6 van ngk...


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-6-2009 om 21:42 uur.

en wat deed ik dan verkeerd?
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
De Schout 21-6-2009 22:05 Print reply
Posts: 5327
hoe moet ik nouw weer ruiken wat jij allemaal verkeerd doet...

heb al meerdere am6 cilindertjes gehoond en proxje bij geleverd, nog nooit eentje terug gezien met een gat in de zuiger.
 
tune tweak fiddle bang bummer
jan-dx11 21-6-2009 22:28 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
hoe moet ik nouw weer ruiken wat jij allemaal verkeerd doet...

heb al meerdere am6 cilindertjes gehoond en proxje bij geleverd, nog nooit eentje terug gezien met een gat in de zuiger.

lag het toch aan mij
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Thijsje 21-6-2009 22:28 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


je bent wel erg onvoorzichtig, bougie waar je niets van weet zomaar aannemen dat t wel goed zal zijn.. klg heb ik wel eens van gehoord, maar een '700' kan ik zo niet terug vinden in een vergelijkingstabel. moet wel erg toevallig zijn wil dat overeen komen met een hittegraad 7 van ngk.

oorzaken. wss, je bougie, je afgevlakte kop, je (te)veel vervroegde ontsteking.

wat ik zou doen.
blok open gooien, ander big-end+ krukas lagers, omdat alles vol zit met alu troep van je zuiger. cil even licht oppoetsen, nieuw proxje, fatsoenlijke, of desnoods ori kop, met niewe bougie, gewoon beginnen met ngk b9hs.
ook maar even terug overstappen op ori grondplaat, maximaal vervroegd.
zorgen dat het ding nergens valselucht kan trekken.
persoonlijk zou ik die 16mikuni er ook afgooien en een 16 keihin erop zetten.

edit: wat ik zo'n beetje heb kunnen vinden een klg700 zit rond de 5 a 6 van ngk...


Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 21-6-2009 om 21:42 uur.

dat klopt wel..
ik neem gauw iets aan inderdaad..

dit had er vrijdag mischien mee te maken, dat die avond meer in de planning lag, en zaterdag smorgens de brommer nodig was...

maarja, ik lul er niet omheen, ik had de squish op moeten meten, bougie wegflikkeren en mn eigen, vertrouwde bougie erin doen..


ik wil morgen ff langs die jongen die beweerde dat het goed zou kunnen met de cilinder kop...




mn blok open gooien, heb ik eerlijk gezecht ook geen trek in. was van plan deze vol met olie te gooien, en dan veel krukas draaien..
daarna omgooien en schoonspuiten met pneumatische spuit.

wat eventueel wel ga doen is krukaskeering (linkerkant) vernieuwen, dus deze eruithalen, lager schoonmaken, nieuw keering erin...







en de schout, waarom zou jij die mikunie vervangen voor een keihin?
met deze mikunie is toch niets mis?


edit

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]

lag het toch aan mij



wat bij mij gebeurt is licht in feite ook aan mij...



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 21-6-2009 om 22:31 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2009 23:39 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

dat klopt wel..
ik neem gauw iets aan inderdaad..

dit had er vrijdag mischien mee te maken, dat die avond meer in de planning lag, en zaterdag smorgens de brommer nodig was...

maarja, ik lul er niet omheen, ik had de squish op moeten meten, bougie wegflikkeren en mn eigen, vertrouwde bougie erin doen..


ik wil morgen ff langs die jongen die beweerde dat het goed zou kunnen met de cilinder kop...




mn blok open gooien, heb ik eerlijk gezecht ook geen trek in. was van plan deze vol met olie te gooien, en dan veel krukas draaien..
daarna omgooien en schoonspuiten met pneumatische spuit.

wat eventueel wel ga doen is krukaskeering (linkerkant) vernieuwen, dus deze eruithalen, lager schoonmaken, nieuw keering erin...







en de schout, waarom zou jij die mikunie vervangen voor een keihin?
met deze mikunie is toch niets mis?


edit

[...]



wat bij mij gebeurt is licht in feite ook aan mij...



Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 21-6-2009 om 22:31 uur.


Luister kerel,
De kans is vrij groot dat door detonatie de stukken uit je zuiger zijn geklapt en je bougie aan stront is gedraaid.
Ik heb al gezegd dat dat door te hoge compressie kan komen en dat je zuiger dan voor bdp klappen krijgt van de ongecontroleerde verbranding.

Die klap is dusdanig groot geweest dat je zuiger het begeven heeft, dus ga er maar vanuit dat je drijfstang en bigend ook goed hard op hun flikker hebben gehad, want het is net alsof jij met een hamer op die zuiger staat te rammen. Hard genoeg om de zuiger stuk te slaan, dus hard genoeg om je bigend te verkloten.

Openhalen en goed doen.


 
Too cool for school!
Thijsje 22-6-2009 18:39 Print reply

Posts: 1687
toch nog ff gebeld met iemand.

kwam erop neer dat het inderdaad bougie, in verhouding met het compressie (erg veel) de oorzaak zou zijn van het gat..

dit is ook wat ik hier terug lees, dus dat klopt allemaal aardig


donderdag haal ik blok ff open, en ga alles schoonmaken
donderdag vrije dag namelijk, nu toetsweek.


iedereen bedankt!

topic mag van mij dicht, maar als jullie verderr willen discuseren?




edit

detonatie word genoemt.
detonatie hoor je als een 'sleutel'wat in je cilinder tikt oid, is mij verteld?

ik heb niets geen rare tik geluiden gehoord, of iets anders opmerkelijks...





als ik volgende keer weer zelfde zuiger (prox) pak, alleen nu met een hittegraad 8 van NGK.

blijft alles dan wel heel?
*en na de squish opgemeten te hebben(wat is de max(???


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 22-6-2009 om 18:43 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
BIET 22-6-2009 18:52 Print reply

Posts: 22355
Zet je squis maar op 0.7 .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
honda fryslan 22-6-2009 18:54 Print reply

Posts: 1914
alleen een andere bougie helpt niet

squish op 0.7 houden

maar ik zou wel even een std cilinderkop gebruiken en eigenlijk moet je de compressie ook ff nameten
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Thijsje 22-6-2009 19:08 Print reply

Posts: 1687
zo

tindraad paar keer dubbelgevouwen en rondgedraaid, zodat lekker dik was.

toen cilinder etc gemonteerd zoals ik vrijdag deed, zelfde pakking gebruikt.


SQUISH HOOGTE VAN 2MM

ik heb het 2 keer gemeten, en 2 keer kwam er precies 2.0mm uit.


...
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
BIET 22-6-2009 19:17 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
zo

tindraad paar keer dubbelgevouwen en rondgedraaid, zodat lekker dik was.

toen cilinder etc gemonteerd zoals ik vrijdag deed, zelfde pakking gebruikt.


SQUISH HOOGTE VAN 2MM

ik heb het 2 keer gemeten, en 2 keer kwam er precies 2.0mm uit.


...

Dat is iig niet teveel
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Thijsje 22-6-2009 20:39 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Dat is iig niet teveel


dus het probleem licht niet bij 'gebrek aan voldoende ontbrandingsruimte'???
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Markjo 22-6-2009 21:13 Print reply

Posts: 1061
heb je hem wel helemaal 'tegen' de cilinderwand aangedrukt?
dus niet ergens halverwege gemeten?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Thijsje 22-6-2009 21:22 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb je hem wel helemaal 'tegen' de cilinderwand aangedrukt?
dus niet ergens halverwege gemeten?


stokje wat erin ging was ongeveer een cm..

lijkt me voldoende, aangezien die prox zuiger bovenop een bolling hebben zitten, en aan de zijkant de squish nog lager zou zijn....



maar het probleem komt dus niet door te veel compressie?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 6337 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved