Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1018 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #57301 - Gat in NIEUW prox zuiger. na 10 km ...
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

st.nyksterdriver 20-6-2009 21:16 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


am6 ontsteking is niet te verstellen


Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-6-2009 om 20:23 uur.

het gaat om een honda mb denkik
 
jan-dx11 20-6-2009 21:38 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

Genakt met gat in de zuiger ook?

Hoe concludeer je btw dat je ontsteking doet stond.

Zelf zou ik er een 9 ingedraaid hebben, maar ik ben niet zo heel erg thuis in dat soort setupjes .

ja, ook een gat van ruim 10mm

En de ontsteking van am6 is niet verstelbaar, dus dat zat wel snor

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 20-6-2009 om 21:47 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
knoffy 20-6-2009 21:52 Print reply
Posts: 610
prox is toch boller dus miss zelvde meer compressie door bolle kop en daar door een te krappe squis
 
zx7r 20-6-2009 21:58 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de olie smeert alleen. je cilinder wordt afgekoeld door benzine en lucht/water

die olie heeft daar niks mee te maken

Ik weet niet, maar olie voorkomt de enorme wrijving, dus houdt de boel ook koeler. Teveel is uiteraard niet goed want dan krijg idd een tegengesteld effect.

Edit:

Laat maar, zag je latere replies.

Dit bericht is gewijzigd door zx7r op 20-6-2009 om 21:59 uur.
 
Thijsje 20-6-2009 22:56 Print reply

Posts: 1687
zo,

wat een reacties


naja, gaat dus om mijn mb:

50cc hm167 (belgische snell)
homoet special
16 mikunie
sproeier 120 (iets te rijk)

bougie zat al in cilinderkop, is helemaal weggesmolten.. was hittegraat 7, rij zelf altijd 8..
maar dacht dat 7 niet verkeerd kon zijn.....

bougie is helemaal weggebrand ook :S

naja, ik zal eens gaan meten enzo volgende week, fotos komen morgen hopelijk!!


bedankt voor replys!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Derbi-Olaf 20-6-2009 22:58 Print reply

Posts: 14999
hittegraad 7 kan je probleem wel eens zijn.


Maareuh, je hebt je ontsteking niet vervroegd o.i.d.?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
konterbonker 21-6-2009 0:54 Print reply
Posts: 460
misschien een domme opmerking maar..

heb je, je zuiger wel in de juiste richting gemonteerd?
 
mr200r 21-6-2009 0:58 Print reply
Posts: 5122
Het probleem is dat je bougie als een soort snijbrander heeft gewerkt.
De mt/mb s met een orgineel hm167 cilindertje moeten
een hittegraad 8 hebben,maar je kop zal er ook wel te maken mee hebben.
Normale kop en een hitte graat 8 en opnieuw.

 
mr200r
konterbonker 21-6-2009 2:06 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
hittegraad 7 kan je probleem wel eens zijn.


Maareuh, je hebt je ontsteking niet vervroegd o.i.d.?


als de smering goed is, is er weinig kans dat een bougie met hittegraad 7 een gat in je zuiger boort na 10 minuten.

Ik had trouwens met me NS-1 blok onder me (oude versie) NSR gezet, ging de dijk af die denk ik wel 10km lang was zonder bochten..

ging vol gas met iemand achterop 120 rijden, had een HPI ontsteking erop maar kreeg halverwege, omdat ik heletijd doorbeunde in volle toeren een gat in me zuiger..

Kwam denk ik eerder door de ontsteking dan dat het motorblokje teveel belast was..

Maarja dat was met een HPI ontsteking erop..
 
De Schout 21-6-2009 12:05 Print reply
Posts: 5327
heb je andere cdi dan origineel, of toevallig geen nsr vliegwiel ofzo?


 
tune tweak fiddle bang bummer
BIET 21-6-2009 12:13 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
[...]


als de smering goed is, is er weinig kans dat een bougie met hittegraad 7 een gat in je zuiger boort na 10 minuten.



Zo gedaan, zeker i.c.m. een te krappe squis.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2009 12:26 Print reply

Posts: 9841
damn... de smering heeft toch geen zak met dat gat te maken? Als je hele zuiger te warm wordt, dan gaat er echt geen gat in de zuigerbodem branden, dan naait dat ding gewoon vast.

Gaten in zuigers ontstaan voornamelijk door een knetterhete verbrandingskamer icm zuurstof, die dan als snijbrander gaat werken, precies zoals mr200r zegt.
Die hitte en zuurstof komen heel vaak door een te arm mengsel.
kun je grotere sproeier erin hebben gezet wat je wilt, maar valse lucht zou een oorzaak kunnen zijn. Compressie zou ook voor de hitte gezorgd kunnen hebben wat me wel waarschijnlijk lijkt. Toch moet er hoe dan ook een overschot zuurstof geweest zijn om dat gat te kunnen branden.

 
Too cool for school!
Raoul 21-6-2009 13:01 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust

am6 ontsteking is niet te verstellen




mijn am6 ontsteking (ducati) kan ik wel degelijk verstellen zou ik datwillen,

dwz, die van mijn rs uit 1999

kan de grondplaat enzo verdraaien
 
Aprilia MX (H)
Thijsje 21-6-2009 13:03 Print reply

Posts: 1687
er zit een 'snelle' grondplaat in, deze is extra vervroegd... stat ook helemaal rechtsom...

het bevorderde toendertijd wel mijn gasreactie, dus ik heb hem laten zitten..



toen ik de brommer starte, liep hij perfect 1500 toeren stationair.. lijkt me persoonlijk niet dat hij zo mooi stationair loopt met valse lucht?


ik zal fotos ff uploaden







maar volgens jullie ligt de oorzaak bij de bougie, hittegraad 7?

en als ik er volgende keer hittegraad 9 in doe? is de kans op kappote zuiger dan (veel) kleiner geworden?




 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
erwinko 21-6-2009 13:13 Print reply

Posts: 1012
dan moet je wel zorgen dat je squish en verbrandingsruimte in orde is
 

Dit topic is 6346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved